-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Tomas Balžekas: Elektrinė mūsų vaikų ateitis

Neseniai turėjau galimybę savaitę laiko pasivažinėti elektromobiliu „Nissan Leaf“. Noriu trumpai pasidalinti maloniais pojūčiais, kurie apima suprantant, kad automobilis nenaudoja skysto kuro, kad neišmeta CO2, neskleidžia triukšmo ir daro tą patį ir daugiau, nei esi pratęs gauti iš automobilio.
Tomas Balžekas su dukra
Tomas Balžekas su dukra / Asmeninio archyvo nuotr.

Automobilis pagamintas kokybiškai, salonas puikus, išorė išsiskirianti minioje, medžiagos labai kokybiškos, žodžiu, prikibti nėra prie ko. Automobilį galima valdyti mobiliuoju telefonu, stebėti, ką jis „veikia“ garaže: ar jau pasikrovė, įjungti šildymą ar vėsinimą ir pan. Šiais laikais tai – nebestebinančios, bet labai malonios smulkmenos. Žodžiu, neabejoju, kad elektromobiliai yra ateitis ir ji jau kvėpuoja mums į nugarą. 

Ką iš tiesų pagalvojau važinėdamas elektromobiliu? Kaip drastiškai elektromobiliai grasina pakeisti pasaulio energetikos paveikslą. Šiuo automobiliu kas rytą veždamas savo dvejų metų dukrą į vaikų darželį galvojau, kad, kai ji jau turės vairuotojo pažymėjimą, tokių automobilių bus dauguma.

Ką iš tiesų pagalvojau važinėdamas elektromobiliu? Kaip drastiškai elektromobiliai grasina pakeisti pasaulio energetikos paveikslą.

Kaip tada atrodys elektros suvartojimas? Gal analitikai galėtų paskaičiuoti, ką reikštų, jeigu Lietuvos automobilių parkas pasikeistų, tarkime taip, kad 80 proc. automobilių būtų varomi elektra? Kiek atominių elektrinių pajėgumo mums prireiktų aptarnauti tokį poreikį? Kaip pakistų valstybės pajamos praradus mokesčius, gaunamus už skysto kuro pardavimą, ir juos pakeitus mokesčiais gaunamais už elektros vartojimą? Nagi, bankų analizės departamentų smegenys, gal kas imatės mano iššūkio?

Bet kuriuo atveju, laukia dideli pokyčiai ir tik laiko klausimas, kada atsiras infrastruktūra, kada atpigs elektriniai automobiliai ir mes visi būsime pamiršę dyzelinu ir benzinu kvepiančius degalinių čiaupus. Šioje vietoje, kad būtų įtikinamiau, verta paminėti, jog Norvegijoje amerikiečių elektrinių automobilių gamintojas „Tesla“ jau aplenkė kitus gamintojus pagal vieno modelio pardavimų rodiklius (apie tai skaitykite paspaudę čia). Netruks tai turėtų nutikti ir kitose šalyse, o kai visi gamintojai išleis savo elektrinius modelius, nebekils klausimų, kokį naują automobilį rinksimės. 

Aš tik tikiuosi, kad atsiras rimta konkurencija tarp elektra varomų automobilių galingumų, kad mūsų mylimas autosportas transformuosis į dar įdomesnę kovą, pagardintą naujomis technologijomis. 

Ech, kaip man patinka tokie dideli pokyčiai!  

Mindaugo Plukio/Nissan nuotr./GAZAS.LT ekonomiako vairavimo testas
Mindaugo Plukio/„Nissan“ nuotr./GAZAS.LT ekonomiško vairavimo testas

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius