-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kauno gatvėse atsiras 10 naujų greičio matuoklių

Ketvirtadienį Kauno miesto taryba vienbalsiai pritarė dešimties greičio matavimo prietaisų įsigijimui. 8 stacionarūs ir 2 mobilūs greičio matuokliai bus pastatyti avaringiausiose miesto vietose.
Greičio mėgėjai sostinės gatvėse jaučiasi nebaudžiami.
Greičio matuoklis / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

„Stacionarūs greičio matuokliai turėtų būti diegiami „karščiausiose“ miesto vietose, pasižyminčiose didžiausiu avaringumu, o mobilių greičio matuoklių vietos bus keičiamos atsižvelgiant į policijos bei gyventojų pasiūlymus. Tikimės, kad ši sistema kardinaliai pagerins viešąjį saugumą Kauno mieste. Užsienio praktika byloja, jog tinkamai įdiegus tokio tipo sistemą avaringumas sumažėja 30 proc., o mirtingumas 20 proc“, - sakė Kauno miesto savivaldybės Viešosios tvarkos skyriaus vedėjas Danas Bortkevičius.

„Kuo gatvė ilgesnė ir platesnė, tuo daugiau eismo įvykių joje įvyksta. Norėtųsi, jog kiekviename Kauno mikrorajone būtų įrengta po 1-2 greičio matuoklius. Ypatingai tokiose vietose kaip Kleboniškio gatvė, kur šiemet jau žuvo du eismo dalyviai dėl leistino greičio viršijimo“, - pabrėžė Kauno kelių policijos valdybos viršininkas Danas Česnauskas.

Numatoma įdiegti greičio matavimo sistema turėtų šias funkcijas:

  1. Transporto priemonių greičio matavimas, transporto priemonių klasifikacijų ir numerių skanavimas 4 eismo juostomis ir abejomis transporto judėjimo kryptimis.
  2. Ieškomų transporto priemonių numerių – be transporto priemonės savininkų ir valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo, be techninės apžiūros rezultatų kortelės –sąrašo įdiegimas ir jų paieška.
  3. Leistino greičio viršijimo fiksavimas (+-2km/h) (be intervencijos į kelio dangą).
  4. Važiavimo per raudoną šviesą – pažeidimo fiksavimas (be intervencijos į kelio dangą ir šviesoforo valdiklį).
  5. Važiavimo neleistinoje eismo juostoje fiksavimas (be intervencijos į kelio dangą).
  6. Transporto priemonių klasifikavimas ir statistikos registravimas (lengvasis, mikroautobusas, sunkvežimis).
  7. Kiekvienos pro greičio matavimo prietaisą važiuojančios transporto priemonės laiko, važiavimo greičio, krypties, automobilio numerio nustatymas.
  8. Užfiksuotų teisės pažeidimų filmavimo galimybė.
  9. Viso proceso – nuo pažeidėjo nufotografavimo iki administracinio teisės pažeidimo protokolo suformavimo – automatizavimas.
  10. Sistemos instaliavimas, be kelio dangos pažeidimo, užtikrintas lengvas ir greitas sistemos perkėlimas iš vienos vietos į kitą.

„Visos priemonės, kurios saugo žmogaus gyvybę, yra geros ir pateisinamos. Susisiekimo ministerijai skirstant lėšas turėtų būti numatyta atskira eilutė savivaldybėms, kurios pačios galėtų įdiegti saugumo priemones, užtikrinančias saugų eismą“, - pabrėžė Kauno miesto tarybos narys Vygantas Gudėnas.

Diskusija dėl greičio matuoklių sistemos tęsėsi jau apie pusmetį.  Matome, jog suremontuotos gatvės traukia greitį mėgstančius vairuotojus, tad paraleliai su gatvių remontu turi būti įdiegiamos ir saugumo sistemos“, - sakė Kauno miesto tarybos narys, Eismo saugumo komisijos pirmininkas Vytas Bancevičius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius