Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Automobilių saugumo sistemos: gėris ar blogis?

Dauguma Lietuvos vairuotojų teigiamai vertina automobiliuose montuojamas saugumo sistemas, atskleidė 15min.lt atlikta apklausa, kurioje dalyvavo beveik 4 tūkst. respondentų.
„Nissan“ saugumo sistemos
„Nissan“ saugumo sistemos / „Nissan“ nuotr.

63 proc. atsakiusiųjų pritarė teiginiui, kad elektroninės saugumo sistemos, kaip stabdžių antiblokavimo (ABS) ar stabilumo kontrolė (ESP, TRC ir pan.) padeda išvengti eismo įvykių. 

Beveik trečdalis, 32 proc. respondentų, teigė manantys, jog saugumo sistemos yra teigiamas dalykas, tačiau išreiškė susirūpinimą, jog jos mažina vairuotojų įgūdžius.

5 proc. apklausos dalyvių teigė neigiamai vertinantys elektronines saugumo sistemas - jų nuomone, jos tik trukdo vairuotojui. 

Dabar atliksime smulkesnę apklausą, kurioje bus galima pamatyti, kaip žmonės vertina konkrečias automobiliuose esančias saugumo sistemas.

1. ABS. Tai sistema, standartiškai diegiama visuose Europoje parduodamuose automobiliuose. Ji neleidžia automobilio ratams slysti staigiai stabdant - nors tai pailgina patį stabdymo kelią, tačiau leidžia kontroliuoti automobilio judėjimo trajektoriją vairu.

2. ESP, TRC ir t.t. Elektroninė stabilumo sistema. Jos tikslas - automobiliui paslydus, jį vėl ištiesinti. Sistema gali pritaikyti skirtingą stabdymo jėgą kiekvienam ratui ir taip padeda vairuotojui suvaldyti paslydusį automobilį. Nuo 2014 metų ESP diegiama visuose ES parduodamuose automobiliuose.

„Nissan“ nuotr./„Nissan“ saugumo sistemos
„Nissan“ nuotr./„Nissan“ saugumo sistemos

3. Įspėjimo sistemos. Tai garsinis ar vaizdinis įspėjimas apie vairuotojui nematomoje („aklojoje“) zonoje važiuojantį kitą eismo dalyvį, įspėjimas apie netyčia kertamą eismo juostą ar automobilio pasiūlymas vairuotojui padaryti pertrauką po ilgo važiavimo.

„Nissan“ nuotr./„Nissan“ saugumo sistemos
„Nissan“ nuotr./„Nissan“ saugumo sistemos

4. Vaizdo kameros. Daugelis automobilių turi kameras, kurios filmuoja tik automobilio galą, tačiau kai kurie automobiliai apkabinėti daugiau nei viena kamera ir netgi gali projektuoti vaizdą iš viršaus.

„Nissan“ nuotr./„Nissan“ saugumo sistemos
„Nissan“ nuotr./„Nissan“ saugumo sistemos

5. Automatinis stabdymas. Automobilis, išvydęs priešais esančią kliūtį ar staiga pradėjusį stabdyti automobilį, pats sustoja be vairuotojo įsikišimo.

 

„Nissan“ nuotr./„Nissan“ saugumo sistemos
„Nissan“ nuotr./„Nissan“ saugumo sistemos

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
Užsisakykite 15min naujienlaiškius