Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2013 08 21

„Ford GT40“ – metro ūgio siaubas „Ferrari“ komandai Le Mano lenktynių ringe

Puikų praėjusio amžiaus šeštąjį dešimtmetį Le Mano 24 valandų lenktynėse „Ferrari“ kompanijai smarkiai apkartino gerai žinomas verslininkas, lenktynininkas bei automobilių kūrėjas iš JAV, Carrollas Shelby.
„Ford GT40“
„Ford GT40“ / Lino Bučinsko nuotr.
Temos: 1 Ford

Mat, nuo 1960-ųjų etaloninėse ištvermės lenktynėse dominavo „Ferrari“ technika. Net šešerius metus iš eilės (1960-1965 metų sezonuose) italų sukurti sportiniai automobiliai nepaliko vilčių kitiems nugalėti Le Mane. Tačiau praėjusiais metais amžinojo poilsio iškeliavęs amerikietis C. Shelby šioms lenktynėms paruošė staigmeną – „Ford GT40“. Tai italams buvo lyg smūgis šlapiu skuduru per veidą, po kurio jie taip ir neatsigavo (nuo 1965-ųjų jie nė karto nelaimėjo Le Mano 24 valandų lenktynių).

Nors ir „Ford GT40“ Le Mane buvo matomi nuo 1964-ųjų, pirmieji du sezonai buvo nesėkmingi. Ponas Shelby perėmė projektą į savo rankas bei po ilgų sunkaus darbo valandų įrodė, esąs pajėgus kurti aukščiausio lygio sportinius automobilius. Tačiau negalvokite, kad GT40 yra tik jo bei „Ford“ kompanijos nuopelnas. Prie šio projekto smarkiai prisidėjo ir Didžiosios Britanijos kompanija „Lola“.

Kūrėjus motyvavo galimybė ištvermės lenktynėse konkuruoti su etalonine technika. 1966-aisiais jie perėmė pergalių maratoną iš „Ferrari“. O tai tęsėsi net ketverius metus iš eilės. Negana to, 1966 metų lenktynėse nugalėjęs „Ford“ markės lenktyninis automobilis yra pirmasis Le Mano 24 valandų lenktynių istorijoje, nugalėjęs du kartus iš eilės. Kalba eina apie būtent tą patį automobilį – ne tik apie to paties modelio mašiną. Įdomu ir tai, kad pirmąją pergalę šiuo automobiliu Le Mane iškovojo duetas iš Naujosios Zelandijos. Vienas iš vyrukų buvo Bruce‘as McLarenas – „McLaren“ kompanijos įkūrėjas.

Trumpas bei aiškus GT40 pavadinimas slepia ir esminius šio automobilio bruožus: raidės GT reiškia, kad tai „Gran Turismo“ klasės mašina, o skaičius 40 išduoda ne variklio kubatūrą, o automobilio aukštį. „Ford“ buvo lygiai 40 colių aukščio – 1016 mm.

Palyginus su to meto „Ferrari“, GT40 turėjo daug didesnius variklius, tačiau sunkesni stūmokliai bei kiti slankiojantys variklių komponentai neleido agregatų sukti tiek, kiek italai sukdavo savo 3,0-4,0 litrų V12 jėgaines. Kai kuriose „Ford“ versijose buvo montuojami net 7 litrų V8 motorai.

Šis „Ford“ kompanijos pasididžiavimas buvo gaminamas vos penketą metų, o per pusę dešimtmečio sukurta tik 107 originalūs tokie modeliai. Tačiau 2004 metais kompanija prikėlė šį automobilį ir per dvejus metus pagamino daugiau nei 4 tūkst. „Ford GT“ modelių. Nors ir šiais laikais GT bei GT40 nebegaminami, daugybė šių automobilių mėgėjų su malonumu sėda prie kokybiškų kopijų vairo.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius