-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Vežėjai skundžiasi vilkikų vairuotojų stygiumi ir darbuotojų dairosi užsienyje

Lietuvos ir Europos keliais kasdien zuja tūkstančiai vilkikų, gabenama šimtai tūkstančių tonų krovinių. Lietuvos vežėjai pasiryžę didinti logistikos apimtis, tačiau čia jie susiduria su problema – trūksta vairuotojų. Pasirodo, šios profesijos atstovų netenkina Lietuvoje siūlomas darbo užmokestis, o atsidavusius šiai profesijai vairuotojus įmonės graibstyte graibsto.
Vilkikai
Vilkikai / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Skaičiuojama, kad šiuo metu įmonėse vairuotojų paklausa yra pakankamai didelė. Beveik kiekviena didesnė transporto įmonė per mėnesį įdarbintų maždaug po 5 vairuotojus, tačiau lietuviai nesiveržia dirbti šį darbą už šiai dienai siūlomą atlygį.

Nesulaukę lietuvių vairuotojų susidomėjimo, darbdaviai kviečiasi dirbti Baltarusijos, Ukrainos, Moldovos ir kitų šalių piliečius, kurie už siūlomą atlygį dirbti sutinka. Savaime suprantama, įmonės privalo dirbti, išperkamąja nuoma pirkti vilkikai negali stovėti garažuose neeksploatuojami.

AFP/„Scanpix“ nuotr./Vilikai Prancūzijoje
AFP/„Scanpix“ nuotr./Vilkikai Prancūzijoje

„Kievieną savaitę aplankau ne mažiau kaip 4-5 trasnsporto įmones ir visose juose jaučiamas vairuotojų trūkumas. 70-80 proc. „Draiverio“ mokymo centro mokinių jau turi vietą, kurią vairuotojas užims pabaigęs reikiamus mokymus. Likusiems darbo vietą lengvai surandame. Bendra situacija yra tokia, kad vairuotojų paklausa auga.

Šiai dienai, vairuotojų profesionalų kursuose (t.y. vežti krovinius sunkvežimiais, vilkikais, autobusais) 90 proc. visų mokinių sudaro jauni, 22-29m. vyrai. Yra tik labai nedidelė dalis vyresnių nei 45m. vyrų, norinčių įgyti aukštesnes kategorijas tam, kad dirbti vilkikų ar autobusų vairuotojais“, – sako mokymo centro „Draiveris“ pardavimų vadovė Giedrė Valskienė.

Darbdaviai, jausdami vairuotojų stygių, taip pat yra priversti tobulėti ir branginti kiekvieną darbuotoją, pasirūpinti papildomu jo mokymu. Anot Giedrės Valskienės, tokia tendencija pastaruoju metu itin išryškėjo.

Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Medininkuose – vilkikų eilės
Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Vilkiko vairuotojas

„Mums tikrai labai džiugu, kad palyginus įmonių vadovų suinteresuotumą mokyti savo personalą prieš 5-7m. ir dabar, situacija skiriasi kaip diena ir naktis. Šiandien apytiksliai 60 proc. visų vežėjų rūpinasi vairuotojų kvalifikacija – sumoka už vairuotojų mokymus, derina ir domisi mokymo programa, įtraukia papildomų mokymų, kurie jiems yra aktualūs. Vežėjai pagaliau pradėjo suprasti teisingai ir kokybiškai atliekamų mokymų naudą. Žinoma, dar praeis laiko tarpas kol patys vairuotojai bus suinteresuoti mokytis, t.y. kelti savo kvalifikaciją – tai bendras vežėjų kaip vairuotojų vadovų ir mokymo įstaigų darbas“, – sako „Draiverio“ mokymo centro pardavimų vadovė.

Kelti kvalifikaciją užsuka ne tik jauni ir entuziastingi būsimieji sunkvežimių vairuotojai, bet ir vyresnio amžiaus darbuotojai, įveikę ne vieną šimtą tūkstančių kilometrų prie vilkiko vairo.

Vairuotojai, turintys patirtį, yra priversti kelti kvalifikaciją pagal Europos direktyvos (2003/59 /EB) reikalavimus. Jie turi įgyti taip vadinamą „95 kodą“, kuris suteikia teisę vežti krovinius ar keleivius komerciniais tikslais.

„Į kvalifikacijos kėlimo mokymus ateina 35-50m. vyrai vairuotojai. Kai kurie dirbantys jau ne pirmą dešimtį metų vairuotojo darbą. Dėl pačių vairuotojų noro kelti kvalifikaciją klausimas yra diskutuotinas. Paprastai jie yra užtikrinti tomis žiniomis ką yra įgiję per savo darbinę praktiką ir nemano kad kažką papildomai gali išmokti. Tačiau tie, kurie išklauso ir pasigilina vienareikšmiškai teigia, kad kursai yra naudingi“ , – teigia pašnekovė.

Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Medininkuose – vilkikų eilės
Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Vilkikas

Nors užsienyje prie vilkiko vairo dažnai sėda ir moterys, tačiau Lietuvoje tokia praktika labai reta.

Užsienio kompanijos moteris „medžioja“ ir visaip vilioja dirbti vairuotojo darbą. Ten darbdaviai jau seniai suprato, kad moteris yra atidesnė pildydama dokumentus, rečiau viršyja greitį ir pažeidžia kelių eismo taisykles, taip pat mažiau linkusi į priklausomybės ligas.

"Pasitaiko ir moterų, tačiau tai vis dar retas reiškinys Lietuvoje. Per visą mano 13 metų transporto specialistų mokymo patirtį moterų, besimokančių vežti krovinius, sutikau vos kelias dešimtis, galbūt kiek daugiau moterų yra vežančių keleivius", – tvirtina Giedrė Valskienė.

Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Medininkuose – vilkikų eilės
Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Vilkikai

Vairuotojo profesija visais laikais buvo paklausi. Kol kas kroviniai dažniausiai keliauja keliais ir artimiausiu metu situacija iš esmės keistis neturėtų, taigi vairuotojo profesija vis dar bus aktuali bent jau 20 metų.

Tobulėjant technologijoms, atsiranda kitų krovinių gabenimo būdų, kurie eliminuoja žmogiškąjį faktorių. Taigi, ateitis priklauso technologijoms, kurios po truputį išstums vairuotojus iš rinkos. Tačiau baimintis nėra ko – vairuotojai tiesiog virs technikos operatoriais. Ir dar ne greitai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius