-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Užklupo šalčiai: kaip prižiūrėti automobilį, kad jis nekrėstų išdaigų?

Į Lietuvą atėjus dideliems šalčiams, kai naktimis temperatūra nukrenta žemiau minus 20 laipsnių, vairuotojai susiduria su problemomis. Vieni tuo metu supranta, kad akumuliatoriui atėjo paskutinioji, kiti – kad pakaitinimo žvakes reikia keisti, treti geriau pasirenka automobilį palikti kieme ir porą savaičių pasivažinėti viešuoju transportu.

Kaip reikėtų elgtis su bent kelias dienas kieme spaudžiant speigui prastovėjusiu automobiliu? Jeigu visos jo dalys funkcionuoja gerai, problemų užkuriant neturėtų būti. Kaip teigė automobilių serviso „R2L“ direktorius Algirdas Bartkevičius, mašinoms su dyzeliniu varikliu tik reikėtų kelis kartus „įjungti degimą“, kad būtų įjungtos pakaitinimo žvakės.

Šią savaitę dažniausia priežastis, dėl kurios žmonės atvyko – neužsivedantis automobilis.

„Šią savaitę dažniausia priežastis, dėl kurios žmonės atvyko – neužsivedantis automobilis. Akumuliatoriai, pakaitinimo žvakės – labiausiai kritiški dalykai šalčių metu“, – teigė serviso direktorius.

Be šių pagrindinių dalykų, yra aibė smulkesnių, kuriems reikia skirti dėmesį pačiu šalčiausiu metų periodu.

„Prevencija, žinoma, įmanoma – priežasčių daug yra. Reikia tepalą laiku keisti, degalai žiemą turi būti pilami tik geros būklės – tai didelė problema, dėl kurios žmonės neužkuria automobilių. Reikia laiku pasikeisti žieminį skystį vietoje vasarinio“, – vardijo A.Bartkevičius.

Jis paneigė populiarų mitą, neva automobilio variklį šaltą rytą reikia ilgai šildyti. Specialisto teigimu, tikrai neverta užkurti automobilio ir laukti, kol langai atitirps.

„Logiška, kad tepalas variklyje ir greičių dėžėje turi „prasidirbti“. Nereikia pulti iškart ir važiuoti, apšildyti reikia, tačiau 10 minučių kūrenti neverta“, – sakė automobilių serviso direktorius.

Kitas žiemą aktualus dalykas – drėgmė. Grįžtant namo ir prieš paliekant nakčiai, automobilį reikėtų išvėdinti bei patikrinti, ar nėra drėgmės šaltinių – pavyzdžiui, ar nėra peršlapę kilimėliai. Jeigu mašinos ortakiai užsikišę ar nenaudojama jo ventiliacija, drėgmė taip pat kaupiasi lengviau.

A.Bartkevičius pridūrė, kad žiemą nereikėtų pamiršti automobilio plovimo – ant kėbulo besikaupiančias druskas būtina pašalinti. Žinoma, po automobilio plovimo privaloma jį nusausinti – priešingu atveju durelių gumos prišals ir galimai plyš.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius