-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Jaunų vairuotojų sukeliamų avarijų priežastys – jų galvose, o ne automobilio galingume

Seime ne kartą buvo diskutuota, ar verta dar labiau apriboti jaunus, kelerių metų vairavimo stažą turinčius vairuotojus – pavyzdžiui, leisti jiems vairuoti tik tam tikro galingumo automobilius ar leistiną alkoholio normą sumažinti iki nulio. Kiek tokie apribojimai būtų efektyvūs?
Vandentiekio avarija
Asociatyvi nuotr.: avarija / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

„Lietuvos draudimo“ statistika rodo, kad jauni, 18-22 metų vairuotojai, sukaupę mažai vairavimo patirties, apie 2 kartus dažniau nei 40-60 metų eismo dalyviai sukelia avarijas. Jaunų vairuotojų padaroma vidutinė žala taip pat yra maždaug 8 proc. didesnė.

Galingi avarijas sukelia dažniau

„Lietuvos draudimo“ Gyventojų skyriaus draudimo vadovas Andrius Gimbickas teigia, kad jauni vairuotojai, norintys apdrausti automobilį, ir taip turi piniginę atverti plačiau nei labiau patyrę kelių eismo dalyviai.

Statistiškai matyti, kad galingesni, didelį variklio darbinį tūrį turintys automobiliai dažniau sukelia eismo įvykius, o ir padaroma vidutinė žala yra gerokai didesnė

„Jauną, nepatyrusį vairuotoją, norintį apsidrausti galingą automobilį, visos draudimo kompanijos vertina kaip rizikingesnį klientą, nes abu šie veiksniai turi įtakos avaringumui ir padaromiems nuostoliams“, – sakė A.Gimbickas.

„Statistiškai matyti, kad galingesni, didelį variklio darbinį tūrį turintys automobiliai dažniau sukelia eismo įvykius, o ir padaroma vidutinė žala yra gerokai didesnė“, – teigė „Lietuvos draudimo“ atstovas.

A.Gimbickas atskleidė bendrovės statistiką – ji liudija, kad avarijas, kurių nuostoliai yra 10-50 tūkst. Lt, dažniausiai sukelia didesnius nei 2,5 l darbinio tūrio variklius turintys automobiliai.

„Automobilio galingumas ne be reikalo laikomas svarbiu veiksniu privalomojo vairuotojų civilinės atsakomybės draudimo kainai. Tai gali būti susiję su tuo, kad galingesnius automobilius renkasi pirkėjai, kurie mėgsta važiuoti greičiau ar drąsiau manevruoti keliuose“, – sakė draudikas.

Taip pat, galingi automobiliai dažnai ir sveria daug bei yra dideli, pavyzdžiui, džipai. Tokių padaryta žala būna didesnė nei mažų vienatūrių.

Problema vairuotojų galvose

Automobilio galios apribojimai vargu ar padėtų sumažinti jaunų vairuotojų sukeliamų eismo įvykių skaičių. Kalbinti vairavimo instruktoriai buvo įsitikinę, kad problema yra ne automobilių galingume, o vairuotojų galvose.

Visų amžiaus grupių automobilio valdymo įgūdžiai yra panašūs. Tačiau 18-30 metų vairuotojui automobilis dažnai tampa ir pagrindine saviraiškos priemone

„Visų amžiaus grupių automobilio valdymo įgūdžiai yra panašūs. Tačiau 18-30 metų vairuotojui automobilis dažnai tampa ir pagrindine saviraiškos priemone“, – teigė „Lexus“ efektyvaus vairavimo programos vadovas Darius Grinbergas.

Jei į draugų susibūrimą atvyksi apynauju kompaktinės klasės automobiliu, didelio įspūdžio greičiausiai nepadarysi, tačiau jeigu su 20 metų amžiaus galingu BMW, būsi vertinamas kitaip. Tai, D.Grinbergo manymu, didžiausia dalies vairuotojų problema.

„Morališkai pasenęs, tačiau galingas automobilis, staigiai pasiekiamas didelis greitis, net ir nedidelis alkoholio kiekis – tai mirtinas kokteilis“, – įsitikinęs vairavimo instruktorius.

Autošiukšlių įvežimo ribojimas

Jis atskleidė ir kitą Lietuvos keliuose egzistuojančią problemą – vadinamąsias autošiukšles. Automobiliai, Vokietijoje ar Italijoje buvę pigiu daužtu metalo laužu, pargabenami į Lietuvą ir nelegalių garažų meistrų prikeliami antram gyvenimui – būtent jie kelia didžiausią grėsmę šalies vairuotojų saugumui.

„Iš kelių dalių suvirinti automobiliai yra netekę savo deformacinių zonų, pagrindinių pagalvių, apsaugančių gyvybes. Tokie karstai ant ratų yra beprotiškai pigūs, nes remontuojami nesilaikant jokių gamintojų numatytų reikalavimų, bet dėl kainos jaunimui prieinamiausi”, – teigė D.Grinbergas.

Jo manymu, valstybė turėtų kuo greičiau pradėti tokių autošiukšlių įvežimo ribojimą – tai būtų vienas efektyviausių dalykų saugumo keliuose didinimui.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius