Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

„General Motors“ sukūrė pirmąją centrinę oro pagalvę

Centrinė oro pagalvė
Gamintojo nuotr. / Centrinė oro pagalvė
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

GM pirstatys dar nematytą, saugumo įrangą papildysiančią naujovę – centrinę oro pagalvę. Jos paskirtis – apsaugoti keleivį (arba vairuotoją – priklausomai nuo situacijos), kuris, šoninio smūgio metu, turi tikimybę susidurti su bet kokia pasitaikiusia kliūtimi.

Centrinę oro pagalvę nuo 2013-ųjų gamintojas pirmiausiai montuos į „Buick Enclave“, „GMC Acadia“ bei „Chevrolet Traverse“ vidutinės klasės krosoverius. Visi „Enclave“ šį privalumą turės bazinėje įrangoje, o kiti du modeliai gaus, užsisakius elektra valdomas sėdynes.

Centrinė oro pagalvė iššaus iš vairuotojo sėdynės šoninės atramos. Pailgos formos oro pagalvė išsiskleis tarp abiejų priekinių sėdynių. Šoninio smūgio metu, kuomet automobiliu važioja tik vairuotojas, ši oro pagalvė apsaugos jį nuo galimo tiesioginio smūgio. Negana to, keleiviui sėdint šalia, centrinė oro pagalvė apsaugos nuo galimo vairuotojo bei keleivio susidūrimo. Galbūt skamba juokingai, tačiau patikėkite, avarijos metu, kuomet gaunamas stiprus smūgis į šoną, smarkiai susidaužus galvomis, pasekmės gali būti labai liūdnos. „General Motors“ taip pat tikisi, jog saugumo naujovė padės ir vertimosi atvejais.

Gamintojo nuotr./Palyginimas: kairėje – automobilis be centrinės oro pagalvės, dešinėje – su
Gamintojo nuotr./Palyginimas: kairėje – automobilis be centrinės oro pagalvės, dešinėje – su

GM analitikai išsiaiškino, jog į tolimesnįjį šoną gavę smūgį, net 11 procentų prisisegusių vairuotojų, avarijose žuvo. Tačiau ši statistika apima tik situacijas, kai automobilis šoninį smūgį gauna tik į tolimesnę, t.y. keleivio pusę. Tuo tarpu, pagal statistiką, žuvo net 29 procentai prisisegusių žmonių, avarijos metu šoninį smūgį gavę į savo pusę.

„Saugumo standartai nereikalauja priekinės centrinės oro pagalvės, tuo tarpu jokia kita saugumo priemonė nesuteikia tokio privalumo, kokį suteikia būtent ši naujovė“, - teigia Scottas Thomas, vyriausiasis GM pažangaus saugumo skyriaus inžinierius.

Centrinė oro pagalvė turėtų pagerinti automobilių saugumą, į kuriuos avarijose įvažiuoja pašalinės transporto priemonės. 2012-ųjų vidutinės klasės krosoveriai pelnė penkių žvaigždučių įvertinimus NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration)  naujų automobilių reitingavime.

„Ši oro pagalvė avarijose gali apsaugoti daug gyvybių“, - teigia Adrianas Lundas, greitkelių saugumo draudimo instituto prezidentas. „GM ir „Takata“ tikriausiai taps lyderiais šioje srityje.“

GM bei technologijų tiekėjas „Takata“ prie šio projekto dirbo net trejus metus, kol suprojektavo pačią optimaliausą oro pagalvės formą, supakavimą bei pasiekė kitus sprendimus. Oro pagalvės išsiskleidimas smarkiai priklausys nuo sėdinčių žmonių „dydžio“.

„Kol kas nėra tokios saugumo priemonės, kuri visapusiškai apsaugotų nuo galimų sužalojimų, tačiau centrinė oro pagalvė dirba su kitomis pagalvėmis bei saugos diržais, o tai sumažina tikimybę susižeisti“, - teigia Gayus Kentas, GM automobilių saugumo skyriaus vadovas. „Ši technologija demonstruoja „General Motors“ kurtų automobilių saugumą prieš avariją, avarijos metu ir po jos.“

„General Motors“ – vienas iš didžiausių automobilių pramonės koncernų, šiuo metu užimantis bene aukščiausią padėtį pagal parduodamus modelius. Panašu, jog koncernas turi ką pasiūlyti bei kaip sudominti dar daugiau klientų.

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Parašykite atsiliepimą apie Gazas