Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Verslo trikampio“ estakada: lūkesčių nepateisinusi brangenybė ar investicija?

2014-ųjų pabaigoje Vilniuje buvo baigtas itin kvestionuotas kelių infrastruktūros projektas – atidaryta estakada iš Geležinio Vilko į A.Goštauto g. Daugiau nei 10 milijonų eurų kainavęs kelias (kartu su požemine infrastruktūra, šaligatviais ir kt.), pasak tuometinio sostinės mero Artūro Zuoko, turėjo sulaukti 16 tūkst. transporto priemonių per parą srauto. Ar jis pasiektas?
Naujoji Vilniaus estakada
A.Goštauto g. estakada / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.
Temos: 1 Vilnius

Tiksliai atsakyti sunku, nes skaičius 16 tūkst. yra vis nukėlinėjamas. Estakados atidarymo metu jis buvo žadamas artimiausiais metais, o 2015-aisiais planuojamas eismo srautas buvo perplanuotas – 16 tūkst. bus pasiekta 2020-aisiais.

Tačiau šiemet – vėl nauja istorija. Paklausus dabartinės Vilniaus savivaldybės administracijos, buvo gautas patikslinimas – 16 tūkst. transporto priemonių per parą Geležinio Vilko g. estakada turėtų pravažiuoti ne šiemet, o tik 2024 metais. O šiandien ja juda perpus mažesnis, nei planuota, eismo srautas.

Po estakados atidarymo, 2014-ųjų gruodį, eismo srautas čia siekė 4000 automobilių per parą. Įvairiais 2015-ųjų mėnesiais – 8–10 tūkst. per parą. 2016-aisiais matavimai dar nėra atlikti, juos tikimasi padaryti artimiausiais mėnesiais.

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./A.Goštauto gatvės estakados prieigos
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./A.Goštauto gatvės estakados prieigos

Vis dėlto prielaidų eismo srautui augti, bent jau šiemet, nėra, nes naujų ir reikšmingai eismo srautui įtaką darančių objektų artimiausiose vietose neatsirado. Todėl matavimų rezultatai 2016-aisiais neturėtų skirtis nuo 2015-ųjų, arba jie padidės tiek, kiek auga ir bendras eismo srautas – po 3–5 proc. įvairiose sostinės vietose kasmet.

Estakados naudos paneigti negalima – eismo įvykių skaičius Pakalnės ir J.Jasinskio g. sankryžoje, kuria naudodavosi didelė dalis dabar estakada važiuojančių žmonių, sumažėjo iki minimumo. Dalis srauto buvo nukrauta nuo žiedinės sankryžos prie Edukologijos universiteto, o A.Goštauto g. greitėjimo juosta prailginta. Vargu tik ar Žvėryno bei A.Goštauto g. gyventojai džiaugiasi išaugusiu eismo dalyvių srautu.

Tačiau labiausiai kvestionuojamas dalykas – ekonominis estakados naudingumas. 10 milijonų eurų dėl kelionės sutrumpinimo keliomis minutėmis 10 tūkst. automobilių?

Estakados statybų pabaiga buvo kelis kartus nukelta, ji dviems metams įkalino vilniečius spūstyse Geležinio Vilko gatvėje, o suformuota nelogiška sankryža nusileidus į A.Goštauto gatvę kelis kartus buvo perplanuojama.

10 tūkst. transporto priemonių per parą nėra itin didelis eismo srautas. Palyginimui, Savanorių pr. ir Vilkpėdės g. sankryža miesto centro link per parą pravažiuoja 28–29 tūkst. automobilių. Priešinga kryptimi, Kauno link – 18–22 tūkst. Eismo srautas 2015-aisiais šioje vietoje, lyginant su 2014-aisiais, pakilo 6–13 proc. (priklausomai nuo savaitės dienos).

Ozo–Kareivių–Kalvarijų gatvių sankryžą per parą kerta dar daugiau automobilių. Vien iš Ozo g. atvažiuoja 28–30 tūkst. automobilių per parą, iš Kareivių g. – 20–21 tūkst. Čia augimas siekia apie 4–5 procentus kasmet.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius