Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Ar keturi varomieji ratai reikalingi automobiliui, kuris važinėja tik Lietuvoje?

Automobiliai gali būti skirstomi į tris rūšis: varomus priekiniais, galiniais ir visais keturiais ratais. Daugumai žmonių atrodo, kad keturiais ratais varomi automobiliai yra geriausias pasirinkimas bet kokiomis sąlygomis, tačiau šis transmisijos tipas turi keletą minusų.
„Subaru WRX STI“
„Subaru WRX STI“ / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Žiemos sąlygomis, be jokios abejonės, saugiausia yra vairuoti keturiais ratais varomus automobilius. Net ir neturėdami specialių žieminių režimų ar blokuotų diferencialų, keturiais ratais varomi automobiliai (pavyzdžiui, dvidešimties metų mažius „Subaru Impreza“) nuvažiuos toliau nei varomi priekiniais ar galiniais ratais.

Tačiau keturiais ratais varomi modeliai turi keletą minusų. Vienas jų – vairuotojo „užsnūdimas“. „Priekiniais ratais varomi automobiliai teoriškai yra saugesni už varomus keturiais ratais. 4WD jautiesi stabiliau, kai greitėji, tačiau stabdo jis taip pat kaip ir kiti – tai gali užliūliuoti. Nesunku pamiršti, kad stabdymo galimybės visų vienodos. Keturiais ratais varomi automobiliai neretai stabdo dar prasčiau nei kiti – juk jie dažniausiai yra sunkesni“, – sakė lenktynininkas Vaidotas Žala, ralio trasose išbandęs įvairius automobilius.

Keturiais ratais varomi automobiliai neretai stabdo dar prasčiau nei kiti – juk jie dažniausiai yra sunkesni

Kitas keturių varomų ratų minusas – didesnės degalų sąnaudos. Už analogišką automobilį, tik varomą priekiniais ratais, jis naudos apie 5-10 proc. daugiau degalų. O gyvenant mieste juk keturi varomieji ratai tampa reikalingi tik kelis kartus per metus.

Daugumoje naujesnių automobilių šis skirtumas yra minimalus. Įvairūs modeliai, pavyzdžiui, „Nissan Qashqai“, turi automatinius transmisijos režimus. Jį nustačius, paprastai būna varomi priekiniai ratai, o šiems pradėjus slysti, į darbą įsijungia ir galiniai.

Kiek kita situacija užmiestyje gyvenantiems žmonėms, kurie iki namų kartais turi važiuoti prastesniais ir prasčiau valomais keliais. Jiems be keturių varomų ratų apsieiti nėra lengva, tačiau ir jie nėra panacėja – vairavimo instruktoriai ir specialistai pabrėžia, kad geriau priekiniais ratais varomas ir geras padangas turintis automobilis nei keturiais ratais varomas, bet apautas senomis ir susidėvėjusiomis gumomis.

„Dygliuotos žieminės padangos – geriausias pasirinkimas, jei tenka dažnai važiuoti užmiesčio ar net kaimo keliais, mažai valomais kiemais, norint įveikti stačias įkalnes ir nuokalnes, – patarė autosporto komandos „Juta Racing“ vadovas Audrius Gelžinis. – Tačiau jos nėra labai tinkamos tiems, kurie dažnai važinėja mieste ir automagistralėmis. Taip pat jos visiškai netinkamos prireikus išvykti į tokias Europos šalis kaip Lenkija, Vokietija ar dar toliau į pietus, nes dygliuotų padangų ten neleidžiama naudoti.“

Galima daryti išvadą, kad išsirinkus didesniu pravažumu galintį pasigirti automobilį, negalima pamiršti ir jo padangų – būtent jos lemia, ar saugiai pasieksite kelionės tikslą. O keturiais ratais varomi modeliai naudingi tik dažnai prasčiau valomais keliais važinėjantiems žmonėms.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius