Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2008 11 16

Bandomasis važiavimas: diena prie Q5 vairo

Lietuvoje naujasis SUV (angl. Sport Utility Vehicle) klasės automobilis „Audi Q5" pristatytas lapkričio 17 d. Tačiau 15min.lt žurnalistams buvo suteikta teisė pirmiesiems išbandyti naująjį automobilį, kainuojantį nuo 130 iki 250 tūkst. litų.
15min.lt žurnalistai išbandė Audi Q5
15min.lt žurnalistai išbandė Audi Q5 / A.Opulskio nuotr.

 

Faktas kaip blynas. Atsiradus „Audi Q5" turtingųjų lietuvių pamėgtas BMW X5 turi naują konkurentą. Iki šiol nebuvo abejonių, kad BMW dyzelis - vienas geriausių pasaulyje. Tačiau nuo šiol konkurencija tarp šių dviejų gamintojų bus dar aštresnė. Ypač SUV klasėje.

Neslėpsiu, nors „Audi" dažniausiai kalba apie naujausias technologijas (išbandomas Le Mano 24 valandų lenktynėse ir po to diegiamas serijinėje gamyboje), man žymiai įdomesnis kitas aspektas – VAŽIAVIMO MALONUMAS. Tikrai nenusivyliau – pirmieji kilometrai su „Audi Q5" buvo nerealūs. Diena, praleista prie mažojo monstriuko (lyginant su Q7) vairo, virto pramoga.

Įspūdis. Važiavimas tokiu automobiliu turbūt kiekvieną kartą tampa smagiu nuotykiu. Ir ne prabangus salonas ar medžiagų kokybė padėjo gamintojams pasiekti savo tikslą. Palyginti su kitais šios klasės automobiliais (benzininiais ir dyzeliniais), kuriuos yra tekę vairuoti, tenka pripažinti, kad Q5 šiuo metu – vienas sportiškiausių savo klasėje.

Bandytame automobilyje sumontuotas 3 l TDI variklis, išvystantis 240 AG. Tiesa, po „Audi R8" bandymų šiek tiek atsargiai žiūrėjau į automatinę pavarų dėžę... Ne veltui lenktynininkai sako, kad „automatas“ žudo variklio galią. Pritariu. Tačiau Q5 atveju S-tronic septynių laipsnių pavarų dėžė veikė tikrai be priekaištų. Iki 100 km/val. tokiu automobiliu galima įsibėgėti per 6,5 sekundės!

Startuodamas tiesiog užmini akseleratoriaus pedalą iki dugno, ir viskas. Iš pradžių visureigis tarsi pritupia, visais keturiais ratais įsispiria į asfaltą. O po sekundės užvaldo sprogimo, šuolio įspūdis: quattro pavara varomas monstras it kulka šauna į priekį. Adrenalino – su kaupu. O kuro sąnaudos? Pasivažinėjęs tokiu sportiniu režimu visą dieną 100 km sudeginau vos 12 litrų dyzelino (vidurkis – apie 7,7 l/100 km). 

Technika. Į „Audi Q5" perkelti visi didesnio brolio Q7 privalumai. Tik Q5 truputelį mažesnis, todėl puikiai tinka miesto gatvėms, o ne tik prastesniems Lietuvos keliams. Kiek teko kalbėti su ralistu Vytautu Švedu, kuris Kaune yra sportinių „Audi" automobilių guru, Vytautas prognozavo, kad būtent Q5 bus geidžiamesnis už savo didesnį brolį Q7 dėl to, kad mieste yra praktiškesnis.

Aš vairavau automobilį, kainuojantį 259 tūkst. litų – su visais priedais. Tarp jų yra „Audi" statymo sistema su galinio vaizdo kamera, nukrypimo nuo juostos įspėjimo sistema Audi lane asist ir Audi side assist, kuri įspėja apie pavojų keičiant juostas. Automatinės greičio kontrolės sistema išlaiko nuolatinį atstumą tarp SUV ir transporto priemonės priekyje.

Tarp papildomų „Audi Q5" aukštų technologijų priedų yra pažangi, suteikianti galimybę įlipti į automobilį „be rakto“, padangų slėgio kontrolės sistema, didelis panoraminis stiklinis liukas stoge, trijų zonų oro kondicionavimo sistema, dinaminė žibintų sistema, prisitaikanti prie posūkio kampo (Audi adaptive light), Žodžiu, kosminis laivas, o ne automobilis. Na ir dar liko nepaminėtas Audi drive select valdymo pultas. Jis leidžia akimirksniu keisti automobilio pakabos ir važiuoklės charakteristikas: nuo komfortabilios iki labai sportiškos, kietos.

Išvaizda ir garsai. Na,  dizainas agresyvus, sportiškas. Tačiau prie to puikiai dera ir elegancija. Toks įspūdis neapgaulingas.  Važiuojant įprastu režimu variklio beveik nesigirdi. Tačiau rodyklei pasiekus 3500 sūkių padalą Q5 riaumoja kaip tigras.

Aplinkinių reakcija. Vakare pabandžiau sportiniu režimu užvažiuoti į kalną ties Spaudos rūmais Vilniuje, Narbuto g. Išvada: pasivažinėjimui mieste Q5 yra per greitas automobilis. Tiesa, kiti eismo dalyviai traukėsi iš kelio. Paskui beviltiškai bandė vytis. Tačiau piktnaudžiauti jų gerumu negalima.

Ergonomika, patogumas. Vairuotojo vietai, būdamas 190 cm ūgio, priekaištų tikrai neturiu. Sėdynės šiek tiek paaukštintos, todėl ir normalaus ūgio vairuotojai puikiai mato kelią. Keleiviams taip pat sočiai vietos. Bagažinė patogi, joje sumontuoti specialūs bėgeliai, prilaikantys krovinį ar padedantys rekonstruoti visą bagažinės erdvę.

Ir dar vienas pastebėjimas. Labai dažnai net ir prabangių automobilių garso sistemos nedžiugina išlepintos ausies. Šiuo atveju „Bang&Olufsen" sistema virpina ausų būgnelius be priekaištų ir, važiuojant aukštais sūkiais, padeda išsiskirti adrenalinui.

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius