Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Ką pasirinkti – naujas, restauruotas, o galbūt universalias padangas?

Kodėl vienos žieminės padangos yra geresnės nei kitos ir kodėl jų visų kainos yra skirtingos? Renkantis žiemines padangas, dažnai būna sunku išsirinkti iš daugybės skirtingų modelių. Vis tik renkantis automobilio žieminius „batus“, verta atkreipti dėmesį į kur kas daugiau parametrų nei tik padangų kaina.
Keturios žieminės padangos
Keturios žieminės padangos / sxc.hu nuotr.
Temos: 1 Padangos

Kokias padangas vertėtų rinktis šiam sezonui? Galbūt vertėtų rinktis universalias, o galbūt – restauruotas padangas? O gal vertos dėmesio pradūrimų nebijančios „Run-flat“ tipo padangos? Į ką vertėtų atkreipti dėmesį renkantis ratus žiemai, klausiame padangų parduotuvės „Balsana“ direktoriaus Martyno Demidos.

- Pagal kokius aspektus geriausia įvertinti, kokios padangos yra reikalingos automobiliui?

- Kiekvienas pirkėjas prieš pirkdamas žiemines padangas turi įvertinti keletą dalykų. Visų pirma – kokiais ratais varomas automobilis. Jeigu priekiniais, tai galima dėti kieto arba vidutinio mišinio padangas, tačiau jei galiniais – geriausia būtų minkšto mišinio arba dygliuotos padangos.

Galiniais ratais varomą automobilį žiemą valdyti yra sudėtingiau, tad ir padangos turi būti atitinkamai geresnės.

Taip pat, privalu įvertinti, kur daugiausiai važinėjama. Miesto sąlygomis geriausiai tarnauja minkšto ir vidutinio mišinio padangos, o jeigu daug važinėjama automagistrale – siūlyčiau rinktis kietesnes. Jeigu dauguma kelionių vyksta retai valomais kaimo keliais, dygliuotų padangų pasirinkimas tikrai nenuviltų.

- Kokias žiemines padangas siūlytumėte pasirinkti vairuotojams?

- Šiai žiemai, manau, iš vidutinio mišinio padangų, geriausias kainos ir kokybės santykis būtų „Lassa“ padangos. Jeigu dairomasi tik į minkšto mišinio padangas, rekomenduočiau „Dunlop Graspic DS-3“ bei „Bridgestone DMV-1“. Kiek brangesnės – „Contitental Viking Contact 5“.

Iš kietesio mišinio padangų įvairiuose bandymuose gerai pasirodė „Hankook“ modeliai, taip pat – „Dunlop 3D“, „Pirelli Scorpion Ice“. Ištiesų, neįmanoma patarti visiems vairuotojams – kiekvieno norai ir poreikiai žiemą yra skirtingi, tad jeigu žmogus nesidomi kiekviena padangų naujove, rekomenduočiau jam užsukti į bet kurią padangų parduotuvę pasikonsultuoti su specialistais.

Universalios padangos tai tarsi universalūs rūbai – žiemą šalta, vasarą karšta

- Ką manote apie universalias padangas? Jos gali pilnavertiškai atstoti tiek žiemines, tiek vasarines?

- Tikrai ne, universalių padangų nepripažįstu. Su tokiomis padangomis važiuoti yra blogai tiek žiemą, tiek vasarą. Čia būtų kaip su universaliais rūbais – žiemą šalta, vasarą karšta.

- O restauruotos padangos – pavojingas taupymas ar puikus būdas išleisti mažiau pinigų?

- Tokios padangos tinka važinėti nebent 20 metų senumo automobiliais. Naujesni automobiliai yra labai jautrūs – jeigu padangos blogos, laukit greitai atsirandančių problemų su pakaba. Apskritai, važiuojant restauruotomis padangomis, važiavimo komfortas yra daug mažesnis.

Restauruotos padangos – praeitis. Manau, palaipsniui jos išnyks.

- O ar įmanoma sutaupyti renkantis dėvėtas padangas?

- Čia, žinoma, svarbiausias dalykas – protektoriaus likutis. Jeigu jo dar likę 70-80 proc., pirkti tikrai verta ir sutaupyti galima. Bet jei protektoriaus likę vos 50-60 proc., jos tikrai netarnaus ilgai ir didelė tikimybė, kad jau po sezono teks vėl važiuoti pirkti kitų. Tai koks čia taupymas?

Renkantis naudotas padangas, ypač turguje, rekomenduoju būtinai apžiūrėti padangų šonus, ar nėra kokių nors skylių ir pažeidimų. Geros padangos pardavinėjamos tikrai ne visada.

Taip pat, dėvėtų padangų nesiūlyčiau žiemai – šiuo metų laiku kur kas svarbiau yra padangos kokybė. Tačiau vasarai – kodėl gi ne.

- „Run-flat“ tipo padangos. Yra tokio tipo padangų paklausa Lietuvoje? Kokie esminiai jų skirtumai nuo paprastų?

- „Run-flat“ tipo padangos yra dedamos brangiems automobiliams – nepamatysite „Audi 80“ su tokiomis padangomis.

Tačiau aš pats asmeniškai esu prieš tokio tipo padangas žiemos sezonu. Daugelis galvoja, kad pradūrus tokią padangą, galima toliau važinėti ir jai nieko neatsitiks, tačiau yra priešingai.

Pradūrus „Run-flat“ tipo padangą, jūs galite nuvažiuoti iki artimiausio serviso, kuriame nusipirksite naują padangą, o senąją turėsite išmesti. Be to, jos kainuoja 20-30 proc. daugiau nei paprastos, o važiavimo komforto su jomis yra mažiau. Tokias padangas siūlyčiau rinktis nebent dažnai važinėjate į tolimas keliones ir jei automobilis neturi atsarginio rato.

Vis tik, bent jau žiemai, galima naudoti ir paprastas padangas. Tik žinoma, reikia vežiotis atsarginį ratą bei oro kompresorių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius