-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Nuomonė. Giedrius Čenkus: kaip žiedinių lenktynių autoritetai autosportą saugo

Ne dėl to mes dirbome ir stengėmės trejus metus surengti kuo geresnes varžybas – „Fast Lap“. Dabar susiklosčiusi padėtis verčia netylėti ir viešai prabilti apie pastaruoju metu daromą spaudimą iš Lietuvos automobilių sporto federacijos.
Asmeninio archyvo nuotr./Giedrius Čenkus

Pradėkime nuo A. „Fast Lap“ pradėjome kaip autosporto mylėtojai ir entuziastai. Tokie esame ir dabar. Ši lenktynių serija atsirado ne iš gero gyvenimo – patrauklių savo formatu kokybiškų mėgėjiškų renginių nebuvo, o sudalyvavę oficialiose 4 val. lenktynėse pasijutome kaip skuduru per veidą gavę... Už pirmą vietą aršioje A1600 klasėje gavome įrėmintą diplomą ir rusiško šampano su pasibaigusia galiojimo data. O startinis mokestis kainavo nekuklius 1200 Lt.

Skųstis neketinome, todėl nusprendėme daryti tai, ko mums patiems trūko – varžybų, kuriose būtų gerbiamas kiekvienas jose dalyvaujantis. Visai nesvarbu, ar tai pasiturintis verslininkas, kukliu biudžetu ginkluotas talentingas jaunuolis ar tiesiog žiūrovas. Viskas prasidėjo 2008 m. lapkritį. Bijojome to baubo pavadinimu LASF, todėl visus 2009-uosius slėpėme mūsų varžybų organizavimą. Nuo 2010 m. savo varžybas federacijoje pradėjome derinti kaip neklasifikuojamas.

Kai nusprendėme surengti ir tikrą žiedinių lenktynių analogą, prasidėjo keistenybės.

Kol buvome maži ir nelabai žinomi, niekam nebuvome įdomūs. Bet praeitus metus pradėjome jau kaip ganėtinai populiari varžybų serija. Juolab kad nusprendėme surengti ir atskirą rungtį – „Race“ (tikrą žiedinių lenktynių analogą). Štai tada ir prasidėjo keistenybės...

Visų pirma, Kačerginės „Nemuno žiedo“ trasa mums jau kainavo daugiau nei du kartus brangiau (8046,50 Lt.). Neva, kaip didelę paslaugą trasos direktoriaus pavaduotoja po prašymų ją sumažino iki 5808,00 Lt. Tada turėjome važiuoti pas trasos šeimininką Eduardą Jaką ir prašyti švelninti kainą bent iki praeitų metų lygio. Teko išklausyti, kaip jam sunkiai sekasi tvarkytis su „Nemuno žiedu“. Prašomos kainos negavome, tačiau šiek tiek pasiderėti pavyko. Kad padengtume išaugusius kaštus, teko didinti dalyvių startinius mokesčius. Beje, šeimininkaujant naujai valdžiai, „Nemuno žiedo“ trasos nuoma kainuoja 3000 Lt su PVM.

Skandaluose įklimpusį E.Jaką prie „Nemuno žiedo“ vadovo vairo pakeitė Arūnas Samochinas. Niekas nežino, kur dingo E.Jako vadovavimo laikais trasai skirti 6 mln. Lt. Na, bet jūs šią istoriją jau girdėjote.

Atrodė, viskas keičiasi į gera. E.Jako vietą LASF Žiedinių lenktynių komitete užėmė vienas iš „Omnitel 1000km“ lenktynių organizatorius Darius Grinbergas. Iš jo gavome pasiūlymą „Fast Lap“ organizuoti Palangos lenktynių savaitgalį. Vėliau mus, kaip jaunus autosporto entuziastus, Darius pakvietė į komitetą. Kupini idealizmo su Dariaus pasiūlymu sutikome. Vėliau gavome prašymą suorganizuoti ir žiedinių lenktynių čempionato etapą. Iki tol, visus čempionatus vykdė nušalintas žiedo monopolininkas E.Jakas – neva  organizatorių nebuvo. Tiesa tokia, kad pareiškus norą organizuoti, trasos nuomos kaina dienai ūgtelėdavo iki 20 000 Lt!

Tiek „Omnitel 1000 km“ vykusį etapą, tiek paskutinį „Fast Lap“ etapą kartu su žiedinių lenktynių čempionatu darėme pagal mūsų sukurtą tvarką, reikalavimus bei dokumentus. Visiem viskas tiko, kol 2011-aisiais iš Federacijos generalinės sekretorės Rasos Jakienės išgirdome tokius žodžius: „Na jūs čia dar pabūkite, bet kitais metais jau reikės kažkaip jus prie LASF prijungti“.

Pasibaigus sezonui pasikeitė ir žiedo komiteto tonas mūsų atžvilgiu. D.Grinbergas, jo kolega D.Jonušis, E.Jakas pradėjo intensyviai įrodinėti, kad pagal anksčiau sėkmingai vykdytą tvarką mūsų varžybos negali vykti – jos turi tapti klasifikuojamomis varžybomis su mokamomis licencijomis tiek dalyviams, tiek organizatoriui. Už tai „Fast Lap“ nugalėtojai galės vadintis „Lietuvos čempionais“, taip pat bus garantuotas varžybų saugumas. D.Grinbergas kaip privalumą pabrėžė, kad gausime „dokumentaciją“ – didžiulį biurokratinį mechanizmą, kuris nėra aktualus mūsų varžyboms. Mes nesiekiame čempionato statuso. Kitaip tariant, įstoję į LASF mes įgysime papildomų laiko ir piniginių išlaidų. Bet kas įdomiausia, kad įvykus incidentui Federacija už nieką neatsakytų – organizatorius liktų kaltas vienas pats.

Brukamo klasifikuotų varžybų statuso esmė - visiškai neaiški

Jiems aktyviai antrina „Mini žiedo“ organizatorius Remigijus Venys. Mes jam esame tiesioginis konkurentas. Paniekinamai apie „Fast Lap“ ir jo dalyvius kalbantis Remigijus šiems metams savo mini žiedines lenktynes Federacijoje įregistravo kaip „klasifikuojamas pirmenybes“. Be to, Remigijus apsiėmė organizuoti tris Lietuvos žiedinių lenktynių etapus bei gavo žiedines lenktynes organizuoti 1000 km lenktynių savaitgalį. Remigijaus kaštai auga, todėl jis prašo nustekento „Nemuno žiedo“ naujo direktoriaus suteikti trasą nemokamai. Jam antrina ir abu Dariai bei pats Jakas...

Brukamo klasifikuojamų varžybų statuso esmė – visiškai neaiški. Čia įkomponuojamas ir saugumo veiksnys. Kiekviename „Fast Lap“ etape dirba kvalifikuoti teisėjai, greitoji medicininė pagalba, gaisrininkai su metalo karpymo įranga (ko neteko matyti nei viename čempionato etape), vyksta nuolatinis dalyvių instruktavimas. Manome, tai turi įtakos saugumui. O kaip saugumą veikia licencijos? Žinome, kaip jos yra gaunamos – svarbu pinigus susimokėk.

O kokia Federacijos deleguotų varžybų komisarų kompetencija ir bendravimo kultūra, kuriuos organizatorius privalo samdytis? Čia atskira istorija, kurią gali papasakoti kiekvienas LASF „aprobuotose“ varžybose dalyvavęs asmuo ar renginio organizatorius.

Ar mes apie tokį prieinamą autosportą Lietuvoje svajojame?

„Fast Lap“ vertybės yra pagarba, tobulėjimas ir kokybė. Mūsų tikslas yra, kad autosportas būtų paprastas ir prieinamas visiems bent minimalias galimybes turintiems žmonėms, o ne išrinktiesiems. Esame tikri, kad sugebame organizuoti varžybas, kurios yra saugios visiems – dalyviams ir žiūrovams.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius