Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Valdyk slystantį teisingai“: 1. Kokiais mitais vadovaujasi vairuotojai?

Vietų, kur galima būtų saugiau treniruotis valdant slystantį automobilį, nėra daug, tačiau bent jau teoriją žinoti verta. O ją perteikti geriausia su „gyvais“ pavyzdžiais – nepatyrusia vairuotoja, automobiliu ir vairavimo instruktoriumi. Tokią trijulę sukomponavo 15min komanda, nufilmavusi pirmąjį „Valdyk slystantį teisingai“ serijos vaizdo siužetą.

Pirmoji dalis – apie automobilio, turinčio priekinius varančiuosius ratus, valdymą. Mokymų instruktorius – Darius Grinbergas, „Lexus“ vairavimo meno“ mokyklos vadovas. Automobilis – naujausios kartos „Toyota Corolla“, kurioje galima išjungti stabilumo sistemas, o mokinė – vienerių metų vairavimo stažą turinti 15min žurnalistė Jurgita Lapienytė. Mokymai vyko uždaroje trasoje ant ledo.

Norint į posūkį įvažiuoti, reikia visada pasukti vairą tiek, kiek reikia, bet ne daugiau. Nereikia per smarkiai spausti akceleratoriaus, negalima staigiai jo atleisti

„Tiesinkite ratus, tiesinkite. Va, ir pasisuko truputį. Dabar slystate dėl to, kad atleidote akceleratorių – ratus į kairę. Į kairę, į kairę. Ten, kur norite važiuoti, ten ir vairuokite“, – patarimų pirmą kartą ant ledo važiuojančiai vairuotojai negailėjo D.Grinbergas.

Patyręs instruktorius neslėpė, kad Jurgita nėra išskirtinė – daugeliui į jo organizuojamus mokymus atvykstančių žmonių tenka pasakoti tą patį. Ir kartoti daug kartų.

„Norint į posūkį įvažiuoti, reikia visada pasukti vairą tiek, kiek reikia, bet ne daugiau. Nereikia per smarkiai spausti akceleratoriaus, negalima staigiai jo atleisti. Reikia treniruotis. Ir čia reikia galvą treniruoti, kad ji valdytų rankas ir kojas“, – aiškino „Lexus“ vairavimo akademijos vadovas.

Jis išskyrė du mitus, kuriais vadovaujasi vairuotojai, kalbėdami apie priekiniais ratais varomų automobilių valdymą. Pirmas – akceleratoriaus paspaudimas neišgelbės. Netgi priešingai: smarkiai paspaustas akceleratorius, esant susuktiems ratams, dar pablogins situaciją. Antras – kad vairą sukti reikia kuo labiau. Iš tikro priešingai – pradėjus slysti automobilio priekiui, reikia vairą grąžinti arčiau tiesios padėties, kad padangos vėl rastų sukibimą su kelio danga. Automobiliui pradėjus važiuoti, o ne slysti, reikia vėl pamažu sukti vairą ta kryptimi, kuria norima važiuoti. Tačiau norint abu pratimus atlikti gerai, reikia treniruotis.

Mokinė J.Lapienytė su instruktoriumi sutiko ir pati galėjo įsitikinti patarimų veiksmingumu, tačiau neslėpė, jog pakeisti susiformavusius instinktus – sudėtinga.

„Instinktas yra sukti vairą labiau, tada atrodo, kad automobilis tikrai suksis. Tai mes čia dar lėtai važiavome – aš įsivaizduoju avarinėje situacijoje tikrai susuktume vairą“, – nauja patirtimi stebėjosi mergina.

„Kažkiek pavažinėji tik gavęs teises ir atrodo, kad jau moki puikiai vairuoti, o tada tave „įmeta“ į tokias sąlygas, kad pasirodo, yra dar labai daug ko mokytis. Kelyje nesijausiu drąsesnė, nes ant ledo automobilio nesuvaldyčiau“, – apibendrino 15min žurnalistė.

Kitose dalyse bus pademonstruota, kokie esminiai užpakaliniais ir visais keturiais ratais varomo automobilio valdymo principai.

VIDEO: Vairavimo pamoka ant ledo: ką reiktų žinoti turint priekiniais ratais varomą automobilį?

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius