-50% metinei prenumeratai. Velykų dovana!
Prenumeruoti

Vilkikų vairuotojos: ir tarp vyrų pasitaiko „bobiškai“ besielgiančių

Nors darbų į vyriškus ar moteriškus pastaruoju metu nebedera skirstyti, yra specialybių, kuriose vienos ar kitos lyties darbuotojas atrodo neįprastai. Sunkvežimių vairuotojo kabina daug metų buvo išimtinai vyriško pasaulio dalimi. Tačiau viskas keičiasi. Ir šiandien vis dažniau galima sutikti žavią moterį, kuri vairuoja keliasdešimt tonų krovinį gabenantį vilkiką.
Vilkiko vairuotoja Audronė
Vilkiko vairuotoja Audronė

Muitinės tarpininkės, įmonės „Bunasta“, vadovui Jurgiui Adomavičiui kilo unikali idėja – išleisti kalendorių, kuriame įamžintos tikros vilkikų vairuotojos.

„Daugelis leidžia kalendorius su gražiomis merginomis, dažniausiai modeliais, prie vilkikų. Mes nutarėme padaryti kažką panašaus, tačiau su realiomis vilkikų vairuotojomis,“ – pasakoja J.Adomavičius.

Kilusiai idėjai veikiančiųjų asmenų rasti nebuvo ypatingai sunku. Paieškoti reikėjo, bet sunkvežimius vairuojančių moterų kalendorius metų sandūroje dar sykį įrodė, jog darbščios, kruopščios, išmanios ir žavios moterys net ir sunkiosios technikos pasaulyje nepamiršta moteriškumo. O jeigu kalbėsime apie darbų kokybę, tai gal geriau paklausykime, ką sako „Bunastos“ vadovas Jurgis Adomavičius: vis dažniau užsakovas nori, kad krovinį vežtų viena ar kita moteris.

Užsakovai patenkinti jų punktualumu, pareigingumu, kruopštumu.

Pasirodo, sunkvežimių vairuotojų trūkumo spragas labai sėkmingai mėgina užpildyti būtent moterys. Užsakovai patenkinti jų punktualumu, pareigingumu, kruopštumu.

Transporto versle tai yra svarbiausia: kad krovinys sutartu laiku būtų sutartoje vietoje.


Dažname automobilių servise ar garaže galima išvysti įvairių kalendorių. Dažnai juose – seksualios, nedaug drabužių apsirengusios merginos. Šis kalendorius – kitoks. „Bunasta“ nebijo parodyti nepagražintas realias vairuotojas – tokias, kokios sėda prie sunkiosios technikos vairo kiekvieną dieną. O kalendoriaus gimimą lydi ir kelios realių herojų istorijos: kas šias žavias skirtingo amžiaus ir gyvenimiškos patirties moteris pastūmėjo į nelabai įprastą profesiją.

Audronė: tarp vairuojančių vyrų pasitaiko tikrai nemažai bobiškai besielgiančių

Viena iš kalendoriaus herojų, Audronė, prisipažino, jog mėgsta pati sau įrodinėti, kad neįveikiamų užduočių nėra.

„Aš galiu – taip sakiau ir tarnaudama kariuomenėje, ir pasirinkusi vairuotojos kelią. Mėgstu jausti, kad 40 tonų paklūsta mano moteriškoms rankoms. O jei sakysite, kad šis darbas – ne „bobų“ reikalas, tai paprieštarausiu, jog tarp vairuojančių vyrų pasitaiko tikrai nemažai bobiškai besielgiančių. Ir dar – mes, moterys, niekada ant savo vilkikų ratų nedarome to, ką dažnai daro vyrai“, – humoro jausmo nestokoja Audronė.

Beatričė: jeigu būtų per sunku – nevairuočiau

24 m. Beatričė, kurios kasdienis darbinis arkliukas – „Scania 420“, teigia, jog vyrai baleto šokėjai – nebestebina, todėl ir moteris prie vilkiko vairo nebeturi būti kažkas nesuvokiama.

„Bunasta“ nuotr./Vilkiko vairuotoja Beatričė
„Bunasta“ nuotr./Vilkiko vairuotoja Beatričė

„Tiems, kurie klausia, ar nėra sunku vairuoti tokią techniką, atsakyčiau, jog jei būtų sunku – nevairuočiau. Man patinka ir darbo sąlygos ir pats darbas – jame nebūna monotonijos. Jeigu lygintume save su vyrais, be abejo, jie turi daugiau jėgos, kai reikia grandinėmis tvirtinti krovinius, tačiau manau, kad vyrai kelyje – labiau išsiblaškę, o moterys – atsargesnės bei atidesnės“, – pasakoja dvejus metus vilkiko vairuotoja dirbanti kalendoriaus mėnesio herojė.

Ilmos svajonė – „Kenworth W900“

„Bunasta“ nuotr./Vilkiką vairuojanti Ilma
„Bunasta“ nuotr./Vilkiką vairuojanti Ilma

„Šią profesiją ne aš pasirinkau, ji pasirinko mane. Būtent taip jaučiuosi, pagalvojusi apie šį pasirinkimą.

Man visada patiko didelės mašinos, visada patiko keliauti, kad ir kokio ilgumo būdavo kelionė, niekada nejausdavau namų ilgesio.

Kelias yra tai – ko man reikia, kas mane traukia, kas mane ramina.

Jei per ilgai esu vienoje vietoje, pradeda kankinti kelio ilgesys, klajūno siela manyje neranda sau vietos.

Šią profesiją ne aš pasirinkau, ji pasirinko mane.

Bandžiau visa tai savyje užgniaužti, nuslopinti kelio ilgesį, pamiršti visa tai, norėjau gyventi kaip visi, turėti šeimą.

Deja, kelio ilgesys buvo stipresnis, ir man nepavyko nuo to pabėgti. Tada pasiryžau keisti savo gyvenimą: išsilaikiau trūkstamų vairuotojo kategorijų egzaminus ir pradėjau dirbti. Iki tol išbandžiau daug ką, bet visi kiti darbai greitai atsibosdavo, nustodavo džiuginti ir pradėdavau galvoti kuo užsiimti, kad būtų įdomiau. Dabar to nebėra.

Tie beveik dveji metai pralėkė kaip viena diena: ne atostogų laukiu, o darbo. Atsisėdu į vilkiką, rankos ant vairo, priekyje begalinis kelias, po kojomis – variklio gausmas. Ir visas pasaulis nutolsta, problemos pasimiršta... Sunku atpasakoti šį jausmą, bet dabar aš jaučiuosi esanti ten kur turėjau būti jau seniai. Nereikėjo tam priešintis“, – gyvenimo patirtimi dalijasi Ilma.

Jos kasdieniai „arkliukai“ – „Mercedes-Benz Actros“, yra tekę vairuoti MAN, „Renault Premium“. Tačiau Ilmos svajonė – ne Europos rinkai skirtas, tačiau turbūt daugelio vilkikų svajonių automobilis – „Kenworth W900“.

Irena: amžius iššūkiams – ne kliūtis

Bene vyriausia sunkvežimių vairuotojų kalendoriaus herojė – Irena. Jos vairavimo stažas – beveik trys dešimtmečiai.

„Bunasta“ nuotr./Vilkiko vairuotoja Irena
„Bunasta“ nuotr./Vilkiko vairuotoja Irena

„Man visada patiko vairuoti, tai pati sau mečiau iššūkį – negi nesugebėsiu vairuoti „fūros“? Pavyko, be to, labai norėjau pamatyti daug pasaulio šalių. Darbas man patinka: daug naujų vaizdų, veidų, įspūdžių. O kasdieniame darbe moteriškos charakterio savybės tik padeda – mes esame atsargesnės, mažiau rizikuojame, jei lyginsime su vyrais. Nors ir be rizikos nuotykių pasitaiko. Kroatijoje važiavome pagal užsakovo nurodytas koordinates: pasirodo, buvome gavę biuro, o ne sandėlio adresą, tad policijai teko piko metu stabdyti eismą, patraukti nuo šaligatvio kitas mašinas, kad aš iš siaurų senamiesčio gatvelių išvairuočiau. Maloni atomazga – net iki reikiamos vietos palydėjo“, – prisimena Irena.

Turbūt ji gali būti moteriškumo pavyzdžiu, nes jos vilkiko kabinoje jauku tarsi namie – čia yra ir žvakidė su žvakėmis, nedidelė stiklinė vazelė su gėlių puokštele ir porcelianinis net angelėlis.

Vitai kolegos visada padeda

„Man patinka keliauti ir vis kažką naujo pamatyti bei išmokti, juk mūsų darbe kiekviena diena kupina netikėtumų“, – sako dar viena vairuotojų kalendoriaus herojė Vita.

„Bunasta“ nuotr./Vilkiko vairuotoja Vita
„Bunasta“ nuotr./Vilkiko vairuotoja Vita

Penkerius metus sunkvežimį vairuojanti moteris pripažįsta, jog geram darbo rezultatui svarbiausia – kad mėgtum darbą, nes tik mėgiamą darbą gali atilikti geriausiai.

„Tik tada jį gali atlikti gerai. Ir visai nesvarbu – vyras ar moteris sėdės prie sunkvežimio vairo. Man labai patinka ši profesija. Kai pradėjau lankyti sunkvežimių vairuotojų kursus, iš pradžių norėjau įrodyti, jog ir merginos gali vairuoti tokią techniką. O po to suvokiau, jog šis darbas ir yra tas gyvenimo varikliukas, kurio taip ilgai ieškojau“, – teigia pašnekovė.

Ir dar vienas privalumas, apie kurį užsiminė beveik visos kalendoriuje įamžintos vairuotojos: tai jas palydinčios šypsenos ir kolegų pagalba: jeigu būtum vyras, į pagalbos prašymą teigiamos reakcijos gal ne visada sulauktum, o vairuojančiai moteriai kolegos patalkinti visada mielai sutinka.

Rasai vilkikas – galimybė keliauti po pasaulį

39-nerių Rasa kasdien vairuoja „Mercedes-Benz Actros“, o tuo metu kai laiką

„Bunasta“ nuotr./Vilkiko vairuotoja Rasa
„Bunasta“ nuotr./Vilkiko vairuotoja Rasa

leidžia namie – „Ford Galaxy“. Per metus iki 200 000 km nuvažiuojanti mergina sako, kad neegzistuoja vyriškas ir moteriškas darbas, visos specialybės lygios. Tik kai reikia fizinės jėgos vyrai turi pranašumą.

Neegzistuoja vyriškas ir moteriškas darbas, visos specialybės lygios. Tik kai reikia fizinės jėgos vyrai turi pranašumą.

Savo įsimintiniausią nuotykį prie vairo antrus metus vilkiką vairuojanti moteris patyrė tada, kai jos vilkiką pakeliui į Didžiąją Britaniją apsupo apie šimtą pabėgėlių, kurie „prašėsi“ pavežami į šią salą.

„Iš pradžių buvo juokinga, bet labai greitai juokas baigėsi baime. Kai aplink Tavo sunkvežimį uoste laksto gal koks šimtas įsiutusių pabėgėlių, juokauti kažkaip nesinorėjo,“ – pasakoja Rasa.

Vairuotojo darbe Rasa susiduria su tais pačiais sunkumais, kaip ir visi vilkikų vairuotojai, nepriklausomai nuo lyties – žiemą išlikti ant kelio kai asfaltą dengia ledas ir surasti adresą, kur iškrauti krovinį. Tik pačiai iškrauti būna sunku, nes tai fizinių jėgų reikalaujantis darbas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Įsirenkite šildymą oras–vanduo ir gaukite kompensaciją net iki 70 proc.
Reklama
Kas svarbu įrengiant biurą: keturios interjero dizaino tendencijos
Reklama
Pavasario savaitgaliams ar atostogoms – laikas pajūryje: ne tik pailsėsite, bet ir sustiprinsite sveikatą
Reklama
Norintiems investuoti į NT projektų plėtrą – kaip išsirinkti projektą pagal paskirtį?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius