Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Latviai 3 metais anksčiau nei lietuviai pamėgo „Waze“: mato net greičio matuoklius

Be jokios abejonės, daugeliui vairuotojų, kurie iki šiol naudojosi ne tik stacionariomis gamyklinėmis navigacijomis, bet ir savo išmaniaisiais telefonais, „Google Maps“, „Maps.lt“, „Waze“ ir kitos panašios programėlės seniai nėra naujiena. Ne ką mažesnį programėlių pasirinkimą iki šiol turėjo ir viešojo transporto keleiviai.
Naujas greičio matuoklis Vilniuje
Naujas greičio matuoklis Vilniuje

Todėl daugeliui kyla klausimas: kodėl staiga mobiliojo ryšio tiekėjas – „Bitė“ – kartu su Vilniaus savivaldybės įmone „Susisiekimo paslaugos“, sukvietė žurnalistus norėdami pranešti didžią naujieną: Lietuvos miestuose bus galima vairuoti išmaniau, nes vairuotojai bus raginami naudotis programėle (kuri kartu yra ir socialinis tinklas) „Waze“?

Google iliustr./Waze
Google iliustr./Waze

Juk Latvijoje „bitininkai“ šią iniciatyvą pradėjo prieš trejus metus (šiuo metu programėle naudojasi 150 tūkst. „braliukų“. O pati „Waze“ nemokama ir viešai prieinama visiems vartotojams (ne tik „Bitės“) iškart po 2006 m., kai tinklą sukūrė startuoliai iš Izraelio! Tiesa, būkime atviri, iš pradžių „Waze“ pjovė grybą ir atvesdavo ne tiksliu adresu, o apytikriai, prie netoliese esančio objekto.

Taip nutiko dėl to, kad projekto vystytojai nenorėjo importuoti patikrintų pasaulio miestų žemėlapių. „Waze“ politika buvo – vartotojų generuojamas turinys. Neva, jei yra klaidų, tegul jas taiso patys vartotojai. Todėl „Waze“ atsisakė jiems siūlyto pakankamai tikslaus Lietuvos automobilių kelių direkcijos žemėlapio.

Kitas trūkumas – „Waze“ naudojimas reikalaudavo aktyvaus telefono maigymo vairavimo metu. Taigi programėlė daugelį metų tikrai buvo tik startuoliško lygio.

Iš pradžių „Waze“ pjovė grybą ir atvesdavo ne tiksliu adresu, o apytikriai, prie netoliese esančio objekto.

Todėl dalis vairuotojų, bent jau Lietuvoje, rinkosi kitas maršruto planavimo priemones. Iš nemokamų pastaruoju metu dominavo „Google maps“, „Navfree“ ir pan.

Kol 2013 m. kompaniją įsigijo „Google“ ir suintegravo realius, tikslius miestų gatvių ir magistralių žemėlapius. Štai tuomet prasidėjo naujas etapas.

SĮ „Susisiekimo paslaugos“ vadovė Modesta Gusarovienė, 15min paklausta, kodėl „Waze“ populiarinimo programoje dalyvauja tik vienas mobiliojo ryšio tiekėjas, paaiškino, kad „Bitė“ rodė iniciatyvą. Tik todėl.

Tiek M.Gusarovienės, tiek Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovo pavaduotojas Zigmantas Perveneckas tvirtina, kad dėl savo specifikos (tai – socialinis tinklas, kuriame informaciją skelbia registruoti vartotojai), „Waze“ nuo šiol bus patogi terpė ir savivaldybėms, ir kitoms įstaigoms, kurių tikslas – optimizuoti eismo srautus. Nes, vartotojų teisėmis, savivaldybės galės skelbti informaciją, tarkime, apie per Kaziuko mugę uždarytas gatves ar trūkusių vamzdžių nuplautas gatves ir pan. Bent jau Vilniuje ir didžiuosiuose miestuose ši GPS programėlė turėtų pasiteisinti, nes automobilių skaičius tebeauga. Vien Vilniuje šiuo metu registruota apie 260 tūkst. automobilių. Taigi tikimasi, kad Lietuvoje „Waze“ aktyvių vartotojų skaičius išaugs iki 200 tūkst. (juk didelė dalis iš įpratimo vis tiek naudosis „Google Maps“).

Kokie programėlės pranašumai?

Lyginant su kitomis GPS programėlėmis, kaip teigia „Bitė Lietuva“ vykdomasis direktorius Pranas Kuisys, „Waze“ yra pranašesnė ne tik tuo, kad patys vartotojai gali pranešti apie įvykius kelyje (avarijos, spūstys), tačiau ir tuo, kad programėlė apie pavojus (o ne tik posūkius) praneša ir balsu. Tai sumažėja dėmesio blaškymo pavojus.

15min/„Waze“ programėlė
15min/„Waze“ programėlė

Kalbant apie saugumą, „Waze“ algoritmas taip suprogramuotas, kad nustatyti maršrutą galima tik sustojus, o ne važiuojant. Norint pažymėti kliūtį ar pavojų, pakanka tik kelis kartus spustelėti ekraną, o pabaigti veiksmą galima jau sustojus, vėliau.

Programėlės vartotojai gali pranešti ir apie policijos reidus ar greičio matuoklius.

Naudinga ir tai, kad šios programėlės vartotojai gali pranešti ir apie policijos reidus ar greičio matuoklius. Tokiu būdu turėtų gerėti ir eismo saugumo reikalai, mažės greičio viršijimo atvejų.

Išmaniausius vilios prizais

Anot P.Kuisio, žadančio į „Waze“ reklamą Lietuvoje investuoti iki 200 tūkst. eurų, ši programėlė daugeliui Rygos gyventojų padėjo iš naujo atrasti užmirštas gatves ir nuo pagrindinių arterijų nuėmė iki 20 proc. transporto srauto.

Kaip Lietuvos vairuotojai bus pratinami prie „Waze“? „Bitė“ steigs prizus ir apdovanos aktyviausius bendruomenės narius. Pavyzdžiui, už pažymėtas didžiausias miestų duobes, kurių reikėtų saugotis. Tai pat nemokamai išdalins savo klientams 20 tūkst. nedidelių telefono laikiklių – kad naudotis „Waze“ būtų patogiau ir saugiau.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Ekspertės: moterų investavimo rezultatai – geresni, ko reikėtų pasimokyti vyrams
Reklama
28 metai su „Teleloto“ – kas lieka už kadro?
Reklama
Pasiskiepyti – į vaistinę: ateina per pietų pertrauką, kartu atsiveda ir šeimos narius
Reklama
Kam ir kada reikalingi saulės akiniai ir dirbtinis akių drėkinimas
Užsisakykite 15min naujienlaiškius