Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kėlė žavesį daugiau nei prieš 40 metų, tačiau žavi ir dabar – „Ford Escort Twin Cam“

1967-ųjų pabaigoje Didžiojoje Britanijoje buvo pristatytas „Ford Anglia“ įpėdinis – naujas kompaktiškos klasės automobilis „Escort“. Oficialiai debiutavęs kitų metų Briuselio automobilių parodoje šis modelis netrukus tapo populiariu pasirinkimu sporte. Kompaktiškas bei lengvas kėbulas, „Ford“, „Lotus“ bei „Cosworth“ varikliai leido konkuruoti ralio ir žiedo trasose su kitais to meto varžovais.
„Ford Escort Twin Cam“
„Ford Escort Twin Cam“ / „Ford“ nuotr.
Temos: 1 Ford

Parduodamo automobilio duomenys:

  • Kaina: 206113 Lt
  • Pagaminimo data: 1969-ieji metai
  • Rida: 47000 km
  • Degalų tipas: benzinas
  • Darbinis tūris: 1557 cm3
  • Galia: 85 kW (115 AG)
  • Pavarų dėžė: mechaninė
  • Vietų skaičius: 4
  • Durys: 2
  • Savininkų skaičius: nėra duomenų
  • Spalva: Balta (kreminė)
  • Interjeras: Juodas
  • Pardavimo vieta: Didžioji Britanija, Česteris

„Ford Escort Twin Cam“ skelbimą galite pamatyti paspaudę čia.

Pirmosios kartos „Escort“ buvo sėkmingas automobilis. „Ford“ surinkimo gamyklų konvejeriai sukosi visu pajėgumu – per pirmuosius šešerius gamybos Didžiojoje Britanijoje metus buvo surinkta net 2 milijonai šių automobilių. Joks kitas šios markės modelis negalėjo pasigirti tokia paklausa Europoje. Vakarų Vokietijoje pirmosios kartos „Escort“ buvo mažiau populiarūs nei kitapus Lamanšo, tačiau kasmet buvo parduodama 80-150 tūkst. šių automobilių.

Baziniai modeliai pasižymėjo niekuo neišsiskiriančiais 1,1 bei 1,3 litro benzininiais varikliais, tačiau debiutavus 1300GT versijai su standesne pakaba, 1,3 litro OHV varikliu ir „Weber“ karbiuratoriumi „Ford“ užsikrėtė ralio manija. Pirmos ir antros kartos modeliai vakarų ralio trasose – dažni svečiai.

VIDEO: Seni „Ford Escort“ automobiliai ralyje

Neskaitant trasose populiarių RS1600 bei RS2000 modelių, pakankamai įspūdingi bei labai reti buvo „Ford Escort Twin Cam“. Automobilio pavadinimas akimirksniu išduoda, kad daugiau nei prieš 40 metų šiuose modeliuose buvo montuojami varikliai su dviem paskirstymo velenėliais.

Tačiau šie varikliai pirmiausiai buvo projektuojami visiškai kitam automobiliui. Tokiam, kuris savo pavadinime neturėjo net „Ford“ žodžio – „Lotus Elan“. Mat, britai užsimanė įkišti nosį į B grupės ralio lygą, todėl mažiau nei 800 kg sveriančiame kėbule nutarė „pasodinti“ sportišką „Lotus“ širdį. Į kompaktiško, keturių cilindrų 1,6 litro benzininio variklio degimo kameras oro bei degalų mišinį įpurkšdavo du dviejų kamerų „Weber 40 DCOE Tipo 18“ karbiuratoriai. 115 AG esant 6000 aps./min. ir 158 Nm esant 4500 aps./min. tais laikais spaudė šypsenas automobilių mėgėjų veiduose.

„Ford“ nuotr./„Ford Escort Twin Cam“
„Ford“ nuotr./„Ford Escort Twin Cam“

Galia į galinius varančiuosius ratus buvo perduodama per 4 laipsnių mechaninę transmisiją su santykinai trumpais perdavimais. Kai kurios versijos buvo parduotos ir su mechaniniu riboto praslydimo diferencialu. Teigiama, kad iki 100 km/val. šis automobilis pagreitėdavo per 8,5 sekundės, o spidometro rodyklė suktis nustodavo ties 182 km/val. padala.

„Ford“ inžinieriai šiems modeliams parinko pakankamai greitą vairo kolonėlę – norint ratus susukti nuo vieno krašto iki kito krašto, vairo ratą reikės apsukti tik 3 kartus. Tuo tarpu projektuojant pakabą buvo pasitelkta „Bilstein“ specialistų pagalba. Net ir šiais laikais dažnas entuziastas neatsisakytų smagios akistatos su tokiu automobiliu.

Tačiau kad ir kas tokią mašiną vairuotų, tai daryti reikia su didele atsakomybe. Mat, „Ford Escort Twin Cam“ Didžiojoje Britanijoje buvo gaminami tik trejus metus nuo 1968-1971 metais – kasmet vidutiniškai po 294 automobilius. Iš viso šioje šalyje buvo surinkti 883 tokie modeliai, nors ir yra duomenų, kad analogiški modeliai buvo skirti ir Australijos rinkai.

„Ford“ nuotr./„Ford Escort Twin Cam“
„Ford“ nuotr./„Ford Escort Twin Cam“

Šiais laikais surasti gerai išlaikytą pirmos „Escort“ yra nelengva užduotis. Gaila, tačiau tokie automobiliai Lietuvoje nėra laukiami – mūsų šalies kelių eismo taisyklėse nenumatomos išimtys retiems automobiliams su vairu dešinėje pusėje. Todėl pamatyti tokį pirmos kartos „Escort“ kupė, nesvarbu, ar tai „Twin Cam“, ar RS1600, ar RS2000, yra labai sudėtinga.

Bet kuris tvarkingas „Escort Twin Cam“ egzempliorius bus labai brangus, tačiau praktikoje buvo atvejų, kada tokie automobiliai buvo parduoti daugiau nei už 260 tūkst. Lt.

VIDEO: „Ford Escort Twin Cam“ pristatymas

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius