Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Naujasis „Iveco Daily“ patobulėjo, bet ar tapo geriausiu?

„Iveco Daily VAN“
Gamintojo nuotr. / „Iveco Daily VAN“
Šaltinis: Specialiai GAZAS.LT iš Turino
0
Skaitysiu vėliau
A A

Komercinių automobilių rinka atrodo ne tokia lanksti kaip lengvųjų keleivinių transporto priemonių. Čia viskas paprasta – ar mikroautobusas geras, ar ne, galima pasakyti pažiūrėjus į jo techninius duomenis bei kainą. Lengvajame automobilyje pagal šiuos kriterijus negalima pasakyti nieko – priešingu atveju visi žmonės pirktų tik „Dacia“.

Savo karjerą lengvųjų komercinių automobilių rinkoje pradėjęs 1978-aisiais, „Iveco Daily“ šiandien yra tik trečios kartos modelis – antroji karta pasirodė 1999-aisiais. Visiškai nauji modeliai šioje rinkoje pristatomi nedažnai dėl paprastos priežasties – produkto gyvavimo laikotarpis čia yra didesnis. Komerciniai automobiliai turi gerokai mažiau vietų tobulėjimui, tačiau jų šuoliai dėl retų atnaujinimų yra milžiniški.

Tai nereiškia, kad jų parduodama nedaug. Pavyzdžiui, „Iveco Daily“ per 36 metus parduota daugiau nei 2 milijonai – ne kiekvienam keleiviniam automobiliui pasiekiamas skaičius. „Iveco“ nėra rinkos lyderis – Europoje šie mikroautobusai užima 10,9 proc. rinkos. Kituose žemynuose situacija panaši.

Geriausias, bet ne visada

Komercinių automobilių rinkoje galima pastebėti ir dar vieną niuansą. Naujai pasirodęs modelis paprastai yra geresnis už kitus ir tokiu išlieka iki pasirodo atnaujintas konkurentas. Todėl Lietuvos komercinio automobilio rinkimuose nugalėjo prieš mėnesį šviežiausiu modeliu buvęs „Ford Transit“, o šiandien, anot „Iveco“ atstovų, nugalėtų jų kūrinys. Kai vėliau bus pristatytas naujas „Renault Master“ – tikėtina, kad favoritas jau būtų jis.

Vis tik yra kelios sritys, kuriose „Daily“, net ir atsinaujinus konkurentams, turi nemažus šansus išlikti lyderiu. Tai – maksimali krovinių skyriaus talpa bei variklio galingumas. Jeigu dabartiniai lengvieji komerciniai automobiliai (LCV) gali talpinti iki 17 kubinių metrų krovinio, tai naujasis „Iveco“ kūrinys kartelę pakėlė labai aukštai – iki 19,6 m3. Ir tai – be drastiško išorės gabaritų didėjimo.

„Iveco Daily VAN“ matmenys
Ratų bazė (mm) Ilgis (mm) Bagažo skyriaus ilgis (mm) Bagažo skyriaus plotis (mm) Aukštis/talpa (m3) Maksimali leistina masė (t)
H1 (1545 mm) H2 (1900 mm) H3 (2100 mm)
3000 5040 2610 1800 7,3     3,5
3520 5560 3130 9 10,8   5,2
3520L 5950 3540   12 13,4
4100 7130 4680   16 18 7
4100L 7500 5125   17,5 19,6

Keleivinis „Daily“ gali talpinti 22 keleivius ir dar palikti 2,5 m3 vietos bagažui. Spėkit, kelintą vietą šie duomenys užima tarp konkurentų?

Kitas lyderystės užtikrinimas – variklis. Joks kitas konkurentas nesiūlo mikroautobuso, kurio variklis išvystytų daugiau nei 200 AG. „Iveco Daily“ 3 l darbinio tūrio 4 cilindrų variklis su dviem turbinomis išvysto 205 AG ir 470 Nm. Visas sukimo momentas pasiekiamas jau prie 1400 aps./min. – kada matėte tokį parametrą keleiviniame automobilyje? Verta laukti, kol šis variklis bus pradėtas montuoti į „Fiat Freemont“, „Lancia Thema“ ar kitus didelius itališkus automobilius.

„Iveco Daily“ varikliai
Pavadinimas (darbinis tūris) Maksimali galia (AG) Maksimalus sukimo momentas (Nm) Emisijų norma
F1A (2,3 l) 106 270 EURO 5b+
126 320
146 350
F1C (3,0 l) 146 350
170 430
205 470
146 350 EURO VI
170 400
136 350

Trečioji sritis, kurioje „Iveco“ neturi lygių – manevringumas. 10,5 – tokiu skaičiumi metrais yra išreikštas mikroautobuso apsisukimo skersmuo, kuris šiuos metu – mažiausias visoje klasėje. Palyginkime su lengvaisiais? Prašom – metru trumpesnio BMW 7 apsisukimo skersmuo yra 12,2 m.

Mikroautobuso sugebėjimas apsisukti – dar ne viskas. Ne veltui jo bandymai buvo surengti lenktynių trasoje, kurioje bandomi naujausi „Alfa Romeo“, „Maserati“ bei „Ferrari“ automobiliai – „Balocco“. „Daily“ valdymo savybes galima apibūdinti labai paprastai – jų iki galo išnaudoti nepavyks, kadangi išsėdėti ant plokščios sėdynės neįmanoma veikiant bent kiek didesnei šoninei jėgai. 

Gamintojas teigia, kad naujasis „Daily“ gali vairuotojui suteikti šoninę 0,74 g apkrovą – mažai mikroautobusų gamintojų užsiima tokių dalykų matavimu, tačiau galima įtarti, kad šis skaičius taip pat būtų užtikrintas lyderis.

Gamintojo nuotr./„Iveco Daily“ interjeras
Gamintojo nuotr./„Iveco Daily“ interjeras

Įmonės vadovo pasirinkimas

Jeigu mikroautobusus rinktųsi tie žmonės, kurie juos vairuoja, net neabejoju – pardavimų situacija būtų kitokia nei yra dabar. Taip, „Iveco Daily“ gali būti galingas ir greitas, yra labai manevringas – tai didžiuliai privalumai vairuotojui. Tačiau reguliuodamas saugos diržo aukštį ties durimis gali nusibrozdinti pirštą – diržą dengiančia plastmase galima būtų dar ir dešrą vakarienei papjaustyti, jos kampai labai aštrūs. 

Tokių smulkmenų čia yra ne viena ir čia pasiteisinimas „gi itališkas produktas“ netinka. Keleiviniams automobiliams galima atleisti daugumą itališkų nesąmonių, kurių jie dar ir dabar neišvengia. Tačiau jie atrodo gerai. Komerciniame transporte viskas yra išmatuojama ir išvaizda mažai kam rūpi.

Gamintojo nuotr./„Iveco Daily VAN“
Gamintojo nuotr./„Iveco Daily VAN“

Kita vertus, tokios smulkmenos kaip saugos diržą juosiančios plastmasės kampų aštrumas taip pat mažai kam rūpi. 19,6 m3 – štai čia yra skaičius, kurį išvydę įmonių direktoriai „Google“ pradės ieškoti „Iveco“. „Ford Transit“ interjero nuotrauka – ją išvydę, mikroautobusų vairuotojai „googlins“ „Transit“ kainas ir siųs jas savo vadovams. „Renault Master“ kainą pamatę direktoriai rodys bukletą įmonės finansininkams ir tvirtins: „Taigi sutaupysim“.

Kas nugali? Rinka rodo, kad Lietuvoje kol kas aktualiausia yra kaina. Tačiau automobilio techniniai duomenys taps svarbesni, bent jau artimiausiais metais. Juolab kad skirtumas dabar – milžiniškas.

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Parašykite atsiliepimą apie Gazas