-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Rizika papulti į avariją vairuojant hibridinį automobilį – dvigubai didesnė

Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, šalyje auga hibridinių automobilių, varomų įprastiniais degalais ir elektra, populiarumas. Bendrovės statistika rodo, kad šio tipo automobilių kasmet draudžiama 30 proc. daugiau, tačiau kartu auga ir jų keliamas pavojus keliuose.
„Toyota Prius“
„Toyota Prius“ / Gamintojo nuotr.

„Nors ir pamažu, tačiau matyti džiuginanti tendencija, kad ir Lietuvoje vairuotojai rūpinasi gamta, stengiasi tausoti išteklius bei renkasi hibridinius ar elektra varomus automobilius. Nors rinka nedidelė, tačiau ji auga. Mūsų šalyje hibridinių automobilių panašiai turi tiek fiziniai, tiek juridiniai asmenys. Vis tik didėjant šių automobilių skaičiui, ryškėja jų keliamos problemos. Hibridiniai automobiliai ir elektromobiliai kol kas yra per tylūs miesto gatvėms, jų susidūrimo rizika dvigubai didesnė nei automobilių su tradiciniais varikliais. Tokie automobiliai kelia pavojų vaikams, pagyvenusiems žmonėms bei  dviratininkams. Pavojingiausios situacijos tikėtinos gyvenamų namų kiemuose, prie mokyklų, prekybos centrų aikštelėse“, – teigia Andrius Žiukelis, BTA Ekspertizių skyriaus vadovas.

Daugiausia hibridinių automobilių BTA yra apdraudusios 40 – 45 metų moterys, per pusketvirtų metų šioje grupėje hibridinių automobilių skaičius išaugo 75 proc. Vyrai, kurie renkasi šio tipo automobilius, yra kiek jaunesni (35 – 40 metų), per pusketvirtų metų hibridinių automobilių populiarumas tarp jų padidėjo 32 proc.

Per penkis šių metų mėnesius hibridinių automobilių avarijų skaičius jau dukart didesnis nei per visus 2013 metus

Pasak specialisto, augant automobilių skaičiui, auga ir eismo įvykių dažnumas. Per penkis šių metų mėnesius hibridinių automobilių avarijų skaičius jau dukart didesnis nei per visus 2013 metus. Atitinkamai, per pirmus penkis šių metų mėnesius tokių automobilių apdrausta trečdaliu daugiau nei per visus 2013 metus. 

Kaip teigė A. Žiukelis, vidutinė hibridinių automobilių sukelta žala kiekvienais metais gana skirtinga. Pernai ji viršijo 4 tūkst. litų ir buvo 65 proc. didesnė nei užpernai. Šiemet per pirmus penkis mėnesius vidutinė žala viršija 2 tūkst. litų ir kol kas yra beveik dvigubai mažesnė nei pernai.

Pasak specialisto, hibridinių automobilių keliamas pavojus keliuose yra plačiai diskutuojamas visoje Europoje. ES institucijos šiuo metu rengia specialius reikalavimus automobilių gamintojams, pagal kuriuos jie ateityje turėtų montuoti specialias įspėjamąsias sistemas. Taip pat svarbu atkreipti dėmesį į sumažėjusį tokių automobilių vairuotojų atidumą. Kaip ir dauguma naujų automobilių, hibridai yra aprūpinti naujomis pagalbinėmis, saugos sistemomis: parkavimo davikliais, vaizdo kameromis, dėl kurių vairuotojai per daug atsipalaiduoja, praranda budrumą.

BTA duomenimis, Lietuvoje populiariausi „Toyota“, „Lexus“ hibridiniai automobiliai, kiek mažiau „Honda“ markės ir tik vienas kitas „Chevrolet“ ar „Opel“ hibridas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius