Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Tūkstantmečio karta nori išmanių, įperkamų ir saugių automobilių

Jaunieji europiečiai nori iki 2025-ųjų turėti išmanius, įperkamus automobilius, palaikančius ryšį su pasauliu, bet jiems itin svarbu tai, kad ištobulintos išmaniosios funkcijos ir technologijos užtikrintų ir didesnę saugą kelyje.
„Volvo“ autonominiai automobiliai
„Volvo“ autonominiai automobiliai / Gamintojo nuotr.

Pagal naujausią „Goodyear Dunlop Tires Europe“ (GDTE) tyrimą, atliktą kartu su „ThinkYoung“, didesnė pusė (55,7 proc.) Tūkstantmečio kartos jaunimo mano, kad per ateinančius 10 metų didžiausias automobilių pramonės iššūkis bus sukurti įperkamą automobilį, kuriame bus įdiegtos naujausios technologijos. Dar 31,5 proc. teigė, kad per šį laikotarpį pagrindinis iššūkis bus išmanaus automobilio su didesnėmis ryšio galimybėmis sukūrimas.

Augant gyventojų skaičiui, vystantis ekonomikai bei technologijoms, visame pasaulyje didėja ir mobilumo poreikis. Tai paskatino „Goodyear“ atlikti naują tyrimą. „ThinkGoodMobility“ tyrimo metu buvo apklausta daugiau kaip 2500 (18–30 m. amžiaus) studentų iš 12 šalių universitetų, studijuojančių mokslus, technologijas, inžineriją, meną, dizainą ir matematiką. 

Gamintojo nuotr./„Volvo“ autonominiai automobiliai
Gamintojo nuotr./„Volvo“ autonominiai automobiliai

Išmaniosios saugos funkcijos – svarbiausias mobilumo srities pokytis

Tyrimo rezultatai rodo, kad Tūkstantmečio karta labiausiai pageidauja saugą gerinančių naujų transporto technologijų. Paklausus, kokių mobilumo srities pokyčių iki 2025-ųjų norėtų labiausiai, beveik pusė apklausoje dalyvavusių jaunuolių (47,4 proc.) pasirinko išmaniąsias saugos funkcijas, o kita didelė dalis apklaustųjų (39 proc.) pareiškė norą, kad jų automobiliai galėtų palaikyti ryšį su kitais automobiliais siekiant numatyti staigius pasikeitimus ir prisitaikyti prie jų.

Populiariausios padangų ypatybės – jutikliai, nurodantys, kad padangos nebegali užtikrinti optimalių saugos sąlygų (41,2 proc.), todėl turi būti patikrintos arba pakeistos. Šis rezultatas rodo, kad jaunimą domina ryšio funkcijos bei išmaniosios sistemos, o diegiant naujas technologijas svarbiausia yra sauga.

„Tūkstantmečio karta nepaprastai imli technologijoms, tad nenuostabu, kad per artimiausius dešimt metų jie norėtų išmanių, ryšį su pasauliu palaikančių automobilių“, – teigė Liuksemburge įsikūrusio „Goodyear“ naujovių kūrimo centro generalinis direktorius Carlos Cipollitti. „Labai džiugu, kad jiems lygiai taip pat svarbi sauga, kuri yra visų „Goodyear“ pastangų diegti naujoves pagrindas. Mes nuolat kuriame ir diegiame naujausias technologijas, o automobilio saugos sistemų ir mūsų padangų derinys leidžia išvengti nelaimių kelyje.“

„Volvo“ autonominis automobilis
„Volvo“ autonominis automobilis

Abejonės dėl autonomiškų automobilių saugos

Automobiliai be vairuotojo šiuo metu yra automobilių pramonės ir IT pramonės dėmesio centre. Tačiau paklausus tyrime dalyvavusių jaunuolių, kokio automobilių autonomiškumo lygio jie norėtų 2025-aisiais, vos 22,3 proc. iš jų atsakė norintys visiškai autonomiško automobilio. Daugumai apklaustųjų (77,7 proc.) priimtinas pagrindinis arba vidutinis autonomiškumo lygis. 

Paaiškėjo, kad tokius atsakymus lemia pasitikėjimo stoka. Didžiausia autonomiškų automobilių populiarumo kliūtis, apklaustųjų nuomone, yra abejotinas jų patikimumas – tai nurodė 55,5 proc. Kitos kliūtys yra tokių automobilių įperkamumas (45,7 proc.) ir abejonės dėl saugumo bei privatumo (38,5 proc.). 

Tūkstantmečio kartos jaunuolių paklausus, ką jie laiko svarbiausiu autonomiškų automobilių pranašumu ateityje, dažniausias atsakymas buvo „mažesnis eismo įvykių skaičius“ (60,9 proc.), o kiti dažni atsakymai buvo „važiavimas be įtampos“ (41,9 proc.) ir „mažesnės eismo spūstys“ (39,7 proc.).

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius