Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Saugesnį vairavimą vasarą lems ir tinkamas padangų pasirinkimas

ES karas prieš pigias padangas
Gamintojo nuotr. / ES karas prieš pigias padangas
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Priešingai paplitusiam mitui, dauguma eismo įvykių pasitaiko ne žiemą, bet šiltesniu metų laiku (pagal Europos Komisijos duomenų bazes). Nors žiemiškas oras gali lemti įvairias sudėtingas sąlygas keliuose – apledėjusią kelio dangą, sniegą ar pavojų slysti vandens sluoksniu dėl nepaliaujamo lietaus, tyrimai rodo, kad eismo įvykius dar dažniau lemia specifinis vasarą išryškėjantis veiksnys. Tai – menkesnis vairuotojų dėmesys saugumui keliuose.

Kasmet tūkstančiai automobilininkų visoje Europoje išsiruošia į ilgas, dažnai alinančias keliones tinkamai neparengę savo transporto priemonių ar pakankamai nepailsėję. Interneto portalo vab.be atlikti tyrimai parodė, kad prastai prižiūrėti automobiliai ir pervargę vairuotojai yra dvi pagrindinės nelaimingų atsitikimų vasaros metu priežastys. Pavyzdžiui, net viena iš trijų mirtinų avarijų Prancūzijoje įvyksta dėl nuovargio ir mieguistumo.

Į tinkamą transporto priemonės techninę priežiūrą įeina reguliari padangų priežiūra. Pagal neseniai „APCO Insight“ bendrovės atlikto saugumo kelyje suvokimo, požiūrio ir praktinių įpročių tyrimo rezultatus (buvo apklausta 3500 vairuotojų iš kelių Vakarų Europos valstybių), daugelis vairuotojų supranta svarbų padangų vaidmenį, bet tuo pat metu nepasirūpina gera padangų būkle. „Nepakankama automobilio ir padangų priežiūra gali kelti pavojų vairuotojams ir kitiems asmenims kelyje, – sako „Goodyear“ prekės ženklo įmonių Europoje, Artimuosiuose Rytuose ir Afrikoje direktorius Hugues Despresas. – Tinkamai pasirinktos padangos gali turėti didelį poveikį saugumui kelyje.“

Remiantis „TÜV SÜD Automotive“ duomenimis, aukštos kokybės padangų stabdymo savybės smarkiai skiriasi nuo prastos kokybės pigių azijietiškų padangų. „TÜV SÜD Automotive“ bandymai parodė, kad stabdymo atstumas šlapiame kelyje pailgėja 21,7 m paprasčiausiai sumontavus automobilyje žemos kokybės padangas. Automobilį su aukštos kokybės padangomis jau sustabdžius, automobilis su žemos kokybės padangomis vis dar važiavo 47,4 km/h greičiu (stabdymo nuo 100 iki 0 km/val. ant šlapios dangos bandyme). „Mūsų tyrimai rodo, kad nors 82 proc. vairuotojų tinkamai prižiūrėtas padangas laiko svarbiu saugumo kelyje veiksniu, 44 proc. nežino, kada tikrinti padangų slėgį, o 37 proc. netgi sako, kad vairavimas nepasikeistų net ir važiuojant su nusidėvėjusiomis padangomis, – priduria H.Despresas. – Šis neatitikimas tarp žinojimo, kas teisinga, ir kitokio elgesio, verčia susirūpinti.“

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Parašykite atsiliepimą apie Gazas