Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Latvijos sporto žvaigždės vos nepražudė lietuvių auksarankių „kūrinys“

Latvijoje antradienį projekto „Geležiniai spąstai“ pristatyme dalyvavęs Vankuverio žiemos olimpinių žaidynių vicečempionas latvis Juris Šicas teigė, kad avarijos, kurioje smarkiai nukentėjo vairuodamas lietuvių auksarankių iš trijų dalių sulipdytą BMW, pasekmes jaus visą likusį gyvenimą.
Juris Sicas
Juris Sicas / Projekto „Geležiniai Spąstai“ organizatorių nuotr.

„Išsirinkau patikusį automobilį ir, nesulaukęs iš užsienio po kelių dienų turėjusio grįžti mašinose nusimanančio draugo, kuris veikiausiai būtų atpažinęs šitą „lego“, jį įsigijau. Tik vėliau pastebėjau, jog automobilis kelyje yra nestabilus, o po to nutiko ir lemtingas eismo įvykis, galėjęs atimti ne tik sportininko karjerą“, – pasakojo sportininkas.

Šia patirtimi žinomas sportininkas dalinosi per antradienį Latvijos žiniasklaidai surengtą eksperimento „Geležiniai spąstai“ pristatymą, kuriame jis tapo gyvu skaudžių pasekmių, eksploatuojant po sudėtingų avarijų prikeltus automobilius, įrodymu.

Projekto Geležiniai Spąstai organizatorių nuotr./Latvijos sporto žvaigždės BMW
Projekto „Geležiniai Spąstai“ organizatorių nuotr./Latvijos sporto žvaigždės BMW

Renginyje dalyvavę už Latvijos eismo saugumą atsakingų institucijų vadovai ir automobilizmo temas rengiantys žurnalistai, įvertinę ADAC bandymų stotyje sudaužytą mašiną, vieningai sutarė: netaisyklingai po sudėtingų eismo įvykių suremontuotiems automobiliams kelias pakliūti atgal į gatves turi būti užkirstas kaip įmanoma greičiau.

J. Šico „geležiniais spąstais“ tapusį automobilį po avarijos tyrę ekspertai konstatavo, jog būtent dėl to, kad šis Lietuvoje registruotas ir į Latviją išvežtas automobilis buvo sulipdytas iš kelių gabalų, ir įvyko skaudi nelaimė. Daugybinius kūno sužalojimus patyrusiam sportininkui gydytojai prognozavo nevaikštą, tačiau po ne vienos sudėtingos operacijos ir beveik dvejus metus trukusios reabilitacijos, latvių olimpinė viltis vėl treniruojasi ir drauge su broliu Andriu dalyvaus Olimpinėse žaidynese Sočyje.

Paklaustas, į ką patartų atkreipti dėmesį žmonėms, perkantiems automobilius, latvis J. Šicas sakė: „Įsigydamas dabartinį savo automobilį, dviejuose skirtinguose servisuose praleidau kone dieną, taip pat labai visiems siūlau nuvykti į oficialią gamintojo atstovybę, kad nenusipirktumėte kaip aš – mašinos kėbulo galas buvo žalias, vienas šonas mėlynas, o likusi dalis sidabrinė“.

Šiuo metu vyksta antrasis projekto „Geležiniai spąstai“ etapas, kurio metu pagal EuroNCAP metodiką sudaužytas automobilis keliauja per Lietuvą ir Latviją. Planuojama, kad ekspoziciją pamatys daugiau nei 10 Lietuvos miestų gyventojai. „Geležinių spąstų“ automobilio eksponavimo grafiką galite rasti svetainėje geleziniaispastai.lt.

Projektas skatina ne tik pasirinkti saugų greitį, bet ir atidžiau vertinti automobilio techninę būklę – pradedant geromis padangomis, baigiant pasyviojo saugumo įranga, kuri dažniausiai per avarijas ir gelbsti gyvybes.

Projekto Geležiniai Spąstai organizatorių nuotr./Pristatymas latvių žiniasklaidai
Projekto „Geležiniai Spąstai“ organizatorių nuotr./Pristatymas latvių žiniasklaidai

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius