Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Mažas, bet reikšmingas „Eco2“ lipdukas ant „Renault Laguna“ automobilio

„Renault Laguna“ su „Eco2“ lipduku
GAZAS.LT montažas / „Renault Laguna“ su „Eco2“ lipduku
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Didelė, sunki, paprasta, benzinu varoma „Renault Laguna“ yra ekologiška. Sakote negali būti? Mes sakome kitaip. Bet apie viską iš eilės.

„Renault-Nissan“ demonstruoja kitokį požiūrį į automobilius. Kol dauguma gamintojų planuoja pristatyti hibridinius automobilius, prancūzų ir japonų aljansas žada peršokti tiesiai prie elektromobilių. Ar tai receptas pergalei? Parodys laikas. Konkurentai taip pat nesnaudžia.

Už „Renault-Nissan“ aljanso vairo sėdi ponas Carlosas Ghosnas. Jis yra išsakęs labai šmaikštų, bet teisingą požiūrį į hibridinius automobilius. „Hibridinis automobilis yra kaip undinėlė – kai nori žuvies gauni moterį, o kai nori moters, gauni žuvį“. Galime ginčytis iki pažaliavimo, tačiau nepaneigsi – ponas Carlosas žino, ką sako.

Jo valdoma kompanija visoje savo gamoje turi tik vieną hibridinį automobilį. Ir patys pripažįsta, kad šis „Infiniti M35h“ yra labiau rinkodarinis ėjimas – JAV rinkoje jie bando laimėti prieš „Lexus“. Nei ekonominiu, nei ekologiniu, nei techniniu požiūriu jis nėra geresnis už dyzelinį to paties modelio pasirinkimą.

Nepamiršta ir seno gero vidaus degimo variklio

„Renault-Nissan“ ateitį mato pro elektromobilio priekinį stiklą. Todėl jau šiandien turime „Nissan Leaf“, „Renault Kangoo Z.E.“ – vien elektra varomus automobilius. Tačiau kol jie kovoja dėl rinkos dalies su tradiciniais automobiliais, pono Ghosno valdoma kompanija toliau sėkmingai tobulina vidaus degimo variklius.

Gamintojo nuotr./Atnaujinta „Renault Laguna“
Gamintojo nuotr./Atnaujinta „Renault Laguna“

Tarkime, plačiai prancūziškų ir japoniškų automobilių gamoje naudojamas 1,5 litro „dCi“ dyzelinis variklis su turbina. Daugumoje automobilių, į kuriuos jis montuojamas, telpa į 120 g/km CO2 rėmus. Jiems taikomi maži mokesčiai už taršą. Bet ir būdamas ekonomiškas, jis yra gana žvalus. Prieš kelias savaites tokiu varikliu aprūpintu „Nissan Qashqai“ automobiliu įveikėme 1200 km. Vidutinės degalų sąnaudos – 4,3 l/100 km.

Kuo čia dėta benzininė „Laguna“

Ir tik dabar pradėkime kalbėti apie nuotraukoje matomą „Renault Laguna“. Ji benzininė – sumontuotas paprastas 2,0 litro keturių cilindrų variklis. Tačiau net ir čia prancūzai pasistengė ekologijos labui. Šios „Laguna“ degalų bakas gali būti pripildomas bioetanoliu. Arba benzinu. Arba bet kokiu šių degalų santykiu.

Jei degalų baką pripildysite benzino – šis automobilis kilometrui į aplinką išmes vidutiniškai 185 g CO2 dujų. Jei bioetanoliu – nežymiai mažiau. 170 g. Galia nuo to nenukenčia – tiek vienai, tiek kitais degalais varomas automobilis pasiekia 140 AG. Visa ekologija yra paslėpta pačiame bioetanolyje. Mat jis išgaunamas ne gręžiant skyles dešimtis kilometrų link žemės centro. Jis yra auginamas. Dažniausiai vietose, kuriose jokia kita žemės ūkio kultūra neauga.

Tiesa, dėl „Euro5“ reikalavimus atitinkančių katalizatorių ir specialiai ekologijai suderintos elektronikos tų 140 AG nelabai jaučiasi. Rodos, važiuoji gerokai silpnesniu. Sūkiai labai vangiai kyla, o rodyklei esant tachometro apačioje, pastoviai norisi jungti žemesnę pavarą. Bet tai – tik važiuojant dinamiškai. Taupant degalus užtenka visko. Juk ekonomiškai važiuojant labiau rūpi komfortas nei arklio galios.

Bet CO2 nėra vienintelis kenksmingas produktas iškrentantis per išmetimo vamzdį. Kaip kažkas juokavo, iš benzinu varomo automobilio iškrenta pusė Mendelejevo lentelės. Iš šioje vietoje bioetanolis yra nepamainomas. Jis – visa galva švaresnis už benziną. Taip pat, jis išgaunamas ekologiškai.

Gamintojo nuotr./Atnaujinta „Renault Laguna“
Gamintojo nuotr./Atnaujinta „Renault Laguna“

Pripažinkime, pagrindinis argumentas renkantis, kokiais degalais važinėsime, yra ekonominis. Taigi, metas matematikai. Bioetanoliu varomos transporto priemonės yra kiek daugiau vartojančios degalų. Mūsų išbandyta „Renault Laguna“ mišriu režimu suvartoja 14 litrų bioetanolio arba 10 litrų benzino. Šios dienos kainomis nuvažiuoti šimtą kilometrų benzinu kainuotų 45 litus, bioetanoliu – lygiai 50 Lt. Ekologiškas pasirinkimas, bent jau šiandien, yra brangesnis.

Naivu tikėtis, kad turėdami automobilį, kuris gali būti varomas ir bioetanoliu, ir benzinu vairuotojai rinksis brangesnį. Vakaruose situacija kiek kitokia – visų pirma, bioetanolis yra kiek pigesnis, visų antra, vairuotojų noras pasirūpinti gamta yra kiek didesnis.

Ir vis dėlto – rinkimės dyzelius

Pabaigai pridursiu, kad racionaliai galvojant, nei benzinu, nei bioetanoliu varomos „Laguna“ nesirinkčiau. Rinkčiausi jau minėtą 1,5 „dCi“ turbodyzelinį. Nors ir brangesnis beveik šešiais tūkstančiais, jis gali būti vos ne 30 proc. ekonomiškesnis. Turint galvoje, kad „Laguna“ pirkėjai renkasi ne po miestą važinėti, o ilgesnėms kelionėms, išleisti tūkstančiai atsipirks.

Dyzeliu varomą „Renault Laguna“ universalą galėčiau net rekomenduoti. Ne pirmus metus gaminamas modelis vaikiškas ligas išsigydė. Net pigiausios komplektacijos salonas yra gražiai pagamintas, prietaisai išdėstyti logiškai ir gražiai. Naudojamos kokybiškos (nors ir ne „Ford“) lygio medžiagos.

Gal tik trūksta „cinkelio“. Šiokios tokios duoklės vairuotojui. Kai savaitgaliais saulei leidžiantis grįžti iš kelionės, norėtųsi, kad ir pavaros junginėtųsi kiek sklandžiau ir kad pakaba būtų kiek sportiškesnė.

Daugiau informacijos apie „Renault Laguna“ rasite Autoplius.lt naujų automobilių kataloge.

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Parašykite atsiliepimą apie Gazas