Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kodėl sėdint ant bet kurios automobilio sėdynės būtina segtis saugos diržą?

Saugos diržus segasi dar ne kiekvienas vairuotojas ar keleivis, o sėdinčiajam ant galinės sėdynės išvis sunku įrodyti, kodėl saugos diržą reikia segėti. Jo funkcija, ar sėdint priekyje, ar gale, nesikeičia – saugos diržas avarijos atveju neleidžia žmogui iškristi iš automobilio. Pateikiame kelis mitus apie saugos diržų naudojimą tiek sėdint ant priekinės, tiek ant galinės sėdynės, ir akivaizdžius jų paneigimus.
Trijų taškų saugos diržai
Trijų taškų saugos diržai / „Volvo“ nuotr.

1. Avarijos atveju gelbsti oro pagalvės

Priešingai. Neprisisegus saugos diržo, oro pagalvė nėra tokia jau naudinga. Jos smūgis – didžiulis, o saugos diržas išlaiko žmogaus kūną pririštą prie sėdynės ir gerokai sumažina oro pagalvės sprogimo jėgą. Pabandykite išbūti minutę bokso ringe su Vladimiru Kličko – jūsų šansai išeiti nesulaužyta nosimi ir kitais veido kaulais yra panašūs kaip po smūgio į oro pagalvę neprisisegus saugos diržu.

Oro pagalvės sukurtos tam, kad veiktų kartu su saugos diržais – be jų dažnai yra neveiksmingos.

2. Gale saugos diržo nereikia

Automobilio gale saugos diržas būtinas tiek pat, kiek ir sėdint priekyje. Ir tuo labiausiai turėtų rūpintis priekyje sėdintys žmonės. Jeigu jie prisisegę saugos diržais, o automobilyje yra oro pagalvės, tai priekyje sėdintys žmonės nedidelės avarijos atveju tik nusibrozdins. Jeigu automobilio gale sėdės neprisisegęs žmogus, jis bet ir nedidelio smūgio atveju atskris į priekį ir gali sužaloti, o dažnu atveju – užmušti sėdinčius priekyje.

Įsivaizduokite – 40 km/val. greičiu atsitrenkiate į kliūtį ir saugos diržas jus sulaiko, o oro pagalvės suminkština smūgį. Tačiau iš automobilio galo tuo pačiu 40 km/val. greičiu į jus atlekia 80 kg sveriantis mėsos kalnas. Jeigu nenorite to patirti, paraginkite gale sėdintį žmogų prisisegti.

3. Būti išmestam iš automobilio per avariją geriau

Maždaug 1 proc. atvejų – taip, tačiau likusiais 99 proc., – ne. Jeigu automobiliu slystate nuo skardžio, tai kartais geriau iš jo iškristi, negu keliolika kartų vartytis metaliniame karste. Visais kitais atvejais geriau likti prispaustam sėdynėje. 

Net jeigu automobilis įkrenta į vandens telkinį ir pradeda skęsti, geriau būti su diržu – taip kur kas daugiau šansų, kad po pirmojo smūgio išliksite sąmoningas ir galėsite išplaukti iš mašinos. Neprisisegus saugos diržu, net ir 20 km/val. smūgio į medį užtektų, kad prarastumėte sąmonę ir stipriai susižalotumėte.

Tas pats galioja ir automobilio po eismo įvykio pradėjus degti.

4. Trumpos kelionės metu saugos diržo nereikia

Susisiekimo ministerija į įvairius automobilių sporto renginius ir miestų šventes dažnai atgabena saugos diržų simuliatorių, kuriame galima patirti, ką reiškia smūgis 20 km/val. greičiu ir kaip saugos diržas tokiu atveju išlaiko žmogų sėdynėje. Ką reiškia smūgis 20 km/val. greičiu neprisisegus diržo, patirti nenori niekas – užtektų pasižiūrėti Youtube.com vaizdelius, į paiešką įvedus „Crash test“. Didelė tikimybė, kad pamačius 5 vaizdo siužetus, pasikeistų požiūris į greitį, saugos diržus bei senų automobilių saugumą.

5. Geram vairuotojui segtis nereikia

Vairuotojas kontroliuoja savo veiksmus, tačiau jis neatsako už kitų eismo dalyvių poelgius, dėl kurių gali įvykti avarija. 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius