Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Automobilis, kurio ateitis muziejuje – „Citroen C4 Cactus“

Automobilis, kuris vos po pristatymo gavo pravardę „kaktusas“. Originalesni jį vadina knifofija, begonija ar dilgėle, tačiau esmės tai nekeičia – prancūzai eilinį kartą įrodė, kad jie gali sukurti tai, ką vieni vadina nesąmone, o kiti – daiktu, pateksiančiu į muziejų. Šįkart tai – „Citroen C4 Cactus“.
„Citroen C4 Cactus“
„Citroen C4 Cactus“ / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Tas būsimasis muziejaus eksponatas – automobilis, teorinis „Mazda 3“ bei „Honda Civic“ konkurentas. Pagal oficialią automobilių klasių klasifikaciją. Nors lyginant išorinius matmenis, „Cactus“ į kompaniją minėtiems automobiliams tinka tiek pat kiek pomidoras į eilę agurkų.

Pataupykime ir čia

Jau įlipus į „Cactus“ galima suprasti, kad patekai į netipinį automobilį. Mygtukų ant vairo čia daugiau nei centrinėje konsolėje. „Opel“ vis dar naudoja visų skaičių klaviatūrą bei turi apie pusšimtį mygtukų priekinėje konsolėje? „Citroen“ viskas valdoma lietimui jautriame ekrane, o mygtukai egzistuoja tik langų šildymui bei avarinės signalizacijos įjungimui. Taip juk daug pigiau ir paprasčiau.

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./„Citroen C4 Cactus“
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./„Citroen C4 Cactus“

Net automatinė pavarų dėžė čia valdoma trimis mygtukais: D (drive), N (neutral) ir R (rear). Ar kas nors naudoja visokius „Winter“ režimus? Kartą į metus, tad jų čia nereikia.
Variklio apsisukimų taip pat nepamatysite. Iš tikrųjų, kam jie reikalingi 100 AG turinčiame ir iliuzijų būti sportišku neturinčiame automobilyje? 

Užpakaliniai langai iš esmės neatsidaro – juos galima tarsi orlaides atverti porą centimetrų. Ir iš tikrųjų, kam reikalingi gale atidaromi langai? Geriau pataupykim ir jų neįdėkim, pagalvojo prancūzai. Kartą per mėnesį gale vežamas keleivis gal ir paburnos, kad „tik prancūzai gali tokią nesąmonę sugalvoti“, bet jo nuomonę galima pamiršti prisimenant pradinę „Cactus“ kainą – 47 tūkst. Lt.

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./„Citroen C4 Cactus“
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./„Citroen C4 Cactus“

Smulkmenos padaro daug

Vokiečiai ar japonai teikia daug dėmesio smulkiausioms automobilio detalėms. Jų tikslas – veikti kuo tiksliau ir efektyviau. Prancūziškas ar itališkas požiūris į automobilius yra kitoks – čia dėmesys kreipiamas į smulkmenas, kurios nebūtinai yra patogios, tačiau gražiai atrodo ir savo naudingumu gali nustebinti net ir didžiausią „Audi“ gerbėją.

Paprasčiausias pavyzdys – priekinių durelių uždarymo rankenos, kurios yra labiau diržai, o ne rankenos. Ir atrodo fantastiškai. Porankis šiame automobilyje yra toks patogus, kad geriausio porankio rinkimuose užimtų prizinę vietą. Jeigu nereikalingas, gali jį pakelti ir turėti vientisą sėdynę kartu su keleiviu („Cactuse“ su automatine pavarų dėže). Dėl šio funkcionalumo erdvė priekyje sėdintiems žmonėms yra stipriai didelė ir problemų patogiai įsitaisyti rastų nebent Jeremy Clarksonas (jo ūgis – 196 cm) ir panašaus sudėjimo žmonės.

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./„Citroen C4 Cactus“
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./„Citroen C4 Cactus“

Net ir pigiausios salono apdailos medžiagos yra ganėtinai malonios. Tiesa, tai galioja tik sėdynėms ir kitiems medžiaga aptrauktiems paviršiams – plastmasinių detalių gausa salone liudija apie krizę „PSA Peugeot-Citroen“ gamyklose ir būtinybę kokiu nors būdu pradėti dirbti pelningai.

„Cactus“ salono priekyje esančių dėtuvių kiekis viršija vienos rankos pirštų skaičių, o didžiausioje jų – „bardačioke“ – telpa ir nedidelis kompiuteris. Bagažinė dydžiu čia neblizga, bet tokius nuopelnus verčiau palikti „Volkswagen“ grupei – tegul jie pirmauja pagal litrus bagažinėje ir centimetrus gale sėdinčių keleivių galvoms. 

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./„Citroen C4 Cactus“
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./„Citroen C4 Cactus“

Kvailiausias dalykas pasaulyje

Tai yra „robotas“. Bet ne Kupčikas

Robotizuota pavarų dėžė – taip vadinasi vienas didžiausių XX amžiaus nesusipratimų. „Toyota“, „Citroen“ ir dar keli gamintojai jį visai pamėgo ir montuoja į įvairius savo modelius. Labai tikiuosi, kad šie ištekliai greitai baigsis ir jie pereis prie normalių, klasikinių automatinių pavarų dėžių.

Jeigu norite „Citroen C4 Cactus“ su automatine pavarų dėže, gausite būtent „robotą“ – normalių jie neturi. Todėl net ir didžiausiems „automatų“ fanams rekomenduoju rinktis mechaninę pavarų dėžę, arba su turimais 60 tūkst. Lt kreiptis į kitą gamintoją. Jeigu jau pasiryžote susigyventi su „robotu“, privaloma pasitarti su šeimos gydytoju ir automobilyje vežiotis penkis maišelius, nes bet kurį keleivį po poros staigesnių akceleratoriaus paspaudimų gali supykinti. O gale langas juk neatsidaro.

Paprastas „automatas“ už 4-5 tūkst. Lt čia išgelbėtų pasaulį. Ir ne vieną „C4 Cactus“ pardavimą.

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./„Citroen C4 Cactus“
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./„Citroen C4 Cactus“

Nemeluojanti ekologija

Visi „Citroen C4 Cactus“ komplektuojami varikliai yra labai ekonomiški, tačiau negalingi. Išskirtinį automobilį norinčiam turėti žmogui galios nereikia – tą galvoja ne tik „Citroen“, kurdami naujus modelius.

Bandant „kaktusą“, po kurio kapotu yra 92 AG dyzelinis variklis, o pavaras perjunginėja „robotas“, pavyko rasti vieną tokios pavarų dėžės privalumą. Priverstinė ekonomija. Kadangi stipresnis akceleratoriaus paspaudimas tampa nemaloniu sekundės trukmės truktelėjimu, važiuoti tenka neskubant ir negreitai. Ką tai reiškia? Mažas degalų sąnaudas. 

Pasiekti gamintojo deklaruojamas degalų sąnaudas dažnu atveju yra neįmanoma misija, ypač mieste. Kaktusas – kita istorija. „Citroen“ deklaruoja, kad 100 kilometrų „C4 Cactus“ valgys 3,9 litro dyzelino, tačiau man pavyko „tilpti“ į 3,6 – dešimtadaliu mažiau. Jau žinau, kokį automobilį noriu vairuoti kitų metų ekonominiame ralyje.

Automobilio techninius duomenis ir komplektacijas galite nagrinėti Autoplius.lt Naujų automobilių kataloge.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Reklama
Ekspertės: moterų investavimo rezultatai – geresni, ko reikėtų pasimokyti vyrams
Reklama
28 metai su „Teleloto“ – kas lieka už kadro?
Reklama
Pasiskiepyti – į vaistinę: ateina per pietų pertrauką, kartu atsiveda ir šeimos narius
Užsisakykite 15min naujienlaiškius