Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„TopGear“ Saugaus eismo akademija – prekybos automobiliais Mekoje

„TopGear“ saugaus eismo akademijos organizatoriai lankėsi šiuolaikinėje prekybos naudotais automobiliais ir jų remonto Mekoje – Tauragėje, kur jaunajai kartai „Versmės“ gimnazijoje pasakojo apie rimtas keliuose ir gatvėse tykančias problemas bei dalijosi saugaus automobilių valdymo patirtimi.
Karolis Judzentavičius
Karolis Judzentavičius / Organizatorių nuotr.

Apie tai, kad „TopGear“ vyksta reikiama kryptimi, liudijo visame mieste išsimėčiusios naudotų automobilių prekybos aikštelės, remonto dirbtuvės ir aplink nepaliaujamai zujantys įvairaus amžiaus bei būklės automobiliai su Vakarų Europos šalių registracijos numeriais.

„Versmės“ gimnazijos moksleiviai patvirtino, jog naudotų automobilių verslas šiame mieste klesti – reto kurio giminaitis ar draugas nėra su tuo susijęs. 

„Versmės“ gimnazistams keliolikos efektyvaus vairavimo mokymo metų patirtį turintis „Lexus“ vairavimo meno programos vadovas Darius Grinbergas rodydamas skaidres ir piešdamas lentoje kasdienio vairavimo metu galinčias pasitaikyti situacijas aiškino, kaip reikia tinkamai sėdėti prie vairo, ir jį laikyti, nurodė, kaip elgiasi pradėjęs slysti automobilis ir kokių veiksmų privalo imtis vairuotojas, nenorėdamas kelionės baigti krūmuose.

Organizatorių nuotr./Darius Grinbergas
Organizatorių nuotr./Darius Grinbergas

„Kasparas gali paaiškinti“, – ši frazė salėje nuskambėjo kelis kartus. Nenuostabu, juk „Versmės“ gimnazijoje mokosi jauniausias Europos ralio kroso čempionato dalyvis Kasparas Navickas, tik pirmadienį sugrįžęs iš pirmojo čempionato etapo Portugalijoje, kur užėmė 8 vietą. 

Pasak D.Grinbergo, vairavimo mokyklose pradedantieji vairuotojai nėra ruošiami, kaip elgtis ekstremaliose situacijose, ir dažnai automobilį valdo nė nenutuokdami, ką reikia daryti, siekiant išvengti nelaimės.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Kasparas Navickas
Tomo Markelevičiaus nuotr./Kasparas Navickas

Be to, patyręs instruktorius priminė, kad įvairiausios elektroninės automobilio stabilumo ir saugumo sistemos padėti išsaugoti gyvybes gali tik tuo atveju, jei vairuotojas žino, kaip tinkamai jas panaudoti bei neperžengia sveiko proto ribų. 

„TopGear“ žurnalo naujasis redaktorius Karolis Judzentavičius papasakojo, kaip žurnalo komandai nupirkus gerą važiuojantį automobilį, jis buvo supjaustytas į gabalus ir vėl suvirintas, o po to – sudaužytas Vokietijos automobilininkų klubo ADAC centrinėje laboratorijoje, kurios inžinieriai konstatavo, kad netgi važiuojant 64 km/val. greičiu, tokio iš gabalų sulipdyto automobilio keleiviams tikimybės išgyventi po susidūrimo su kliūtimi praktiškai nebuvo.

K.Judzentavičius gimnazistams taip pat paaiškino, kad didžiąją dalį į avarijas patekusių automobilių galima suremontuoti. Ir jei tai daroma laikantis gamintojo numatytų techninių specifikacijų, įmanoma netgi atkurti tokį automobilio saugumo lygį, koks buvo prieš eismo įvykį.

Tačiau toks remontas reikalauja daug laiko, pastangų, ir, kas paprastai svarbiausia naudotų automobilių pirkėjams – pinigų, todėl dažnai einama paprasčiausiu keliu ir automobilis po eismo įvykio ruošiamas „pardavimui“, t.y. darant greitai ir pigiai, ir dėl to mūsų šalies keliais važinėja daugybė tokių Frankenšteino pabaisų kaip bandymų metu sudaužytas BMW.

„Top Gear“ jauniesiems Tauragės benzingalviams priminė klasiko J.Clarksono žodžius:

„Greitis dar nenužudė nė vieno žmogaus. Tą padaro tik pernelyg staigus sustojimas“ ir palinkėjo mėgautis vairavimu, tačiau tą daryti saugiai. 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius