Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

„Volvo XC60“: Vilnius-Ženeva patogiai važiuojant 214 km/val.

Vilnius-Ženeva su „Volvo XC60“
Irmanto Gelūno / 15min nuotr. / Vilnius-Ženeva su „Volvo XC60“
Šaltinis: Specialiai GAZAS.LT iš Ženevos
0
Skaitysiu vėliau
A A

Tokia kelionė tikrai nėra patogesnė už skrydį lėktuvu, tačiau jeigu reikėtų antrą kartą rinktis, kuriuo automobiliu įveikti du tūkstančius kilometrų, nedvejodamas rinkčiausi XC60. Nei vienas iš keliolikos tokiose kelionėse bandytų automobilių nebuvo toks... Geras.

Iš Vilniaus į aštuoniasdešimt ketvirtąją Ženevos automobilių parodą pajudėjome sekmadienį, pusę septynių ryto. Tikslas – per dieną įveikti Lietuvą, Lenkiją ir Vokietiją bei nakvoti Vokietijos-Šveicarijos pasienyje. Kitą dieną nuvažiuoti dar tris šimtus kilometrų iki Ženevos ir atvykti tiesiai į išankstinį „Opel Adam Rocks“ pristatymą.

Planas pavyko. Lietuvos dalį įveikėme greitai – ankstų rytą eismas minimalus. Lenkijos keliai iki Varšuvos kiekvienam bent kartą čia važiavusiam tampa sinonimu bjauriausiam rusiškam keiksmažodžiui, ne išimtis ir mes – GAZAS.LT komanda (šių eilučių autorius Paulius Sviklas ir fotografas Irmantas Gelūnas) bei TV laidos „Autopilotas“ žmonės (Ramūnas Fetingis bei operatorius Tomas Ruminas). Bet sekmadienį eismo čia taip pat keliskart mažiau nei darbo dieną, tad nepaisant rūko, keleto girtų kaimiečių ir kitų Lenkijos ypatumų šią dalį įveikiame be didesnių nuotykių. 

Na, yra ir vienas teigiamas dalykas įvažiavus į Lenkiją. Laikrodį reikia atsukti 60 minučių atgal, tad para tampa 25 valandų ilgio. 

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Vilnius-Ženeva su „Volvo XC60“
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Vilnius-Ženeva su „Volvo XC60“

Po Varšuvos – išganymas. Autostrada. Ačiū futbolo čempionatui 2012-aisiais – būtent tais metais Lietuvos kaimynėje buvo pastatytos autostrados nuo Varšuvos į Čekiją bei Vokietiją. Tiesa, mokamos – kelionė nuo Varšuvos iki Vokietijos sienos kainuoja kiek daugiau nei 70 zlotų, tačiau juos sumokėti verta.

Vietoj ištisinio važiavimo per kaimus galima įjungti autopilotą ties 145 km/val. („Volvo XC60“ spidometras rodo tiek, tačiau pagal GPS imtuvą, tai yra 140 km/val. – leistinas greitis Lenkijos autostradoje) ir 500 km nulėkti sustojus šešis kartus – penkis kartus mokėti už kelią bei vieną kartą degalinėje. Kuro kainos Lenkijoje gerokai mažesnės nei Vokietijoje, tad pilną baką pripildyti verta čia.

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Vilnius-Ženeva su „Volvo XC60“
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Vilnius-Ženeva su „Volvo XC60“

Po pietų pasiekiame Vokietiją. Čia yra išganymas kiekvienam benzingalviui – akceleratorių galima spausti iki dugno ir stebėti tik kitus eismo dalyvius bei nesijaudinti dėl policijos. Greitis čia – neribojamas. Netrukus išbandome ir laikinais namais tapusio XC60 su dyzeliniu 120 kW varikliu maksimalų greitį. 214 km/val. pagal spidometrą, 202 km/val. – pagal GPS navigaciją. Pasidalinus kiek mažesnį greitį rodančiu vaizdu su GAZAS.LT feisbuko fanais, netrukus sulaukiame „Volvo“ atstovo skambučio – „206?Taigi jis tiek nevažiuoja! Gamintojas nurodo 190 km/val.“. Nuokalnėje, pasirodo, gali važiuoti ir daugiau. 

Tiesa, Vokietijos greitkeliai turi kitą niuansą. Greitai mažėja degalai. Vidutinės dyzelino sąnaudos po kelių valandų pasiekė 10 litrų/100 km, tačiau vidutinis greitis augo gerokai sparčiau – nuo mažiau nei 100 km/val. Lenkijoje iki 120 km/val. netoli Vokietijos ir Šveicarijos sienos. 

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Vilnius-Ženeva su „Volvo XC60“
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Vilnius-Ženeva su „Volvo XC60“

Sekmadienio pabaigą pasitinkame viename Vokietijos motelyje šalia autostrados A5. Kaina keturiems žmonėms – 80 eurų, tačiau gauname penkiaviečius apartamentus. Praktiškai liuksas – trys kambariai, kilimas, dviejų „iPad“ planšečių ekranų skersmens televizorius, kur visi kanalai rodo Ukrainą arba futbolą bei mineralinio vandens butelis.

Pirmadienio rytas. Šimtas su trupučiu kilometrų iki Šveicarijos prabėga nepastebimai, o tik įvažiavus į geležinės tvarkos valstybę, tenka grąžinti ekonomišką vairavimą į smegenis. 130 km/val. ir ne daugiau – toks leidžiamas greitis šios šalies autostradose. Viršysi bent penkiais km/val. – gausi didesnę baudą už tą, kuri Lietuvoje grėstų už leistino greičio viršijimą 30 km/val.

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Vilnius-Ženeva su „Volvo XC60“
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Vilnius-Ženeva su „Volvo XC60“

Tačiau peizažas čia – fantastiškas. Važiuoji kone debesų lygyje, iš abiejų pusių – kartai kalnai, o kartais milžiniški slėniai. Tik ir norisi sustoti greta autostrados esančioje kavinėje ir išgerti puodelį espresso už penkis eurus.

Po kelių valandų važiavimo daugiau žiūrint pro šoninius nei pro priekinį langą, pasiekiame Ženevą. „Palexpo“ parodų rūmai, kuriuose kasmet vyksta automobilių parodos, pastatyti strategiškai nerealioje vietoje – visiškai greta pagrindinės miestą kertančios autostrados bei Ženevos oro uosto. Greta esančiame viešbutyje vyksta ir pirmasis mūsų pirmadienio tikslas – „Opel Adam Rocks“ pristatymas. 

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./„Opel Adam Rocks“ pristatymas prieš Ženevos automobilių parodą
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./„Opel Adam Rocks“ pristatymas prieš Ženevos automobilių parodą

Apžiūrėję, nufotografavę ir aprašę turbūt mažiausią pasaulyje krosoverį, pamatę Europos metų automobilio apdovanojimus, važiavome į nakvynės vietą Prancūzijoje. Vos per penkis kilometrus nuo „Palexpo“ nutolusiame Fernio-Voltero miestelyje radome nuomojamą butą – „Airbnb“ tokiais atvejais yra nepamainomas dalykas.

Jau antradienį prasideda paroda, tad naujienų čia bus. „Koenigsegg“ pristato 1360 AG ir 1360 kg automobilį, „Nissan“ – „GT-R Nismo“, kuris iki 100 km/val. įsibėgėja per 2,4 sek., o „Alfa Romeo Disco Volante“ šedevras nėra nei pats greičiausias, nei pats galingiausias, tačiau fotoaparatų blyksčių iš koncepto serijiniu tapęs automobilis sulauks daugiau nei kiti. 

Specialiai GAZAS.LT iš Ženevos
Komentarai
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
KALĖDINIŲ DOVANŲ GIDAS
Parašykite atsiliepimą apie Gazas