Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Bandome „Maserati Gran Turismo“. Lekiam į Šveicariją

„Maserati Gran Turismo“
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr. / „Maserati Gran Turismo“
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Ar gali superautomobilis, kuriame plaka „Ferrari“ „širdis“, būti tinkamas važinėti kasdien? Dauguma atsakytų, jog ne. Tokiais ypatingais automobiliais paprastai važinėjama tik tam tikromis progomis ar savaitgaliais.

Juk „Ferrari“, „Lamborghini“, „Aston Martin“  ar kitų išskirtinių automobilių rida būna nedidelė -  per metus jais nuvažiuojami vos keli tūkstančiai kilometrų. Tačiau „Meserati Gran Turismo“ laužo  stereotipus.

GAZAS.LT žurnalistai, dieną praleidę prie „Maserati GT“ vairo, įsitikino  –  tai labai greitas ir galingas, tačiau patogus ir  puikiai kasdien važinėti tinkamas automobilis.

Nors „Meserati GT“ ratus suka „Ferrari“ pagamintas variklis ir  abejas gamyklas skiria vos 20 kilometrų, šių dviejų automobilių net negalima lyginti. Kodėl? Todėl, kad jie  visiškai skiriasi savo paskirtimi, pojūčiais prie vairo ir net variklio garsu.

Kelionė aukščiausia klase

Modenoje gaminami  „Maserati“  įkūnija tikrą Gran Turismo dvasią – tai yra keliavimas aukščiausia klase.

Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Maserati Gran Turismo
Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./„Maserati Gran Turismo“

Paleidus variklį, salone pasigirsta solidus, žemas ir neįkyrus 8 cilindrų variklio garsas. Sureguliavęs vairuotojo sėdynę ir vairą, netrunku pastebėti, kad ant galinių sėdynių patogiai gali įsitaisyti du žmonės. Skirtingai nei kituose kupė automobiliuose, šios sėdynės tikrai nėra butaforinės, čia realiai gali  keliauti du suaugę. Tai – viena netikėčiausių  „Maserati GT“ staigmenų.

Nors, kita vertus, nėra ko stebėtis, juk mašinos ilgis – net 4,9 metro, atstumas tarp ratų – 2,9 metro. Ilga bazė efektyviausiai išnaudota keleivių erdvei, tuo tarpu bagažinė ilgesnėje kelionėje netampa privalumu – ji gana nedidelė (260 litrų).

Keliavimo aukščiausiąja klase įspūdį kiek menkina kai kurioms salono apdailos detalėms naudojamas gana vidutinės kokybės plastikas.  Iš maždaug 130 tūkstančių eurų (450 tūkstančių litų) kainavusio automobilio logiškai būtų tikėtis, kad visos medžiagos, kurias tenka liesti, būtų tik pačios aukščiausios kokybės.

Labiau veržlus ar elegantiškas?

Mašinos išorė labiausiai įdomi tuo, jog sujungia kelis, rodos, sunkiai suderinamus dalykus:  subtilią eleganciją , veržlumą ir solidumą. Garsios italų dizaino studijos „Pininfarina“ kurtas siluetas atrodo nei pernelyg agresyvus, nei  per daug  „nulaižytas“. 

 Didelės ovalo formos radiatoriaus grotelės,  ant jų – su niekuo nesupainiojamas „Maserati“ ženklas:  Neptūno trišakis. Butaforinės oro tiekimo angos ant priekinių sparnų – tarsi ryklio žiaunos. Tačiau tai nėra  grobuoniško stiliaus automobilis. Jį galima vadinti  ir veržliu, ir elegantišku.  Priklauso, kaip kam labiau patinka ir  į kurią mašinos dalį bei kokiu kampu žvelgsi.

Įjungiu automatinės pavarų dėžės svirtį į D padėtį ir pradedu kelionę. Pirmi įspūdžiai – pakaba stebėtinai gerai susitvarko su kelio nelygumais, važiuojančių nekrato taip smarkiai, kaip galima tikėtis iš sportinio stiliau kupė. Čia vėl tenka prisiminti, kad tai yra ilgas automobilis  – bemaž 5 metrų, o ratų bazė – beveik 3 metrai.

Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Maserati Grant Turismo
Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./„Maserati Grant Turismo“

Galima pasirinkti vieną trijų pavarų dėžės režimų: „Auto Normal“, „Auto Sport“, „Auto Ice“ arba junginėti pavaras mygtukais ant vairo. Visą laiką važiavau įjungęs „Normal“ režimą. Tik kartą, stengdamasis  prieš filmavimo kamerą, vietoje „Sport“  netyčia įjungiau „Ice“ režimą, skirtą važiuoti slidžiu keliu.

Automobilio charakteris visiškai pasikeitė: motoro žvalumą pakeitė beveik flegmatiškos reakcijos į akceleratoriaus pedalo paspaudimą, pavarų jungimas tapo labiau ištęstas. Skirtumas toks akivaizdus, lyg bučiau važiavęs dviem skirtingomis mašinomis.

Tačiau toks charakterio pasikeitimas demonstruoja labai akivaizdų automobilio gamintojų norą padaryti jį kuo universalesniu. Kad juo būtų galima važinėti ne tik šiltuoju metų laiku, bet ir žiemą. Nes, pripažinkime, susidoroti su galiniais ratais varomu 405 AG galiūnu ledo kelyje tikrai nėra paprasta.

Greta „Ferrari“: tokie skirtingi

Nors „Maserati GT“ galima pavaras junginėti mentelėmis šalia vairo, pastebiu, kad to visiškai nenoriu daryti. Ne dėl to, kad šios mentelės yra sumontuotos gana nepatogioje vairuotojui vietoje ir labiau trukdo, nei padeda.

 Šis automobilis neprovokuoja sportuoti ir įrodinėti savo pranašumą gatvėje. Tiesiog žinai, kad po variklio dangčiu turi pakankamą 405 AG galios rezervą ir gali jį bet kada panaudoti. Ar dar reikia papildomai kažką įrodyti?

Įdomu, kad važiuojant sportiškai, prie  vairuotojo stiliaus besiderinanti „Maserati GT“ pavarų dėžė leidžia motorą „gręžti“ net iki 7200 aps./min. ir tik po to jungia aukštesnę.

Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Maserati Grant Turismo
Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./„Maserati Grant Turismo“

Spurtas iki 100 kilometrų per valandą per 5 sekundes ir stabilus greitėjimas važiuojant bet kuria iš 6 pavarų leidžia „Maserati GT“ vairuotojui jaustis patogiai ir solidžiai.

 Būtent tai, ko gero, ir yra didžiausias „Maserati GT“ skirtumas nuo tokiu pat varikliu varomo bravūriško „Ferrari F430“, kuris kiekvieną akimirką demonstruoja savo sportiškumą ir muskulatūrą.
Vos sėdus prie „Ferrari F430“ vairo, pirštai tarsi patys savaime užčiuopia prie vairo labai patogiai sumontuotas pavarų perjungimo menteles. O žaibiškas (užtrunkantis tik perpus tiek, kiek „Formulės-1“ bolide) pavarų perjungimas kelia norą vėl ir vėl jas junginėti.

„Ferrari F430“ pakaba kieta lyg karto, už važiuojančių sėdynių sumontuotas variklis  mėgsta labai aukštus sūkius, o jo garsas tiesiog provokuoja važiuoti greitai, aštriai. Staigiai atleidus akceleratorių, „Ferrari“ variklis suskamba taip, lyg kas imtų daužyti tuščius puodus. Nepakartojamas garsas. Ir tikra adrenalino bomba.

Jeigu „Ferrari F430“ dėl savo savybių galima drąsiai lyginti su „britva“, kuriai nuolat reikia aukštų variklio sūkių ir dinamikos, tai  „Maserati GT“ – su greitu ir patogiu kelioniniu motociklu.

„Maserati GT“  yra minkštesnis, jo valdymas nėra toks tikslus ir precizinis, kaip „Ferrari“ ar, pavyzdžiui, BMW 645.

Tačiau teiginį, kad „Maserati GT“ gali būti naudojamas kaip kasdienis automobilis, bene geriausiai iliustruoja faktas, jog automobilio savininkas, 2008 metais įsigijęs naują „Maserati GT“ , per trejus metus nuvažiavo net 70 tūkstančių kilometrų.

Žinant tai, jog be šio automobilio verslininkas naudojasi „Audi A8“, BMW X5, „Ferrari F430“ ir kitais automobiliais, nuvažiuota tikrai daug. 

 Estai: kuo juokingi mūsų numeriai?

Latvijoje įsikūrusios oficialios „Maserati“ atstovės, bendrovės „Modena Motors“ duomenimis, nuo 2006 metų Baltijos šalyse parduoti 35 „Maserati GT“, iš kurių Lietuvoje galėtų būti mažiau nei 10.
Tokių neabejotinai daugiau yra Šveicarijoje. Tad ir mes fotosesijai nuvažiavome į Šveicariją – jaukų  miestelį, esantį visai šalia Jonavos.

Beje, dėl palankesnės mokesčių sistemos šis 2008 metų gamybos automobilis „Vičiūnų“ įmonių grupės vardu buvo įregistruotas Estijoje.

Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Maserati Grant Turismo
Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./„Maserati Grant Turismo“

Valstybinius numerius išdavę estai niekaip negalėjo suprasti, kodėl lietuviai taip keistai šypsojosi juos gavę. „BBD raidės, ne paslaptis, kai kam gali kelti asociacijų su ne visai padoriu lietuvišku posakiu, tačiau tai yra tik visiškai atsitiktinis estiškas sutapimas“, – automobilio registravimo subtilumus paaiškino  Visvaldas Matijošaitis, bendrovės valdybos pirmininkas.

Kiek ilgam užtenka 86 litrų benzino bako? Pačių gamintojų teigimu,  mieste mašina naudoja 21, užmiestyje 10, vidutiniškai – 14 litrų degalų. Tačiau ar kas, pirkdamas tokią mašiną, rūpinasi jo ekonomiškumu?

„Niekada neskaičiavau, kiek litrų benzino ji naudoja. Kai reikia – tiesiog pripilu baką. Tiesa, pastebėjau, jog jeigu važiuoji greitai ir agresyviai, degalų bake ima siausti tikras sūkurys“, – juokavo mašinos savininkas.

Sklando legendos, kad itališki superautomobiliai būna ne itin patikimi, dažnokai tenka lankytis servise.

Kiek pagrindo turi šios kalbos? Pasirodo, mūsų aprašomam „Maserati“ per trejus metus nebuvo iškilę jokios rimtesnės problemos, dėl kurios tektų varyti mašiną į servisą. Galbūt, pasisekė, nes kitų  GAZAS.LT kalbintų „Maserati“ savininkų nuomonė buvo griežtesnė.    

Tiesa, ištikimai savininkui  trejus metus tarnaujantis „Maserati GT“ gaus daugiau progų pailsėti – netrukus verslininko garažą papildys „Porsche Panamera 4S“.

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Parašykite atsiliepimą apie Gazas