Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Naujo „Mitsubishi Pajero“ stabdžių istorija: kaltas gamintojo brokas ar vairuoti nemokantis savininkas?

„Tai pirma ir paskutinė iš šio atstovo pirkta mašina“, – nusivylęs nauju automobiliu į GAZAS.LT kreipėsi skaitytojas Martynas, prieš metus įsigijęs naują „Mitsubishi Pajero“ visureigį už daugiau nei 150 tūkst. Lt. Tokį sprendimą lėmė keli automobilį kamavę nesklandumai ir neva atsainus oficialaus „Mitsubishi“ atstovo Lietuvoje „Inchcape“ serviso darbuotojų požiūris į jas.
„Mitsubishi Pajero“
„Mitsubishi Pajero“ / „Mitsubishi“ nuotr.

„Automobilis yra geras – variklis dinamiškas, pavarų dėžė veikia puikiai, pakaba labai stipri. Vienintelė problema – tragiški stabdžiai“, – pasakojo „Mitsubishi Pajero“ vairuotojas. Būtent stabdžiai ir ant visureigio sumontuotos padangos įvėlė pirkėją į konfliktą su serviso mechanikais.

Sumontuotos netinkamos padangos

Istorija prasidėjo 2013-aisiais, kai Martynas, iki tol pirkęs ne vieną naują automobilį, nusprendė įsigyti „Mitsubishi Pajero“. Didelis, keturiais ratais varomas visureigis galingu dyzeliniu varikliu turėjo atitikti vairuotojo poreikius – iki tol jis vairavo „Nissan Pathfinder“ bei įvairių modelių „Honda“, „Citroen“ ir „Mercedes-Benz“ automobilius.

Iš pradžių viskas kaip ir buvo gerai, kol neišvažiavome į greitkelį. Vairas vibravo ir važiuoti tokiu automobiliu pasidarė itin nemalonu

„Iš pradžių viskas kaip ir buvo gerai, kol neišvažiavome į greitkelį. Vairas vibravo ir važiuoti tokiu automobiliu pasidarė itin nemalonu“, – prisiminė Martynas. Kadangi automobilis buvo visiškai naujas ir turėjo 3 metų garantiją, „Mitsubishi Pajero“ iškart apsilankė oficialaus atstovo servise Vilniuje – „Inchcape“. Pašnekovas teigė, jog serviso meistras išklausė pretenzijas – ratai buvo iš naujo subalansuoti, tačiau pravažiavus dar 2000 km, situacija nepasikeitė – didesniu greičiu važiuodamas automobilis drebėjo.

Po dar vieno apsilankymo autorizuotame servise nieko nepešęs Martynas ištraukė naują kozirį – automobilį apžiūrėti pakvietė nepriklausomą ekspertą doc. dr. Valdą Valiūną, skaitantį paskaitas Vilniaus Gedimino technikos universitete. Jo išvada nebuvo netikėta – greičiausiai dėl netinkamo automobilio saugojimo dar prieš pardavimą padangos yra neatstatomai sugadintos.

„Tik pristačius eksperto išvadas, „Inchcape Motors“ serviso vadovas nusprendė pakeisti padangas. Problema išspręsta“, – laimėjimu džiaugėsi Martynas.

Paties „Inchcape Motors“ atstovai šį įvykį nušvietė kiek kitaip – anot jų, padangas buvo nuspręsta pakeisti paties serviso noru. „Jokios VGTU pažymos mes tikrai nesame gavę ar susipažinę, tad negalime teigti, kad padangos buvo keičiamos dėl to“, – komentavo „Inchcape Motors“ rinkodaros vadovė Miglė Makauskaitė.

Yra buvę tokių atvejų, kad „Mitsubishi Pajero“ stabdžių diskams iškyla problemų, kuomet automobiliu yra naudojamasi ne visai pagal paskirtį

„Nedidelė vibracija važiuojant didesniu greičiu buvo juntama, tad klientas buvo nepatenkintas. Padangų permontavimas, balansavimas rezultatų nedavė, buvo nustatyta padangų deformacija. Abipusiu kliento ir atstovybės susitarimu padangos buvo pakeistos mūsų sąskaita“, – problemoje didelės dramos neįžvelgė „Inchcape“ atstovė. Ji pridūrė, kad įtarus bet kokį gamyklinį broką, „Inchcape“ visuomet kreipiasi į „Mitsubishi“ gamyklą, o prireikus siunčia dalis ar padangas patiems gamintojams, kad būtų atlikti išsamūs tyrimai.

Maži stabdžiai – gamintojo klaida?

Pakeitus padangas, „Mitsubishi Pajero“ kelis tūkstančius kilometrų važiavo be problemų. „Ties maždaug 8 tūkst. km rida pastebėjome, kad stabdant vibruoja automobilio vairas“, – sakė Martynas. Tai – požymis, kad stabdžių diskų paviršius yra nelygus.

„Yra buvę tokių atvejų, kad „Mitsubishi Pajero“ stabdžių diskams iškyla problemų, kuomet automobiliu yra naudojamasi ne visai pagal paskirtį – kai vairuotojai mėgsta didelio greičio ir staigaus stabdymo vairavimo stilių. Tokių atvejų pasitaikė vienas-du“, – nedažnos problemos priežastį įvardijo M.Makauskaitė.

Šios problemos mastas, Martyno teigimu, kiek kitoks. Visureigio vairuotojas tikina, kad tokios problemos iškyla ne tik Lietuvoje, bet ir Latvijoje ar Lenkijoje – nemažai informacijos apie jas galima rasti paskaičius šių automobilių gerbėjų diskusijas internete.
Martynas svarstė, kad gamintojas apsižioplino sumontuodamas per mažus stabdžių diskus – visureigiui, kurio tuščio masė yra daugiau nei 2200 kg, o pilnai pakrauto gali siekti beveik tris tonas, reikėtų didesnes apkrovas atlaikančios stabdžių sistemos.

Gal animaciniame filme „Flinstounai“ rodomas pavyzdys, kaip reikia tinkamai stabdyti mašiną?

Jeigu stabdžių diskai yra per maži, jie greičiau įkaista ir aktyviau naudojant metalas išsikraipo – diskų paviršius tampa nelygus ir prasideda vadinamasis „mušimas per vairą stabdant“.

„Servise sulaukiau pastabos, kad galbūt netinkamai stabdau automobilį. Gal animaciniame filme „Flinstounai“ rodomas pavyzdys, kaip reikia tinkamai stabdyti mašiną?“, – ironizavo pašnekovas. 

Problemą turėtų išspręsti stabdžiai už 7 tūkst. Lt

„Šio kliento automobilio stabdžių diskai, laikantis visų garantinių sąlygų, buvo  tekinti du kartus. Po to jie buvo pakeisti naujais“, – „Inchcape“ bandymus išspręsti nesklandumus pasakojo įmonės rinkodaros vadovė.

Praradęs viltį maloniai važinėti standartinius stabdžių diskus turinčiu „Mitsubishi Pajero“, Martynas ryžosi nestandartiniam sprendimui – visiškai kitos stabdžių sistemos sumontavimui.

„Donoru“ tapo „Mitsubishi Lancer Evolution“ – sportiškas gamintojo sedanas. Būtent „Evo“ automobilyje naudojama stabdžių sistema bus sumontuota į pašnekovo „Pajero“ visureigį.

„Bus keičiami stabdžių diskai, apkabos, kaladėlės, vamzdeliai, stabdžių skystis. Visko kaina, įskaitant darbą – 7 tūkst. Lt“, – ne patį pigiausią problemos sprendimą atskleidė Martynas. Anot visureigio vairuotojo,  tokią sumą kompensuos ramybė žinant, kad stabdžių sistema tvarkinga. Ypač – važiuojant kur toliau nuo Lietuvos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius