Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Žiemą padangų vaidmuo – dar svarbesnis

Jau dešimtą kartą paeiliui Lietuvos žurnalistų autoklubo surengto konkurso „Geriausias Lietuvos vairuotojas“ finalininkai varžėsi ir padangų savybių bei jų kokybės nustatymo teste. Iš šalies buvo malonu stebėti kaip konkursantai lyg mylimas moteris švelniai rankomis glostė testuojamas padangas, kurių parametrų charakteristikos buvo slepiamos. Artėjant žiemos sezonui ne vienam vairuotojui iškyla dilema – kokias padangas rinktis?
„Goodyear Ultra Grip Ice+“ padanga
„Goodyear Ultra Grip Ice+“ padanga / Gamintojo nuotr.

„Pirmasis patarimas vairuotojui, besirenkančiam padangas artėjančiam žiemos sezonui, pasirinkti tinkamas ir saugias, – sako „Goodyear“ padangų pardavimų vadovas Baltijos šalyse Mindaugas Jasiūnas. – Kokios yra tinkamos ir saugios? Pirmiausia naujos, gerai pasirodžiusios nepriklausomų agentūrų rengiamuose padangų testuose ir tinkamos mūsų regiono žiemos sąlygoms, konkrečiam automobiliui ir vairavimo vietovei.“

M. Jasiūnas vairuotojams rekomenduoja rinktis tik naujas padangas, nes žiemą protektoriaus gylis tampa daug svarbesnis nei vasarą. Žiemą itin aktualios tokios padangų savybės kaip šlapio sniego ir vandens išmetimas, važiavimas per sniegą ir pan. Todėl ir leistinas minimalus protektoriaus gylis žiemą Lietuvoje yra 3milimetrai (vasarą 1,6mm), o Latvijoje – net 4mm. Padangų gamintojai rekomenduoja žiemines padangas keisti į naujas likus dar 4 – 5 mm protektoriaus, nes kai padangoje belieka 3-5mm protektoriaus gylio stipriai pablogėja jų eksploatacinės charakteristikos. Todėl patyręs specialistas niekad ir niekam nerekomenduos pirkti jau naudotų ar restauruotų padangų, kurios kartais bevažiuojant gali pačios „nusirestauruoti“.

Net 93 procentai lietuvių apklausoje teigė, jog leistinas padangų protektoriaus gylis – mažiau nei 3 mm, kas yra neteisinga

„Goodyear“ kompanija kiekvienais metais vykdo Baltijos šalių vairuotojų apklausas, – tvirtina M. Jasiūnas. – Vienas klausimas privertė susirūpinti ne tik mus, bet ir tam tikras valstybės institucijas, atsakingas už saugumą keliuose. Vairuotojams pateikus klausimą koks leistinas minimalus protektoriaus gylis žiemą Lietuvoje, net 93 procentai mūsų tautiečių atsakė, jog mažiau nei 3 mm, kas yra neteisinga. Antra – tai yra pažeidimas, jei vairuotojas iš tiesų važinėja su žieminėmis padangomis, kurių protektoriaus gylis mažesnis nei 3mm. Džiugu, kad konkurso „Geriausias Lietuvos vairuotojas“ dalyviai tokių klaidų nedarė ir tai dar vienas tokių renginių naudingumo įrodymas“.

Padangos turi atitikti ir konkrečias vairavimo sąlygas. Jei tenka važinėti apsnigtais, apledėjusiais ar suvažinėtu sniegu padengtais keliais, neabejotinai geriausias pasirinkimas bus dygliuotos padangos. Alternatyva šioms vairavimo sąlygoms yra „Nordic“ tipo padangos ar kitaip vadinamos minkšto gumos mišinio padangos. Šių padangų privalumai – puikios savybės ant sniego, ledo, šlapio sniego, šlapio ir sauso kelio.

Važinėjant mieste, nuvalytais keliais ir nedideliu greičiu geriausias pasirinkimas yra „Nordic“ arba Europinio tipo padangos. Pastarojo tipo padangos yra šiek tiek kietesnio gumos mišinio, tačiau jos skirtos važiuoti didesniais greičiais, yra stabilesnės ir tylios. Tai tinkamiausias variantas dažnai važinėjant mieste, automagistralėmis ir užsienio greitkeliais.

„Goodyear“ kompanija Lietuvoje parduoda apie 70 proc. „Nordic“ tipo padangų, sukurtų ir labiausiai tinkančių mūsų regionui žiemos sąlygoms. Šią kartelę dar labiau pakėlė praėjusią žiemą pristatyta „Goodyear“ naujiena „Goodyear Ice+“. Tai minkšto mišinio padanga, kuri būtent ir buvo kurta Skandinavijos ir Baltijos šalių žiemos sąlygoms ir laimėjusi beveik visus „Nordic“ tipo padangų testus, kuriuose dalyvavo. Neveltui šią padangą konkurentai įvertino kaip neabejotinai puikų produktą, verčiantį tobulėti.

„Rinkdamiesi žiemines padangas būtinai atkreipkite dėmesį į nepriklausomų agentūrų ir kompanijų testų rezultatus. Žiemą, skirtingai nei vasarą, labai svarbios visos be išimties testuose pademonstruotos padangų savybės: stabdymas, valdymas, trauka ant sniego ir ledo, stabdymas, valdymas ant sauso ir šlapio kelio“, – pataria M. Jasiūnas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Ekspertės: moterų investavimo rezultatai – geresni, ko reikėtų pasimokyti vyrams
Reklama
28 metai su „Teleloto“ – kas lieka už kadro?
Reklama
Pasiskiepyti – į vaistinę: ateina per pietų pertrauką, kartu atsiveda ir šeimos narius
Reklama
Kam ir kada reikalingi saulės akiniai ir dirbtinis akių drėkinimas
Užsisakykite 15min naujienlaiškius