Dar ankstesnė Vilniaus miesto taryba buvo patvirtinusi dviračių takų plėtros planą iki 2020 metų, o naujoji jo žada laikytis. Kaip teigė Savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ projektų plėtros vadovas Antonas Nikitinas, nedideli pakeitimai vykdomi nebent pasirenkant konkrečius techninius sprendimus, kurie į planą įtraukti nebuvo – pavyzdžiui, jeigu naujo tako tiesimui trukdo sklypai, ar pan. Pagal šį planą, po 4-ių metų 90 proc. vilniečių gyvens ne toliau nei 1 km nuo dviračių tako.
Šiemet planuojama išspręsti 200 probleminių vietų dviračių takuose ir nutiesti 1 km naujo tako.
Vilniuje šiandien yra 112 km dviračių takų, o per 2016-uosius daugiausia dėmesio bus skiriama esamų trasų renovavimui – naujai bus nutiesta tik vieno kilometro atkarpa nuo Lazdynų iki Gariūnų.
„Šiemet planuojama išspręsti 200 probleminių vietų dviračių takuose: daugiausia tai – duobės, nenuleisti bordiūrai, trukdantys želdiniai, ženklinimas, kitos dažnai kliūnančios problemos“, – teigė A.Nikitinas.
Daug probleminių vietų dviratininkams yra Senamiestyje. Pavyzdžiui, Pilies gatvėje esančiu dviračių taku žmonės pėdina dažniau nei važiuoja dviračiu – šiemet bus padarytas šios atkarpos aplenkimas per Universiteto gatvę. Vienas keistesnių dviračių takų Vilniaus gatvėje, ties S.Nėries gimnazija, taip pat sulauks pokyčių.
Visas problemines ir rekonstruotinas Vilniaus dviračių vietas galima rasti parengtame Vilniaus plane, paspaudus čia.
Savivaldybė taip pat baigia ruošti projektus, kaip dviračių eismą būtų galima organizuoti Žvėryne, Naujamiestyje, Šnipiškėse – šie planai bus pristatyti visuomenei svarstyti ir bent dalį sprendinių siekiama įgyvendinti dar šiemet.
Įdomus yra rekonstravimo prioritetų parinkimas: kuriuos dviračių takus remontuoti pirma, sprendžiama remiantis „Endomondo“ ir „Strava“ programėlių duomenimis bei statistine informacija apie gyventojų skaičių tam tikruose rajonuose. Gegužės mėnesį vyks Europos mynimo iššūkis (angl. European cycling challenge), tai bus papildoma informacija srautui matuoti.
Kaunas pastaruoju metu taip pat tobulina dviračių infrastruktūrą: balandį atidarytas Kauno miestą su rajonu sujungęs dviračių takas, o dar šiemet turėtų būti nutiestas dar vienas: šią vasarą Veiverių gatvėje prasidės tako nuo Vytauto Didžiojo tilto iki Garliavos tiesimo darbai. Dviračių takas bus įrengtas dešinėje Veiverių gatvės pusėje (važiuojant Garliavos kryptimi). Jo ilgis sieks apie 5 kilometrus.
Šiuo metu taip pat rengiamas techninis Kauno Savanorių prospekto dviračių tako įrengimo projektas. Darbus ketinama pradėti šių metų pabaigoje. Kairėje Savanorių prospekto pusėje (važiuojant nuo centro) planuojamo dviračių tako ilgis sieks apie 6,5 kilometro – jis prasidės miesto centre ir tęsis iki sankryžos su Pramonės prospektu.