Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Ramūnas Čapkauskas: „Jauni vairuotojai gauna tik teises, bet ne įgūdžius“

Sekmadienį netoli Plungės įvykusi skaudi eismo nelaimė verčia susimąstyti ne tik apie tai, kaip atsakingai laikomės Kelių eismo taisyklių, tačiau ir kelti klausimus, ar į Lietuvos kelius išvažiuojantys vairuotojai turi pakankamai žinių, kaip valdyti automobilį ekstremaliose situacijose.
Ramūnas Čapkauskas
Ramūnas Čapkauskas / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Lenktynininkas, Lietuvos ir Latvijos sporto meistras Ramūnas Čapkauskas teigia, kad po tokių skaudžių eismo įvykių turėtume kalbėti apie visą vairuotojų rengimo sistemos tobulinimą.

„Vairuotojų rengimo sistema sureguliuota taip, kad daugiausia dėmesio skiriama teorijos mokymui, o praktiniams užsiėmimams skiriama vos 30 valandų. Tai reiškia, kad pradedantysis vairuotojas po 15 pasivažinėjimų jau išleidžiamas vienas į eismo srautą su minimaliomis praktinėmis automobilio valdymo žiniomis“, – konstatuoja lenktynininkas.

vilkmerge.lt nuotr./Avarijos vietoje
vilkmerge.lt nuotr./Avarijos vietoje

2014 metų Lietuvos automobilių ralio čempionas mano, kad vairavimo mokykloje per praktikos pamokas būsimasis vairuotojas išmokomas tik bazinių žinių – kaip pajudėti iš vietos, kaip reikia stabdyti ar parkuoti automobilį, tačiau visiškai nelavinami automobilio valdymo įgūdžiai.

„Per praktinius vairavimo užsiėmimus mokiniui dažniausiai tenka stumdytis mieste, kur retais atvejais maksimalus automobilio greitis gali pasiekti 70 km/val., o užmiesčio kelyje jis jau važiuoja 90 km/val. ar didesniu greičiu, neturėdamas supratimo, kaip suvaldyti automobilį ekstremalioje situacijoje“, – sako lenktynininkas.

Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Ramūno Čapkausko ralio automobilis
Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Ramūno Čapkausko ralio automobilis

Jo manymu, į vairavimo mokymo programas turėtų būti įtraukti automobilio valdymo ekstremaliose situacijose pratimai, kurie būsimam vairuotojui leistų pačiam pajusti, kaip elgiasi automobilis, kai tampa nevaldomas šlapiame ar slidžiame kelyje ar kai prarandamas stabilumas važiuojant žvyrkeliu.

Dabar kone viskas paremta teoriniais pasakojimais.

„Dabar kone viskas paremta teoriniais pasakojimais, tačiau vien tik žodžiais vairuotojui nepadėsime išmokti suvaldyti automobilio ar išvengti eismo įvykio, kurio kaltininku gali būti vairuotojas, nežinojęs kaip sukontroliuoti automobilio, jam praradus stabilumą“, – atkreipė dėmesį lenktynininkas.

Sportininkas teigia, kad avarijos priežastimi gali tapti net ir tokie iš pirmo žvilgsnio menki dalykai, kaip netaisyklinga vairuotojo sėdėsena ar netinkama kojų padėtis.

Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Įvykio vietoje
Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Įvykio vietoje

„Aš pats matau ir kiti vairuotojai pastebi tuos, kurie prie vairo sėdi pusiau gulomis, viena ranka vos prilaikydami vairą. Tokia sėdėsena tikrai nepadės tinkamai ir laiku sureaguoti ir išvengti galimo eismo įvykio, kurio pasekmės gali būti labai liūdnos“, – mintis dėstė sportininkas.

R.Čapkauskas tvirtino, kad per prieš ralį vykstantį trasų susirašymą mato daug vairuotojų, lakstančių žvyrkeliais, kuriems, pasak jo, trūksta įgūdžių suvaldyti automobilį, tačiau pakanka drąsos važiuoti greitai.  

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
Užsisakykite 15min naujienlaiškius