Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

S.Brunza: „Cadillac“ kolekcija – už save kalbanti automobilių istorija (nuotraukos)

„Cadillac“ kolekcija - už save kalbanti automobilių istorija
Organizatorių nuotr. / „Cadillac“ kolekcija - už save kalbanti automobilių istorija
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Žymus Lietuvos lenktyninių ir senovinių automobilių kolekcininkas Stasys Brundza didžiuojasi didžiausia amerikietiškų automobilių „Cadillac“ kolekcija Europoje. Dalį kolekcijos – 10 „Cadillac“ 1905- 1972m. automobilių dar iki rugsėjo 9 d. galima pamatyti unikalioje parodoje, vykstančioje Vilniaus prekybos centre „Panorama“.

Kaip pajutote aistrą senoviniams automobiliams?

Aš automobilininkas-lenktynininkas nuo gimimo. Lenktynėse dalyvavau ir pernai. Pirmas automobilis buvo nupirktas 1982 m. „Horch“, kurį pavyko neblogai restauruoti. Kolekciją kaupti pradėjau nuo 1998 m., atsiradus geresnėms finansinėms galimybėms. Žinoma, pašto ženklus būtų paprasčiau kolekcionuoti, nes užima mažiau vietos.

Koks buvo Jūsų pirmasis automobilis?

Organizatorių nuotr./„Cadillac“ kolekcija - už save kalbanti automobilių istorija
S.Brundza: „Cadillac“ kolekcija - už save kalbanti automobilių istorija"

1951 m. tėvai nusipirko „Moskvic 400“, jis dabar puikuojasi mano kolekcijoje. Juo važinėjo mano mama, kai man buvo penkeri metai. Sportuoti pradėjau su tėvo automobiliu. Asmeninį automobilį įsigijau 1971 m. Tai buvo „Opel Record“, kurį man pardavė draugai iš Maskvos. Tai, ko gero, būtų pats gražiausias visų laikų „Opel“ markės automobilis.

Kiek senovinių automobilių yra Jūsų kolekcijoje?

Turiu 98 automobilius, kuriuos galima eksponuoti, ir apie 20 automobilių, kuriuos reikia restauruoti. Nežinau, ar iki savo gyvenimo galo spėsiu tai padaryti.

Kodėl šiai parodai atrinkote būtent šiuos?

Prekybos centre „Panorama“ parodyta amerikietiškų automobilių pramonės raida. Tikiuosi, lankytojus sudomins galimybė artimiau susipažinti su šios pramonės vinimi – „Cadillac“ markės automobiliais, kurie ir eksponuojami šioje parodoje. Į ją patenka 1904-1972 m. laikotarpio „kadilakai“ iš skirtingų dešimtmečių. Automobilių skirtumai, jų dizainas ir atskleis lankytojams šių mašinų pramonės evoliuciją.

Parodoje daugiausiai eksponuojami „Cadillac“ markės automobiliai. Ar amerikietiškos mašinos yra Jūsų mėgstamiausios?

Kai reikėjo pasirinkti kryptį, ir kol mes buvome „Wolksvagen“ atstovai, tai automobilių istorija buvo orientuojama „Wolksvagen“ koncernui. Kai tik mes tapome nepriklausomi, tai reikėjo pasirinkti temą. Europoje tuo metu nebuvo tokios „Cadillac“ kolekcijos, kur matytųsi amerikietiškų automobilių pramonės raida. Dabar turiu apie 50 „Cadillac“ markės automobilių, kai kurie yra kasmetiniai. Jie, žinoma, skiriasi dizainu ir kitomis savybėmis. Automobilių specialistai sako, kad Europoje tokios kolekcijos daugiau nėra.

Kuris iš eksponuojamų automobilių „Panoramoje“ yra jūsų mėgstamiausias?

Man labiausiai patinka 1953 m. „Cadillac D Zille“ automobilis. Taip pat ir 1959 m. „Cadillac 4D Flat Top“ – tikrai įspūdingas modelis su „sparnais“. Šių metų „Cadillac“ modeliai laikomi gražiausiais. Jie su prailgintais „Flat Top“ stogais ir puikiu panoraminiu galiniu stiklu.

Su kokiais sunkumais dažniausiai susiduria automobilių kolekcininkai?

Pavyzdžiui, Vokietijoje, automobilių kolekcininkas pirktą mašiną gali užregistruoti lengvatinėmis sąlygomis. Jie turi net specialius numerius antikvariniams automobiliams.

Gal galėtumėte papasakoti istorijų apie automobilius, kurie eksponuojami „Panoramoje“?

1953 m. „Cadillac D Zille“ automobiliu pats grįžau iš Vokietijos. Bet iš tiesų, visi šie automobiliai yra automobilių pramonės pavyzdžiai, tikra, už save kalbanti istorija.

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Parašykite atsiliepimą apie Gazas