Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

„Ford Focus“ – pirmasis automobilis, gavęs 4 „EuroNCAP“ įvertinimus už saugumo technologijas

Frankfurtas 2011: Plati „Ford Focus“ modelių šeima
Algirdo Venskaus/waska.lt nuotr. / Frankfurtas 2011: Plati „Ford Focus“ modelių šeima
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Naujasis „Ford Focus“ tapo pirmuoju istorijoje automobiliu, gavusiu 4 apdovanojimus už jame diegiamas saugumo sistemas. Apdovanojimai paskelbti praėjus vos mėnesiui po to, kai organizacija „EuroNCAP“ pikapui „Ford Ranger“ suteikė aukščiausią penkių žvaigždučių saugumo įvertinimą. Tai pirmas toks įvertinimas pikapų klasėje.

„EuroNCAP“ įvertinimus už pažangias saugumo technologijas pradėjo teikti 2010 metais. Apdovanojimus gauna gamintojai, kurių sukurtos technologijos leidžia diegti naujus saugumo  standartus. „Ford“ yra vienas iš dviejų gamintojų, kurio sukurtos sistemos apdovanotos keturiais prizais.

„EuroNCAP“ generalinis sekretorius Michielis van Ratingenas sakė, kad „Focus“ tapo pirmuoju modeliu, kuriame montuojamos net keturios organizacijos įvertintos saugumo sistemos. „Matant, kad masinės gamybos C segmento automobilis yra toks saugus, aiškiai supranti, kokia kryptimi žengia „Ford“ ir visa Europos automobilių pramonė. Pasitikėjimas saugumu stiprėja ir tai yra geriausias gamintojo ir mūsų pastangų įvertinimas“, – pažymėjo „EuroNCAP“ vadovas.

Suskaičiuota, kad kasmet Europos keliuose vairuotojų nuovargio sukeltose avarijose žūva 1300 žmonių.

„Driver Alert“ (DA) sistema stebi vairuotojo elgesį, mėgindama nustatyti jo nuovargio simptomus. Ant automobilio priekinio stiklo įrengta stebėjimo kamera seka automobilio manevrus ir jo padėtį ašinės linijos atžvilgiu. Automobilio salone esantis jutiklis reaguoja ir aktyvuoja apsaugos sistemą, jei vairuotojo judesiai tampa padriki ir nekoordinuoti. Vairuotojo būklės įvertinimas rodomas automobilio prietaisų skydelyje esančiame ekrane ir jei nustatoma, kad jis gali būti pervargęs, ekrane pasirodo perspėjimas, lydimas garsinio signalo.

„Nuovargis gali paveikti bet kurį vairuotoją. Kai vairuotojas pradeda snūduriuoti, jis praranda koncentraciją, automobilis vis nukrypsta nuo važiavimo linijos, o vairuotojas staigiais judesiais koreguoja automobilio trajektoriją. Sistema fiksuoja tokį elgesį ir perspėja vairuotoją“, – sakė „Ford“ inžinierė Margareta Nieh.

Pavojaus kelyje diagnozavimo ir perspėjimo sistemos „Forward Alert“ (FA) širdis – radaras, stebintis eismą priešais automobilį. Jei fiksuojamas staigus stabdymas ar staigiai sulėtėjęs automobilių srautas, sistema perspėja vairuotoją garsiniu signalu ir prietaisų skydelyje užsižiebiančiu perspėjimo simboliu. Jei vairuotojas nepristabdo iškart, sistema aktyvuoja pagalbinę stabdymo sistemą.

Stabdžių sistemoje žaibiškai padidinamas spaudimas ir jei vairuotojas atleidžia koją nuo aksceleratoriaus pedalo, stabdžiai aktyvuojami automatiškai. Jei vairuotojas spaudžia stabdžio pedalą, stabdžiai veikia maksimalia jėga.

FA sistemą galima išjungti ar nustatyti trims skirtingiems jautrumo lygiams. Pagalbinė stabdymo sistema neatjungiama.

Tyrimai rodo, kad Europoje susidūrimai, kai vairuotojas nespėja sustabdyti ir automobilis atsitrenkia į priešais važiuojančią transporto priemonę, sudaro apie 15 proc. visų eismo įvykių.

„EuroNCAP“ koncerną „Ford“ jau anksčiau šiemet buvo apdovanojusi už „Focus“ montuojamas saugumo sistemas „Active City Stop“ ir „Lane Keeping Aid“.

Komentarai
Temos Technologija
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
KALĖDINIŲ DOVANŲ GIDAS
Parašykite atsiliepimą apie Gazas