Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Hibridinis „Hyundai Ioniq“ – smūgis „Toyota Prius“ į paširdžius?

Korėjiečių automobilių gamintojas „Hyundai“ neseniai pristatė tris naujus modelius, kuriuos vairuos žmonės, galvojantys apie rytojų (taip, „Ioniq“ bus ekologiški automobiliai). Vienas iš jų – hibridinis „Ioniq“, kuris turėtų pavergti apie „Prius“ galvojančius pirkėjus. Ir šie užmojai yra netgi labai realūs. Kodėl? Apie viską iš pradžių.
Naujasis „Hyundai Ioniq Hybrid“
Naujasis „Hyundai Ioniq Hybrid“ / 15min / Dainiaus Cuberos nuotr.

Kol kolega Paulius Sviklas vairavo elektrinę „Ioniq“ versiją (elektrinio „Ioniq“ apžvalgą rasite paspaudę čia), aš nekantriai laukiau savaitgalio, kol galėsiu išbandyti hibridinį „Ioniq“. Pagyrų tiek tekste, tiek gyvai negailėjęs Paulius labai sudomino ir privertė mąstyti – ar hibridinis „Ioniq“ bus toks pat fantastiškas ir duodantis į kaulus bene pagrindiniam savo konkurentui „Prius“?

Bendras abiejų automobilių palyginimas

15min montažas/„Toyota Prius“ ir „Hyundai Ioniq“
15min montažas/„Toyota Prius“ ir „Hyundai Ioniq“

Jeigu lygintume „Prius“ ir „Ioniq hybrid“ technines charakteristikas, nesunkiai pamatytume, kuris iš šių automobilių yra pranašesnis galios, talpumo, kainos segmente. „Ioniq“ yra galingesnis, turintis dviejų sankabų automatinę pavarų dėžę ir, kas svarbiausia, daugeliui pirkėjų – kur kas pigesnis.

Tačiau „Prius“ yra talpesnis – į jo bagažinę galima pridėti daugiau daiktų, keleiviai taip pat turi daugiau vietos kojoms. „Prius“, kaip deklaruoja gamintojas, yra ir šiek tiek taupesnis – suvartoja šiek tiek daugiau nei viena stikline benzino mažiau nei „Ioniq“.

Abiejų automobilių eksterjeras skiriasi kaip diena nuo nakties. „Prius“ – liberalaus dizaino, dažnai padalijantis automobilininkus į dvi stovyklas, kurių viena giria, o kita peikia „Prius“ dizainą.

„Ioniq“ panašesnis į tradicinį hečbeką, kuris neturi daug futuristiško dizaino elementų. Automobilių interjerai taip pat skirtingi – „Prius“, kaip ir iš išorės, taip ir iš vidaus, atrodo panašus į kosminį laivą.

Korėjiečių gaminys taip pat neturi odinių sėdynių pasirinkimo. Jas pakeičia įprasti tekstiliniai krėslai, kurie gali būti šildomi tiek priekiniai, tiek užpakaliniai – šio pasirinkimo neturi „Prius“.

Kaip jau minėjau, „Hyundai Ioniq“ yra pigesnis. Užsisakant „Ioniq“ su gausiausia „Style“ komplektacija vis tiek sumokama mažiau, negu mokėtumėte už „Prius“ su standartine įranga. Už viską, ką pasiūlys „Ioniq“ „Style“ komplektacija, užsisakant „Prius“ reikės mokėti papildomai. O geriausiai sukomplektuotas „Prius“ kainuos beveik 6000 eurų brangiau už brangiausią „Ioniq“.

Taigi, gali atrodyti, kad „Ioniq“ yra visiškas lyderis šioje dvikovoje? Gal ir taip, tačiau ne viską reiškia skaičiai. Iš tikro, abu automobiliai turi savo charakterį, kuris turėtų galutinai atfiltruoti pirkėjus.

„Prius“ – nepalyginamai ramesnis, taupus automobilis, skirtas ramesnio būdo žmonėms, kuriems vairavimas asocijuojasi su ramybe, atsipalaidavimu. „Ioniq“ pasirodė esąs daug sportiškesnis ir dinamiškesnis. „Hyundai“ modelis labiau patiks vairuotojams, kuriuose dar „gyvas vaikas“, žaidęs pirmuosius automobilių lenktynių žaidimus ir retkarčiais norintis paišdykauti kelyje, tačiau dėl racionalių priežasčių nusprendęs pirkti hibridą...

Sportiškas hibridas?

Jeigu perskaitę prieš tai buvusią pastraipą nusijuokėte ir išvadinote autorių kvailiu, nes jis drįsta hibridinį automobilį vadinti sportišku, jūs klystate. „Ioniq“ stebėtinai gerai susitvarko su svoriu posūkiuose, šiuos įveikiant ganėtinai greitai. Sportiškumo taip pat prideda dviejų sankabų automatinė pavarų dėžė, kuri pavaras mėto itin tiksliai ir laiku.

Vairo mechanizmas taip pat nėra tik šiaip sau. Žinoma, jis nėra pritaikytas sportui, tačiau sukiojant vairą automobilis elgiasi klusniai posūkiuose ir yra labai tikslus. Galbūt valdymas būtų dar tikslesnis, jeigu vairaračio forma būtų šiek tiek kitokia – sugauti vairą kartais trukdo apatinėje dalyje sumontuota plastmasė.

Labiau pasisekęs „KIA Niro“

TAIP PAT SKAITYKITE: Hibridinio „KIA Niro“ sąnaudų testas – ar 4 litrai šimtui kilometrų realu?

Abu varikliai sukuria 141 arklio galios jėgą. Mažiau nei 1,5 tonos sveriančiam automobiliui tai yra daugiau nei pakankama. Beje, pamiršau paminėti, kad tai yra „KIA Niro“ pusbrolis – gaminamas ant tos pačios platformos, su tokiais pačiais varikliais ir tokia pačia pavarų dėže.

Vienas pagrindinių „Ioniq“ pliusų – mažesnis svoris ir pakankamai galingas elektrinis motoras leidžia vien elektra pajudėti iš vietos ganėtinai greitai. Su „KIA Niro“ viskas vyksta priešingai – 141 arklio galia nesusitvarko taip lengvai su svoriu, kaip toks pat skaičius arklių elgiasi su lengvesniu „Ioniq“.

Dėl šios priežasties neilgos ir trumpos kelionės mieste gali pareikalauti labai mažo kiekio degalų – teko matyti tik 1,8 litro šimtui kilometrų sąnaudas. Važinėjant kitais režimais, jos laikosi apie 3,5–4,5 l, o išvažiavus į automagistralę ir važiuojant pastoviu 110 km/val greičiu – kyla iki 5 litrų šimtui kilometrų.

Beje – net važiuojant 110–120 km/val greičiu kartais įsijungia tik elektros motoras. Ir taip atsitinka tikrai ne tik tada, kai važiuojama nuokalne.

Taigi, išbandęs hibridinį „Ioniq“, net neabejoju tuo, ką sakė kolega Paulius. Tikiu, kad visi trys „Ioniq“ bus rimti smūgiai tiesioginiams konkurentams ir pavergs ne vieno vairuotojo širdį. Lauksime trečio „Ioniq“ – iš tinklo įkraunamo hibrido. Teigiama, kad jis Lietuvoje pasirodys rudenį.

Bandyto modelio techniniai duomenys:

Vidaus degimo variklio tūris, cm3 1580
Vidaus degimo variklio didžiausia galia, kW(AG)/sūk./min. 77,2 (105) / 5700
Vidaus degimo variklio didžiausias sukimo momentas, Nm /sūk./min. 147/4000
Elektros variklio tipas Nuolatinio magneto sinchroninis variklis
Elektros variklio didžiausia galia, kW (AG) 32 (43,5)
Elektros variklio didžiausias sukimo momentas, Nm 170
Bendra abiejų variklių galia (Hibridinės sistemos), kW (AG) 104 (141)
Hibridinės sistemos didžiausias sukimo momentas, Nm 265
Didžiausias greitis, km/val. 185
Įsibėgėjimas nuo 0 iki 100 km/val., s 10,8
Degalų sąnaudos mieste/užmiestyje/vidutinės, l/100km 3,4/3,6/3,4
Sankaba Sausa dviguba sankaba su elektrine pavara
Pavarų dėžė 6 laipsnių automatinė su dviguba sankaba (DCT)
Ilgis/plotis/aukštis, mm 4470/1820/1450
Tuščio automobilio masė (min–max), kg 1445–1552
Bazinė automobilio kaina, Eur 23 990
Bandyto automobilio kaina, Eur 27 990

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Reklama
Ekspertės: moterų investavimo rezultatai – geresni, ko reikėtų pasimokyti vyrams
Reklama
28 metai su „Teleloto“ – kas lieka už kadro?
Reklama
Pasiskiepyti – į vaistinę: ateina per pietų pertrauką, kartu atsiveda ir šeimos narius
Užsisakykite 15min naujienlaiškius