Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Eko ralis: nuo mažylių iki monstrų

Eko ralis 2009
A.Brazaičio nuotr. / Eko ralis 2009
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Vilniuje finišavo tradiciniu tapęs Viešosios įstaigos „Saugus ratas” ir Lietuvos žurnalistų autoklubo rengiamas ekonominis žygis „Važiuok protingai ir taupiai“.

Skirtingai nuo daugelio automobilių sporto varžybų tokių žygių pagrindinis tikslas – ne greitis, o protingas, kartu ir saugus važiavimas, serijinės gamybos automobiliais nurodytą atstumą stengiantis įveikti naudojant kuo mažiau degalų ir taip mažinti aplinkos taršą.

„Kviesdami žygio dalyvius važiuoti ekonomiškai, kartu siūlome atkreipti dėmesį į atsinaujinančių energijos išteklių naudojimo svarbą Lietuvoje“, - išlydėdamas žygio dalyvius kalbėjo renginio rėmėjos – Lietuvos biomasės energetikos asociacijos „Litbioma“ prezidentas Remigijus Lapinskas.

Nuo mažylių iki monstrų
Ekonominis žygis įrodė, kad taupiai ir saugiai galima važiuoti ne tik su naujausiais, modernesnių technologijų, o kartu ir gerokai ekonomiškesniais automobiliais, bet ir su tikrais monstrais, kurių variklio darbo tūris viršija 3 litrus. 

Šiame žygyje Lietuvoje debiutavo anksčiau dar nematyti net du naujausi „Toyota“ automobiliai. Tai „Toyota Urban Cruiser“, kurį vairavo Lietuvos žurnalistų autoklubo komandos nariai Mindaugas Grinius ir Adomas Šablevičius bei „Toyota IQ“, pilotuojama žurnalų „Keturi ratai“ ir „Autocar“ atstovų Lino Butkaus ir Gedimino Petrylos.

Nedaugelis yra matę ir vos prieš porą mėnesių pasirodžiusį „Citroen C3 Picasso“, kurį vairavo „Veho“ darbuotojai Evaldas Kiaušas ir Laura Gervytė bei dar keletą naujesnių automobilių. Juos vairuojantiems tokie žygiai – puiki galimybė gamintojų deklaruojamas kuro sąnaudas palyginti su realiomis.

„Prieš šį žygį automobilis tebuvo nuvažiavęs mažiau nei 1500 kilometrų, todėl neabejoju, kad kuro sąnaudos prie kiek didesnės automobilio ridos būtų buvusios dar mažesnės, - kalbėjo 1,3 litro darbo tūrio variklį turintį „Toyota Urban Cruiser“ vairavęs M. Grinius, kuris 100 km. kelio pasiekė 4,750 litro vidutines degalų sąnaudas ir tenkinosi antrąją vieta E2 klasėje.
Antruosius prizininkus M. Grinių ir A. Šablevičių nuo pirmosios vietos laimėtojų šioje klasėje, energetikų autoklubo atstovų Vido ir Justo Bauševičių, vairavusių to paties litražo „Mitsubishi Colt“, skyrė vos 58 gramų deficitas.

Tokį pat automobilį kaip ir antrieji vairavę tretieji prizininkai Viktoras Armalis ir Gytis Markauskas 100 km. kelio sunaudojo vidutiniškai 500 gramų degalų daugiau.

Nors ir naujas automobilis, tačiau itin ekonomiškas jo vos 996 kub.cm. darbo tūrio variklis L. Butkui ir G. Petrylai leido džiaugtis pirmąja vieta E1 klasėje. Šis tandemas 100 km. kelio sunaudojo 4,314 litro ir pranoko antroje vietoje likusius UAB „Vilniaus energija“ atstovus Valerijų Galiutą su Viliumi Jasevičiumi („Renault Clio“) bei tokį pat automobilį vairavusius trečiuosius prizininkus Ąžuolą Žadeiką ir Jovitą Vaitkutę.     

Ne mažiau atkakli kova dėl gramų virė E5 klasėje, kur su tikru miesto mažyliu „Smart for two“, turinčiu vos 599 kub. cm. darbo tūrio variklį, pergalę šventė ką tik sugrįžęs po įspūdingo, mėnesį trukusio žygio po buvusios Tarybų sąjungos respublikas Vitoldas Milius su šturmane Roma Baliene. Jie 100 kilometrų sudegino 4,439 litro, arba beveik tiek pat, kiek šiam mažyliui deklaruoja gamintojai.

Antri šioje klasėje liko tokį pat automobilį vairavę „Satrus-ATN“ ekipos nariai Stasys Grigaliūnas su Ilona Singeliene, o trečioji vieta E5 klasėje atiteko daugiau nei dvigubai didesnį ir sunkesnį „Škoda Superb“ automobilį, kurio variklio litražas lygiai tris kartus didesnis nei „Smart for two“, vairavusiems nuolatiniams tokių žygių dalyviams ir prizininkams, „Škoda Lietuva“ komandos atstovams Renaldui Gabartui ir Linui Barščevičiui.
 

A.Brazaičio nuotr./Eko ralis 2009
A.Brazaičio nuotr./Eko ralis 2009

„5,941 litro degalų 100 km. kelio – puikus rezultatas, įrodantis, kad ne veltui šį čekų gamintojų automobilį Lietuvos žurnalistų autoklubo vertinimo komisija nominavo „Metų automobiliu 2009“, - sutartinai teigė Renaldas ir Linas.

Su „Fiat Bravo“ ED6 klasėje pergale džiaugėsi „Autobrava“ ekipos nariai Salys Grigaliūnas ir Paulius Markauskas, 100 km kelio sunaudoję 4,671 litro degalų, o galingesnėje ED8 klasėje nugalėjo žurnalo „Transportas“ Irmanto Petronio ir Dano Brazausko duetas, kurių vairuojama 2,2 litro darbo tūrio variklį turinti „Toyota Rav4“ irgi nebuvo „raji“. 100 km kelio ekipažas sudegino vidutiniškai 5,137 litro dyzelino.

Antrąją vietą šioje klasėje užėmė elektrėniškių Valentino ir Vilmos Kovalenkų šeimyninis ekipažas su visureigiu „Mitsubishi Pajero“, 100 km kelio sudeginę 8,826 litro dyzelino. Tai buvo rajausias ekonominio žygio automobilis, tačiau atsižvelgus į jo ratus sukančio 3,2 litro variklio darbo tūrį tokių rezultatų pavydėtų daugelis, vairuojančių panašius automobilius.  

Absoliuti Jono ir Loretos pergalė
Ilgai lauktą absoliučią pergalę šventė nuolatiniai ekonominių žygių dalyviai, jungtinės „Volkswagen-Autobild LT“ komandos nariai Jonas Okmanas ir Loreta Žilinskaitė. Jie vairavo 2,0 litro darbo tūrio variklį turintį „Volkswagen Golf TDI“ automobilį, kuriam nuvažiuoti 100 km kelio užteko vos 3,717 litro dyzelino.

Absoliutiems žygio nugalėtojams įteiktas specialus Lietuvos techninės apžiūros įmonių

A.Brazaičio nuotr./Eko ralis 2009. Nugalėtojai Jonas Okmanas ir Loreta Žilinskaitė.
A.Brazaičio nuotr./Eko ralis 2009. Nugalėtojai Jonas Okmanas ir Loreta Žilinskaitė.

asociacijos „Transeksta“ pereinamasis prizas ir renginio rėmėjo – AB „Michelin padangos“ puikių, ekonomiškų padangų komplektas, kuris, kaip teigė bendrovės atstovas Arnas Stasevičius, turės teigiamos įtakos ir kelionės saugumui, ir jos kaštams. 

„Sėkmę žygyje lėmė ne tik per eilę metų sukaupta patirtis, bet ir „Volkswagen“ variklių gamintojų nuolat diegiamos naujausios technologijos, įgalinančios mažinti degalų sąnaudas ir neretai atitinkančios dar tik įsigaliosiančius naujuosius gamtosaugos normatyvus“, - sakė žygio laimėtojas J. Okmanas.

Antrąją absoliučios įskaitos vietą iškovojo „Vilniaus energijos“ Tado Steponėno ir Sauliaus Rukšėno ekipažas, vairavęs 1,9 litro darbo tūrio „Renault Laguna“ automobilį, kuriam 100 km kelio užteko 3,825 litro degalų.

Trečiąją vietą užėmė „Litbiomos“ Arūno Bruzgulio ir Alekso Jakšto duetas, su 1,9 litražo „Škoda Oktavia“ 100 km kelią nuvažiavę su 4,073 litro dyzelino.
Visi šie ekipažai atitinkamai tokias pačias vietas užėmė ir ED7 automobilių klasėje.

17-kai automobilių – 353 litrai degalų

„Džiugina ne tik geri žygio dalyvių atsiliepimai apie pasibaigusį renginį, - dalydamas apdovanojimus kalbėjo Lietuvos žurnalistų autoklubo valdybos narys, vienas pagrindinių žygio organizatorių Valdas Juozas Vilūnas. - Žygio šūkis, raginantis važiuoti protingai ir taupiai, pateisino lūkesčius. Visi 17 ekipažų ne tik saugiai įveikė nelengvą 426,670 km. trasą, nusidriekusią kaip to reikalauja tarptautiniai tokių varžybų nuostatai asfalto, žvyro ir net akmenimis grįstais keliais, bet ir eilinį kartą įrodė, kad ir važiuojant taupiai bei saugiai suspėti galima visur ir visada“.

Renginio organizatoriai suskaičiavo, kad septyniolika ekonominio žygio dalyvių visą 426,670 km. ilgio maršrutą įveikė sunaudoję 353,66 litro kuro (vidutiniškai po 20,8 litro kiekvienam automobiliui). Bendra degalų kaina – 1230,74 lito arba vidutiniškai 72, 40 lito kiekvienam ekipažui.

O dabar pagalvokime – ar visada 426 km. kelionėje tenkinsimės 72,4 lito suma? Žygio dalyviai įrodė, kad jos užtektų.
 

Komentarai
Temos Ralis
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Parašykite atsiliepimą apie Gazas