-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2011 08 03

Naujas GAZAS.LT šeimos narys – „Mercedes-Benz 300“

Jau nuo pirmųjų portalo GAZAS.LT gyvavimo dienų svarstėme, kaip būtų gerai mums turėti automobilį. Papasakotumėme, kaip jį įsigijome, kaip su juo gyvenome, kaip remontavome ir kokių nuotykių patyrėme. Ilgai ieškojome tinkamo automobilio. Ir pagaliau radome! Pristatome jums naujausią mūsų komandos narį – „Mercedes-Benz 300“.
„Prieš“. Tikimės kuo greičiau nuotraukos „Po“
„Prieš“. Tikimės kuo greičiau nuotraukos „Po“ / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.
Temos: 1 Gazas.lt

Ar sudėtinga automobiliui pakeisti stabdžių kaladėles ir nuspręsti, kokią alyvą pasirinkti? Tai klausimai, į kuriuos, manome, atsakymai įdomūs ne tik mums, bet ir jums. Kartais elementarus automobilio remontas iškelia tiek klausimų, kad kryžiažodžių ir galvosūkių nemėgstantiems kyla didelis noras atsikratyti automobilio ir rinktis elementarų dviratį. Bet ne mums. Ir ne tūkstančiams savo automobilius mylintiems. Taigi, nuo šiol reguliariai savo skaitytojams pateiksime nuotykius, kuriuos mums patiems teko patirti. Tikime, kad mūsų išmoktos pamokos bus naudingos ir jums.

Kodėl „Mercedes-Benz“ ir dar toks senas?

Atsakymas į šį klausimą labai paprastas, nors ne visiems suprantamas. Šis „Mercedes“ turi charakterį. Būtent apie šį vokišką vidutinės klasės automobilį buvo pasakyta: „Mersas ir Afrikoj Mersas“. Jis visame pasaulyje pagarsėjo kaip ypač patikimas, lengvai remontuojamas ir teikiantis didelį malonumą. Ne vairavimo malonumą, o malonumą jį turėti, žinoti, kad jis tavo, stovi kieme ir yra pasiruošęs kelionei.

Juliaus Kalinsko/„15 minučių“ nuotr./Džiaugiamės, kad reperiai dar nenulupo firminės žvaigždės
Džiaugiamės, kad reperiai dar nenulupo firminės žvaigždės

Kai šį automobilį atsivarėme iš buvusio šeimininko namų į savo kiemą, nieko kito nesinorėjo daryti – tik sėdėti jame. Jis spinduliuoja geras emocijas. Sėdi ir žinai – šiuo automobiliu galima pasiekti pasaulio kraštą. Tą įrodė šimtai Budapeštas–Bamakas ralio dalyvių. Šio populiariausio pasaulyje mėgėjiško ralio dalyviai bando bet kokiomis priemonėmis nuo Budapešto nusigauti iki Malio sostinės. Populiariausias šio ralio dalyvių automobilis yra W123 modelio „Mercedes-Benz“. Tiesa, šis pasirinkimas ne tik emocionalus, bet ir ypač praktiškas. Už kelis tūkstančius nusipirkęs tokį automobilį jį ralio finiše gali parduoti bent jau už tiek pat.

Mūsiškis ypatingas

Mūsų automobilio saloną puošia legendinė gepardo kailio imitacija! Toks sprendimas pagyvinti interjerą „Volkswagen Golf“ automobilyje būtų mažiausiai juokingas, o šiam „Mercedes“ jis tinka. O kur dar jo spalva! Neapsigaukite, jis ne baltas. Pažiūrėjus iš arčiau pamatytumėte, kad jis perdažytas į perlą (t.y. dažant naudotas vadinamasis chameleono sprendimas).

Juliaus Kalinsko/„15 minučių“ nuotr./Be komentarų.
Be komentarų.

Didžiausias galvos skausmas svarstant, ar jį įsigyti, buvo automobilio automatinė pavarų dėžė. Girdėjome šimtus legendų, kaip sudėtinga remontuoti automatines pavarų dėžes, kaip jos lūžta ir genda ar panašiai. Bet pasikonsultavę su „Mercedes-Benz“ klubo nariais nurimome – pasak jų, šios automatinės dėžės yra tiek pat patikimos, kiek ir mechaninės, o jų remontas nesudėtingas. Pasitikėsim jų rekomendacija ir tikėsimės, kad pavarų dėžė mums laikys. Tris kart per dešinįjį petį.

Variklis. Mes ne bepročiai, žinome, kiek kainuoja benzinas degalinėje ir kiek jo reikia, tarkime, V6 varikliui pagirdyti. Taigi, mūsų pasirinkimas – senas geras 3 litrų penkių cilindrų dyzelis. Norėjome varianto su turbina, bet jie reti. Taigi, pasitenkinsime 65 kW galia (88 AG).

Taigi dabar mūsų kieme stovi ne baltas, o perlo spalvos, dyzelinis, automatinis, 1980 metų gamybos W123 kėbulo „Mercedes-Benz 300“. Jaučiame, kad prasideda ilgas nuotykis.

Įkyri sloga

Ne viskas auksas, kas auksu žiba... Turi mūsų „Mercedes“ ir keletą bėdų. Jei palygintume jas žmogaus ligomis, galime sakyti, kad jis turi slogą. Tokią įkyrią ir tikrai ne septynias dienas trunkančią. Pradėkime nuo to, kad, kaip ir priklauso senam automobiliui, jį intensyviai puola rūdys. Turime jų visur – posparniuose, durelių apačioje, ant galinio dangčio ir labiausiai pastebimoje vietoje – pačiame automobilio priekyje. Šią bėdą imsimės tvarkyti kuo skubiau, nes nenorime laukti žiemos su mūsų keliuose pasitaikančiais druskų dušais.

Tvarkant kėbulą teks pakeisti ir saloną nuo dugno skiriantį kilimą. Jis jau visai susidėvėjęs ir yra ne tik kiauras, bet ir skleidžia blogą kvapą. Nesame dideli „Ambipiur“ gerbėjai, todėl problemą spręsime iš esmės. Taip pat pakeisime ir pagrindines gumines dalis – juostas prie langų ir pačiose duryse. Jos jau matė daug saulėtų dienų ir labiau primena trupančius vaflius nei gumas. O kur dar bagažinės dangčio guma. Po pirmojo lietučio bagažinėje susikaupė bala, kurioje ančiukai galėtų gyventi. Reikėjo atkapstyti drenažą, kad visas susikaupęs vanduo išbėgtų.

Juliaus Kalinsko/„15 minučių“ nuotr./Trys litrai penki cilindrai. Sako važiuoja ant aliejaus...
Trys litrai penki cilindrai. Sako, važiuoja ant aliejaus...

Yra ir techninių bėdų. Pradžiai – kiauras duslintuvas. Turime nuojautą, kad teks jį keisti visą, nes, kaip sako meistrai, prie rūdžių metalas nelimpa. Ech. Toliau: galinis diferencialas. Nežinome, kokiais magiškais būdais jis dar dirba, nes tepalo jame – nėra. Šį darbą turintis atlikti riebokšlis atlieka tik kosmetinę funkciją. Keisime, pilsime tepalą ir žiūrėsime. Taip pat dėmesio reikalauja ir vairo sistema, turinti holivudinį charakterį. Norime pasakyti, kad važiuojant šiuo automobiliu vairą, kaip senoviniuose filmuose, galima sukioti po penkis laipsnius į kairę ar į dešinę, o važiuoji tiesiai.

Džiaugiamės, kad KEMI pažadėjo mūsų „Mercedes“ skirti patį atidžiausią savo meistrą. Jie puikiai supranta, kad tokio amžiaus automobiliui stabdžių kaladėlių keitimas nesibaigia tik pakeistomis kaladėlėmis. Pakeliui atsiranda dar keli darbai. Reikia atidumo dirbant.

„Tiuningas“!

Ne. Jo nebus. Negadinsime automobilio. Pabandykite sugalvoti nors vieną „tiuningo“ elementą, kuris nesugadintų šio automobilio vaizdo. „Xenon“ žibintai? Ačiū, gal ne. Spoileriai? Būtų tas pats, kas Didžiosios Britanijos karalienę apauti „Converse“ sportbačiais. Tamsinti langai? Mes nieko neslepiame, jei pamatysite šį automobilį stovintį, prašome, prieikite, apžiūrėkite.

Bet be blizgančių dalykų neapsieisime. Jau pirmą dieną radome jam puikius 16 colių originalius „Mercedes-Benz“ ratlankius. Pabandysime juos užsidėti. Vaizdas turėtų pagerėti. Kolega sufleruoja, kad automobilis atrodytų pritrenkiačiai, jei jam suteiktume mažą „drop‘ą“ (pažemintume automobilį, – red. past.).

Mes laukiame tos dienos, kai vieną dieną parašysime: „Mieli skaitytojai, mūsų automobiliui nieko nereikia remontuoti.“ Tik jaučiame, kad iki tos dienos norom nenorom pateksime į rimtas, juokingas ir ironiškas situacijas. Jas visas galėsite skaityti portale GAZAS.LT. Galėsite ir garsiai juoktis, mes nieko prieš.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius