-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Iki septynių laipsnių atvėsęs oras verčia galvoti apie žiemines padangas

Atėjus lietaus ir artėjant sniego sezonui automobilio padangos tampa dar svarbesnės nei šiltuoju metų laiku. Saugaus vairavimo specialistai perspėja, kad net menkiausia kliūtis kelyje gali būti lemiama, jei jūsų automobilio padangos yra susidėvėjusios ir nebeatitinka gamyklinių saugumo reikalavimų.
Padangų turgus
Padangų turgus / Maksim Frantovskij nuotr.

„Vėstant orui – padangos guma kietėja, todėl net jei lauke šviečia saulė ir kelio danga sausa, bet yra dešimt laipsnių šalčio, vasarinės padangos bus per kietos ir neužtikrins saugaus važiavimo“, – aiškina Ernestas Čejauskas,  „Goodyear“ produktų specialistas Baltijos ir Šiaurės šalims. 

Norint išvengti papildomų nepatogumų ir saugiai jaustis kelyje bet kokiu oru, artėjančiam darganų sezonui siūloma ruoštis iš anksto. E.Čejausko teigimu, oro temperatūrai nukritus iki septynių laipsnių šilumos patariama pradėti rūpintis turimų žieminių padangų būkle. 

Pasak specialisto, žiemines padangas būtina keisti ne rečiau kaip kartą per penkerius metus, tačiau tik specialistai gali įvertinti, kokia yra tikroji padangos būklė. Agresyviai stabdantys, staigius posūkius atlikinėjantys, bekele ar neasfaltuotais keliais dažnai važinėjantys vairuotojai padangas turėtų keisti dažniau, kartą į trejus – ketverius metus. 

Žieminės padangos
Žieminės padangos

Vis dar taupo saugumo sąskaita

Specialistas taip pat pastebi, kad Lietuvoje gyventojai nors ir skiria daug dėmesio savo automobiliams: juos tvarko ir prižiūri, dėmesio padangoms – stokoja.

„Šiaurės šalyse didžioji dalis vairuotojų domisi bei perka „premium“ klasės padangas. Kas ketverius – penkerius metus išleidžia dviejų tūkstančių litų ir didesnes sumas pinigų, ir tai suvokia kaip investiciją į savo šeimos saugumą. Tuo tarpu Lietuvoje vis dar populiaru padangoms taupyti. Didžioji dalis vairuotojų ieško ekonominės klasės padangų, neretai perka dėvėtas ar restauruotas“, – pastebi E. Čejauskas. 

Nors naudotos padangos iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti pigesnės nei naujos, tačiau, įsigydamas naudotas padangas, vairuotojas turėtų įvertinti padangų būklę: kada jos buvo pagamintos, kiek sezonų tarnavo, kaip buvo naudojamos, kokiomis sąlygomis laikomos bei prižiūrimos. Dažniausiai tokios informacijos tiesiog nėra galimybių patikrinti.

Pasak specialisto, plika akimi vairuotojas dėvėtų  padangų būklės nėra pajėgus įvertinti. Įsigijus nekokybiškas žiemes padangas slidžiame, drėgname ar snieguotame kelyje automobilis gali greit prarasti savo manevringumą, imti slysti, padidėja kuro sąnaudos. 

Andriaus Ufarto/BFL nuotr./Atidarymo akimirka
Andriaus Ufarto/BFL nuotr./Padangos

Kas trumpina padangų gyvenimą? 

Populiariausias būdas pačiam pasitikrinti padangos būklę prieš žiemą – protektoriaus gylio matavimas. Rekomenduojamas protektoriaus gylis žieminėse padangose 8 – 4 mm. Tačiau specialistai perspėja, kad net jei protektoriaus gylis yra pakankamas, padangos guma bėgant laikui ima prarasti reikalingas savybes.

Dažniausia ir pavojingiausia vairuotojų klaida – netinkamas slėgis padangose (dažniausiai per mažas). Tai pagrindinis veiksnys trumpinantis padangos tarnavimo laiką ir tuo pačiu didinantis automobilio kuro sąnaudas, pastebi E. Čejauskas. Jis pataria automobilio padangų slėgį tikrinti kaip galima dažniau. Geriausia –  kiekvieną kartą pilantis kurą, nes keičiantis oro temperatūrai kinta ir slėgis padangose. 

„Vairuotojai turi savo vairavimo įpročius, važinėja skirtingos kokybės keliais, gyvena skirtingose vietose. Natūralu, kad visa tai atsiliepia ir jų automobilių padangoms. Dalis vairuotojų padangų nekeičia ir ištisus metus naudoja žiemines padangas. Tokios padangos dyla itin greitai, net jei plika akimi ir atrodo tinkamos naudoti“, – aiškino E. Čejauskas. 

Kitas žalingas vairuotojų įprotis – tai neteisingas padangų laikymas. Specialistas įspėja, jei šiltuoju metų laiku žiemines padangas laikysite  drėgnoje patalpoje  arba ant tiesioginių saulės spindulių, tuomet jau po pirmo sezono žieminės padangos praras taip svarbias saugumą kelyje užtikrinančias savybes: suprastės sukibimas kelyje, pailgės stabdymo laikas ir nukentės automobilio valdymo savybės. 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius