Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Pabėgimas iš Kopenhagos su „Nissan Micra“

„Nissan Micra“ Kopenhagoje
Gamintojo nuotr. / „Nissan Micra“ Kopenhagoje
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Prieš sėdant už vairo bandyti naująją „Nissan Micra“, gamintojo atstovas perspėja – prieš darant manevrą, dairykis dviratininkų. Ir išvažiavus iš stovėjimo aikštelės supranti, Kopenhagos gatvės skirtos visų pirma dviratininkams, o kas lieka – automobiliams. Gal verčiau bėgsime į užmiestį...

Kelionė į Kopenhagą prasidėjo Vilniaus oro uoste. Laukiau šio skrydžio. Skrydžio dokumentuose nurodytas dviejų valandų skrydis moderniu CRJ 900 lėktuvu. Ekspertų teigimu – tai vienas moderniausių lėktuvų. Lengvas, ekonomiškas ir talpus. Viso pasaulio aviakompanijos stoja į ilgą eilę įsigyti šiems lėktuvams ir naudoti juos trumpiems bei populiariems maršrutams.

Panašia filosofija vadovaudamiesi naująją „Micra“ kūrė ir „Nissan“. Jei praeitos kartos modelis buvo kuriamas išrankiam Europos vairuotojui, naujasis modelis nuo pirmųjų potepių eskizuose buvo taikomas visam pasauliui. Nuo Indijos iki Vokietijos, nuo Japonijos iki Meksikos. Ar pasiteisins globalus „Nissan“ planas?

Ši „Nissan Micra“ pagaminta ant naujosios „Type–V“ platformos. „Nissan“ sako, kad be šios „Micra“, naudojant šią platformą bus gaminami dar du nedideli automobiliai. Kompanijos iškelti tikslai – labai ambicingi. Jie tikisi parduoti po tris milijonus automobilių pagamintų naudojant šią platformą. Neatmetama galimybė, kad šia platforma naudosis ir aljanso partneriai, „Renault“ ar „Dacia“.

Moderni platforma naujajai „Micra“ suteikia vieną didelį pranašumą. Tai – automobilio svoris. Jis siekia vos 915 kg, 35 kg mažiau nei praeitos kartos, europietiška „Micra“.

Mažesnis svoris reiškia ir geresnes kuro sąnaudas ir drastiškai sumažėjusį CO2 dujų išmetimą. Bet apie tai pakalbėsime kiek vėliau apžvelgdami modelio variklius.

Gamintojo nuotr./Nissan Micra Kopenhagoje
Gamintojo nuotr./„Nissan Micra“ Kopenhagoje

Ar jums patinka naujasis dizainas? Mūsų redakcijoje nuomonės išsiskyrė. Vieniems jis atrodo ypač vykęs ir puikiai tinkantis mažam ir manevringam automobiliui. Kitiems – tai žingsnis atgal. Lyginant su praeitos kartos „Micra“, kuri buvo lyg šviežio vėjo gūsis į nuobodžių mažų automobilių segmentą, automobilis neteko dalies žavesio. O gaila, juk konkurentai nesnaudžia. Pažiūrėkite į „Suzuki Swift“, į „Renault Twingo“, o galiausiai ir į „Fiat 500“. Taip, su retro dizainu sunku pataikyti į trijų milijonų klientų širdis, tačiau bent kelios drąsios linijos „Micra“ dizainui tikrai nepamaišytų.

Viduje – jokių netikėtumų. Mūsų bandyto automobilio interjero puošmena – brangiai kainuojantis navigacinės sistemos ekranas. Visi kiti elementai atmintyje neužsilieka ir rašant šias eilutes tenka po nosimi pasidėti nuotrauką. Komplimento „Nissan“ inžinieriai nusipelnė už salono surinkimo kokybę. Naudojant šiaip jau gan pigias medžiagas pavyko sukonstruoti tvirtai atrodantį ir patogų interjerą.

Gamintojo nuotr./Nissan Micra Kopenhagoje
Gamintojo nuotr./„Nissan Micra“ Kopenhagoje

Lendame gilyn, po variklio dangčiu. Ten slepiasi vienintelis šiam modeliui siūlomas 1,2 litro trijų cilindrų benzininis variklis. Kaip ir minėjome, jis pagirtinai ekologiškas ir į aplinką išmeta vos 119 g CO2 dujų vienam kilometrui. Tai – modernių dyzelinių variklių teritorija. O jie, kaip žinia, yra gerokai brangesni.

80 AG galios variklis vienam šimtui kilometrų suvartoja 5,5 litrus kuro. Mūsų bandymo metu mus šį skaičių pavyko pagerinti iki 5,3 litro. Mums pavyko, nes mes viso bandymo metu bėgome kuo toliau nuo dviračiais užpildyto Kopenhagos centro gražiais užmiesčio keliukais.

Išbandėme automobilius su abiem galimom pavarų dėžėm. Šešių bėgių mechanine ir CVT kintamo perdavimo automatine. Ir štai kokios netikėtos išvados priėjome – šią „Micra“ gerokai maloniau vairuoti su automatine nei mechanine. Keista, rodos smagiausia mažalitražio automobilio vairavimo dalis turėtų būti lengvai sūkius renkantis silpnokas variklis ir sklandus mechaninės dėžės darbas. Mūsų bandymo metu mechaninė „Micra“ gerai nesijautė nei važiuojant žemesnėmis, nei aukštesnėmis pavaromis. Rodos, varikliui jokio skirtumo – jis vis vien dirba „sunkiai“ ir nenori padidinti važiavimo tempo.

Visai kita situacija su CVT automatu. Važiuoji ramiai, pavarų dėžė nepastebimai keičia perdavimo skaičių ir automobilio greičio rodyklė nedideliu tempu kyla iki norimo greičio. Paspaudi greičio pedalą smarkiau, pasigirsta trijų cilindrų varikliams būdingas garsas ir automobilio tempas padidėja. Tiesa, nežymiai...

Gamintojo nuotr./Nissan Micra Kopenhagoje
Gamintojo nuotr./„Nissan Micra“ Kopenhagoje

Sekančiais metais ši „Micra“ sulauks ir dar vieno variklio. „Nissan“ sako, kad jis bus pats ekologiškiausias benzininis variklis pasaulyje. Ir gerokai galingesnis už atmosferinį 1,2 litro variklį. Jis bus gaminamas naudojant tą patį bloką, bet prie jo priderintas „Eaton“ kompresorius. Galia kyla iki 94 AG, ekologija krenta iki 94 g/km CO2.

Apibendrinant, reikia pripažinti, kad „Micra“ nenustebino. Tai mažas, ekonomiškas, ekologiškas ir dailus automobilis. Bet kiekvieną kartą į jį pažiūrėjus galvoje kirba mintis – „Nissan“ galėjo jį padaryti gerokai geresniu. Bet, norėdami įtikti visam pasauliui, gali būti, kad neįtiko tik mums, išrankiems europiečiams.

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Parašykite atsiliepimą apie Gazas