Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Pirmajam sniegui reikia ruošti ir automobilį, ir save

Avarijos vietoje
Tomo Markelevičiaus nuotr. / Avarijos vietoje
Šaltinis: gazas.lt
0
Skaitysiu vėliau
A A

Lietuvoje iškritus pirmajam sniegui, o oro temperatūrai naktimis nukritus žemiau nulio, iškyla pirmieji vairuotojų rūpesčiai su žiemai neparuoštais automobiliais. Kaip dabar paruošti automobilį, kai artėja tikroji žiema?

„Prieš ateinančius didesnius šalčius reikėtų padaryti 3 esminius dalykus – patikrinti akumuliatorių, skysčius ir pasirūpinti geru matomumu“, – skelbia „Peugeot“ automobilių platintoja Baltijos šalyse „KW Bruun Baltic“.

Siekiant išvengti variklio paleidimo problemų, reikėtų apsilankyti autorizuotame servise ir patikrinti akumuliatoriaus būklę. Tai šiek tiek nepatogu ir gali kiek užtrukti, bet kur kas blogiau bus likti kelyje ir laukti pagalbos siaučiant žvarbiam vėjui. Nuo akumuliatoriaus priklauso viso automobilio elektronikos sistema, tad reikėtų vengti patiems išiminėti akumuliatorių, ypač naujuose automobiliuose, o kraunant jį ‒ labai kruopščiai laikytis naudotojo instrukcijoje pateiktų nurodymų.

Svarbiausias skystis automobilyje yra degalai. Prasidėjus pirmiesiems šalčiams, ypač dėmesingiems reikėtų būti dyzelinių automobilių savininkams. Degalinių tinklai jau išvežiojo po degalines pereinamojo laikotarpio degalus, tad pildami kurą galime būti ramūs. Kai spustelės rimtesni šalčiai, reikia atminti, kad negalima naudoti vasaros metui pritaikyto dyzelinio kuro, nes tokia sistema, net ir naujame automobilyje, gali neužsivesti.

15min.lt nuotr./Akumuliatorius
15min.lt nuotr./Akumuliatorius

Be vasarinių degalų, nemažai problemų gali kelti ir vasarinis langų apiplovimo skystis. Jei skystis jau užšalęs, reikėtų pastatyti automobilį uždaroje patalpoje, kad skystis atšiltų ir tuomet jį visą išnaudoti bei pripilti neužšąlančio langų ploviklio. Sušalus skysčiui, taip pat kyla pavojus, kad gali būti nukentėjęs langų plovimo skysčio siurblys. Tokiais atvejais pagalbos teks ieškoti remonto dirbtuvėse.

Paskutinis paprastas ir labai svarbus dalykas, ruošiantis žiemai, yra gero matomumo užtikrinimas. Pavyzdžiui, reikėtų kasmet pakeisti langų valytuvus – geriausiai rudenį, kai labai svarbu būti matomam ir pačiam gerai matyti. Automobilyje reikia turėti ledų grandiklį, šepetį sniegui valyti ir kitų praktiškų priemonių, pvz.: specialias ledo šalinimo priemones, kurios gali padėti pašalinti ledą ir nuo priekinių žibintų. Tie, kurie juda toliau nuo didelių miestų, galėtų vežiotis ir nedidelį sniego kastuvą.

Visa tai vertėtų padaryti pareigingiems vairuotojams, kurie vasarines padangas jau pakeitę į reikalavimus atitinkančias žiemines.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Avarijos vietoje
Tomo Markelevičiaus nuotr./Avarijos vietoje

Automobilį paruošti žiemai neužtenka. Pakeisti savo vairavimo įpročius privalo ir pats vairuotojas. Žiemos sezono metu derėtų pasirinkti saugų greitį, kuris kartais gali būti gerokai mažesnis, nei maksimalus leidžiamas.

Kiekvienas vairuotojas turėtų suprasti, kad važiavimo sąlygos žiemą kiekvieną dieną gali būti skirtingos, todėl išvažiavus į kelią derėtų atrasti vietą ir laiką kai aplink nėra kitų automobilių ir paspaudinėti stabdžio pedalą, pasukinėti vairą ir taip pajusti kelio slidumą.

Vos iškritus pirmajam sniegui Panevėžio rajone, penktadienį nuo kelio nuvažiavo ir apsivertė „Fiat Doblo“. Incidentas įvyko kelyje Vilnius – Panevėžys. Vairuotojas per avariją nesusižalojo, tačiau automobilis apgadintas gerokai.

Ant „Fiat Doblo“ buvo sumontuotos žieminės padangos, tačiau manoma, kad vairuotojui koją pakišo slidi kelio danga. Kelininkai vairuotojams nuolat primena, kad žiemą keliai daugiau ar mažiau slidūs bus visada, todėl kelionės saugumas didžiąja dalimi priklauso tik nuo automobilio techninės būklės ir vairavimo įgūdžių.

Komentarai
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
KALĖDINIŲ DOVANŲ GIDAS
Parašykite atsiliepimą apie Gazas