Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

„Spyker“ remontas: lyg akmuo po kaklu

„Spyker C8 Laviolette“ apgadintas „Tanagra“ servise
Mindaugo Griniaus/15min.lt nuotr. / „Spyker C8 Laviolette“ apdaužytas Vilniuje „Tanagra“ servise
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Vieno brangiausių Lietuvoje automobilio savininkai pateko į keblią padėtį. Pataisyti menko kėbulo įbrėžimo į „Tanagros“ kėbulinių darbų cechą atvežtas beveik 900 tūkstančių litų kainuojantis automobilis buvo sudaužytas serviso kieme. Nuostoliai – didžiuliai, bet jų atlyginti niekas neskuba.

Nors nelaimė įvyko balandžio 13 dieną, dėl itin retam ir brangiam automobiliui  „Spyker C8 Laviolette“ padarytos 313 tūkstančių litų žalos derybos vyksta ilgiau nei mėnesį.

Banko „Snoras“, kuriam priklauso automobilis, vieno didžiausių serviso tinklų Lietuvoje „Tanagra“ ir jo turtą apdraudusio „If“ draudimo atstovai nesutaria, kas turėtų atlyginti žalą.

 

Mindaugo Griniaus/15min.lt nuotr./„Spyker C8 Laviolette“ apdaužytas Vilniuje „Tanagra“ servise
Mindaugo Griniaus/15min.lt nuotr./„Spyker C8 Laviolette“ apdaužytas Vilniuje „Tanagra“ servise

„Nors mūsų servise esantis klientų turtas yra apdraustas 250 tūkstančių litų suma, draudikai traktuoja, kad avarija įvyko automobiliu važiuojant, todėl nori išmokėti tik 50 tūkstančių litų pagal visai kitą sutarties punktą“, – portalui GAZAS.LT aiškino Genrikas Dzikevičius, bendrovės „Tanagra“ savininkas ir generalinis direktorius.

Avarija – važiuojant į plovyklą

Jis neneigia, kad automobilį sudaužė kėbulinių darbų cecho viršininkas, tačiau tai įvyko ne gatvėje, bet įmonės kieme, brangia mašina važiuojant į plovyklą. „Tai buvo technologinis važiavimas uždaroje įmonės teritorijoje, mašina į gatvę išvažiavusi nebuvo ir draudikų nuostata mūsų netenkina“, – sakė G.Dzikevčius.

Kas gi atsitiko iš tiesų?

Apie 18 valandą prie „Spyker C8 Laviolette“ vairo sėdo kėbulinių darbų cecho viršininkas Artūras Pavlovas ir ketino mašiną nuvaryti į plovyklą, kad kitą dieną nuo pat ankstaus ryto būtų galima pradėti darbus.

Nuo dažymo cecho iki plovyklos – vos 70 metrų, tačiau per vidurį yra nedidelis kalnelis. A.Pavlovas spustelėjo akceleratorių, lengvas (vos 1270 kg) ir labai galingas (400 AG) automobilis šoktelėjo per kalnelį. Meistro koja slystelėjo metaliniais pedalais ir vietoje stabdžio, jis vėl paspaudė akceleratorių.

Mašina priekiu trenkėsi į greta sandėlio sukrautus medinius padėklus ir, atšokusi nuo jų, galine kaire dalimi – į sieną. „Spyker C8 Laviolette“ priekis buvo apgadintas nežymiai, galas – gerokai rimčiau.

Tad vietoje nežymaus įbrėžimo ir nedidelio variklio grotelių įlinkimo sutvarkymo, „Spyker“ laukia gerokai rimtesnis remontas. Beje, šis 2008 metais pagamintas automobilis nuvažiavęs vos 150 kilometrų.

„Man labai gaila, kad taip nutiko tikrai patyrusiam ir geram mūsų darbuotojui“, – krimtosi G.Dzikevičius.
Bankas „Snoras“ yra nuolatinis „Tanagros“ klientas. Šios įmonės servise aptarnaujami bankui priklausantys brangūs automobiliai: „Bentley Arnage“, „Audi A8“, „Range Rover“, BMW ir kiti. Jokių incidentų iki šiol nėra buvę. 

Nesutaria dėl skirtumo     

Surašius „Spyker C8 Laviolette“ pažeidimus, keičiamų ir remontuotinų detalių sąrašą, susidarė įspūdinga suma – 90,560 tūkstančiai eurų (313 tūkstančių litų). Pati mašina su PVM kainuoja beveik 900 tūkstančių litų.

„Bendrovės „Tanagra“ turimas civilinės atsakomybės draudimas nepadengia visų nuostolių. sako draudikaiNors banko „Snoras“ atstovai nekomentuoja situacijos, GAZAS.LT žiniomis, jie mašiną norėtų remontuoti Olandijoje, kur ir gaminami „Spyker“. Neoficialiomis žiniomis, vien automobilio transportavimas į šią šalį su draudimu kainuotų apie 8 tūkstančius eurų (28 tūkstančius litų).

„Dabar svarbiausias derybų klausimas – skirtumas tarp automobiliui padarytų nuostolių ir draudikų siūlomos išmokos. Tą skirtumą teks padengti mums“, – sako G.Dzikevičius.

Pagal „Tanagros“ ir „If“ draudimo sudarytą sutartį, atsakomybė dėl žalos, esančios pas draudėją numatyta 250 tūkstančių litų. Tuo tarpu draudimo išmokos limitas dėl transporto priemonės valdymo ribojamas iki 50 tūkstančių litų vienam įvykiui. 

Mindaugo Griniaus/15min.lt nuotr./„Spyker C8 Laviolette“ apdaužytas Vilniuje „Tanagra“ servise
Mindaugo Griniaus/15min.lt nuotr./„Spyker C8 Laviolette“ apdaužytas Vilniuje „Tanagra“ servise

Normali servisų praktika, kai diagnostikos, variklio ar pakabos specialistai, sutvarkę mašiną, dažnai išvažiuoja jos išmėginti į gatves. Dėl to ir reikalingas transporto priemonių valdymo draudimas.

„Tačiau šiuo atveju į atvirą, viešą erdvę „Spyker“ nebuvo išvažiavęs, todėl logiška būtų taikyti draudimo punktą dėl žalos turtui, esančiam pas draudėją“, – įsitikinęs G.Dzikevičius.

Draudikų pozicija – kitokia

Draudimo bendrovės „If“ žalų centro direktorius Audrius Smaliukas taip komentavo įvykį: „Bendrovės „Tanagra“ turimas civilinės atsakomybės draudimas nepadengia visų nuostolių, kurie kilo jų darbuotojui apgadinus prabangų sportinį automobilį „Spyker“.

Jo įsitikinimu, pagal draudimo sutartį yra numatyta, kad maksimali kompensuojama suma tokiems atvejams, kai serviso darbuotojas vairuodamas apgadina klientų paliktus automobilius, yra 50 tūkstančių litų. „Šią maksimalią sumą (išskyrus išskaitą) ir ketiname išmokėti“, – sako pašnekovas.

Jis pabrėžia, kad paprastai tokiems atvejams apskritai nėra taikoma draudimo apsauga, tačiau šiuo atveju, derinant draudimo sutartį, buvo individualiai susitarta dėl papildomos apsaugos.

„Didesne draudimo suma yra apdrausti tokie atvejai, kuomet servisui patikėtas turtas yra apgadinamas arba sunaikinamas ne vairavimo metu, o, pavyzdžiui, automobilis nukenčia dėl keltuvo gedimo, sudega gaisre ar yra pavagiamas“, – aiškina A.Smaliukas.

Taip pat skaitykite – GAZAS.LT išbandė tokį „Spyker C8 Laviolette“!

Komentarai
Šioje istorijoje Remontas, „Spyker“
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Parašykite atsiliepimą apie Gazas