Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Viktoras Daukšas: Naudotų padangų lietuviai neišsižada

Kasmet artėjant balandžio pradžiai daugelis vairuotojų priversti spręsti dilemą, kokias automobilio padangas pasirinkti – naujas ar naudotas? O gal šiemet pataupyti ir vasarą važinėti su žieminėmis padangomis? Vairuotojų padangų pasirinkimus ir keitimo ypatumus parodė Autoplius.lt apklausa.
Senos padangos
Senos padangos / sxc.hu nuotr.

O kol kas trumpai prisiminkime Kelių eismo taisykles. Pagal jas reikalaujama, kad naudojamos padangos neturėtų fizinių pažeidimų, protektoriaus gylis žiemos sezonu būtų ne mažesnis kaip 3,0 mm, o šiltuoju laiku (nuo balandžio 10 iki lapkričio 10 dienos) – ne mažesnis kaip 1,6 milimetro. 

Jeigu padanga neatitinka šių kriterijų, ją būtina keisti. Be to, net jei protektoriaus gylis atitinka būtinus reikalavimus, dar nereiškia, kad padangą galima naudoti. Rekomenduojama atkreipti dėmesį ir į padangos amžių. Žinoma, kiekvienas atvejis individualus ir nėra vieno bendro atsakymo, kiek metų galima eksploatuoti tas pačias padangas. 

Autoplius.lt apklausa parodė, kad šiemet balandžio pradžioje beveik penktadalis (19 proc.) vairuotojų automobilio apavo neplanuoja keisti – daugiau nei pusė iš jų naudoja universalias padangas, o likusieji bus taupesni – toliau važinės automobiliu su žieminėmis padangomis. 

Kaina – svarbiausias kriterijus renkantis, kokias padangas įsigyti. Taip mano beveik kas antras apklausos dalyvis. Kas ketvirtas atkreipia dėmesį į prekės ženklą ir jam svarbu, kokios padangos puošia jo automobilį. Likusieji apklausos dalyviai vadovaujasi specialistų ar draugų rekomendacijomis. 

Pagrindiniai naudotų padangų pirkėjai – vairuotojai, kurių automobiliai varomi galiniais ratais

Kaina iš tiesų svarbi vairuotojams, nes, kaip rodo Autoplius.lt apklausa, naudotų padangų pirkėjų skaičius nemažėja. Vairuotojai neretai linkę sutaupyti saugumo sąskaita ir įsigyti bent 40–60 proc. pigiau kainuojančias dėvėtas padangas negu naujas. Kokybiškų naudotų padangų komplektą galima nusipirkti už 400–600 litų, o už naujas teks sumokėti 1000 litų ar net daugiau. Kad rinksis naudotas padangas, prisipažino net 39 proc. vairuotojų, dar 4 proc. rinksis restauruotas. 

Pagrindiniai naudotų padangų pirkėjai – vairuotojai, kurių automobiliai varomi galiniais ratais. Net 47 proc. jų prisipažino, kad šį sezoną automobiliui pirks naudotą apavą. Visgi juos galima pagirti už tai, kad laikosi Kelių eismo taisyklių. Nes net 88 proc. iš jų žada pritaikyti padangas pagal sezoną ir nuo pavasario važinėti vasarinėmis padangomis.

Naujas padangas rinksis 57 proc. apklausos dalyvių, t. y. daugiau nei naudotas. Pastebima tendencija – naujas padangas dažniau yra linkę įsigyti vairuotojai, kurie turi automobilį visais varomais ratais. Tokių yra net 70 proc. Tikėtina, kad tai naujesnių automobilių šeimininkai, kurie išleidę kelias dešimtis tūkstančių automobiliui pasirūpina ir naujomis padangomis.

Tiesa, beveik kas penktas visais ratais varomo automobilio savininkas pripažino ištisus metus važinėjantis universaliomis padangomis, o dar 8 proc. jokie vairavimo sezonai negalioja ir jie ištisus metus naudoja žiemines padangas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius