Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Penki patarimai važiuojantiems per plikledį: įjunkite mygtuką „Žiemos režimas“

Plikledis – vienas didžiausių pavojų vairuotojams. Šis reiškinys – klastingas ir ne visuomet pastebimas. Todėl, net ir po kelininkų perspėjimų ar paskelbtų sinoptikų prognozių, vis tiek įvyksta daugybė avarijų. Dėl plikledžio.
Įvykio vietoje
Įvykio vietoje / Luko Balandžio / 15min nuotr.

Puikus pavyzdys – prieš metus Vilniuje, ant estakados ties Spaudos rūmais įvykusi avarija – susidūrė iškart 11 automobilių. Čia pat, už kelių šimtų metrų, Narbuto g. danga buvo tiesiog šlapia. O viadukai, tiltai ir estakados tądien virto spąstais.

Todėl automobiliuose (arba vairuotojų galvose) derėtų įtaisyti specialius mygtukus – „Žiemos režimas“. Jį paspaudus, automobilio kompiuteris neleistų per daug pagreitėti, prieš posūkius mašiną pristabdytų, neleistų staigiai pasukti vairo, apribotų variklių sūkius, dar ir prieš viadukus variklio galią sumažintų. Nes, pasikeitus kelio dangos temperatūrai ir drėgmei, net 10 km/val. greičio skirtumas lemia labai daug. Kitaip tariant, bent tiek reikėtų sumažinti kreiserinį greitį net ir gerai pažįstamuose ruožuose, kuriais kasryt važiuojate į darbą.

Todėl pirmas patarimas, norintiems išvengti incidentų – judėti mažesniu greičiu, nei kasdien. Idealus važiavimo režimas, jei galite mažinti automobilio greitį stabdydami varikliu. Tuomet bus mažiausia galimybių paslysti.

Antras – jei reikia, nebijoti stabdyti, naudojant stabdžių antiblokavimo sistemą ABS. Daugelis vairuotojų, prieš save pamatę kliūtį ir stabdydami pajutę, kad „kala“ stabdžio pedalas, jį atleidžia. Tai – didelė klaida. ABS tam ir sukurta, kad, stabdį spaudžiant visa jėga būtų galima bandyti pasukti automobilį į šalį vairu. Vairavimo specialistai pataria važiuojant nedideliu greičiu trumpais stabdžio paspaudimais įvertinti dangą – tuomet žinosite, kaip gali elgsis jūsų automobilis pavojingesnėje vietoje, tarkime, ant tilto ar estakados.

Idealus važiavimo režimas, jei galite mažinti automobilio greitį stabdydami varikliu.

Trečias svarbus aspektas – jei prieš žiemą nepasirūpinote geromis padangomis, per plikledį automobilį palikite namuose, naudokitės visuomeniniu transportu.

Ketvirta: egzistuoja mitas, kad pradėjus slysti ar net suktis automobiliui, jį galima ištiesinti lengvai pagazavus. Jei neturite specialių vairavimo ant ledo įgūdžių, jokiu būdu taip nesielkite. Saugaus vairavimo mokytojai tokiu atveju pataria geriau jau blokuoti stabdžius ir laukti, kol automobilis sustos.

Penkta. Nedarykite staigių judesių. Vairą sukiokite švelniai. Net ir pavaras (jei vairuojate automobilį su mechanine pavara) junginėkite itin atsargiai, sankabos pedalą atleiskite be galo preciziškai. Nes bet koks staigesnis trūktelėjimas ar suktelėjimas gali išprovokuoti slydimą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
Užsisakykite 15min naujienlaiškius