Savo karjerą lengvųjų komercinių automobilių rinkoje pradėjęs 1978-aisiais, „Iveco Daily“ šiandien yra tik trečios kartos modelis – antroji karta pasirodė 1999-aisiais. Visiškai nauji modeliai šioje rinkoje pristatomi nedažnai dėl paprastos priežasties – produkto gyvavimo laikotarpis čia yra didesnis. Komerciniai automobiliai turi gerokai mažiau vietų tobulėjimui, tačiau jų šuoliai dėl retų atnaujinimų yra milžiniški.
Tai nereiškia, kad jų parduodama nedaug. Pavyzdžiui, „Iveco Daily“ per 36 metus parduota daugiau nei 2 milijonai – ne kiekvienam keleiviniam automobiliui pasiekiamas skaičius. „Iveco“ nėra rinkos lyderis – Europoje šie mikroautobusai užima 10,9 proc. rinkos. Kituose žemynuose situacija panaši.
Geriausias, bet ne visada
Komercinių automobilių rinkoje galima pastebėti ir dar vieną niuansą. Naujai pasirodęs modelis paprastai yra geresnis už kitus ir tokiu išlieka iki pasirodo atnaujintas konkurentas. Todėl Lietuvos komercinio automobilio rinkimuose nugalėjo prieš mėnesį šviežiausiu modeliu buvęs „Ford Transit“, o šiandien, anot „Iveco“ atstovų, nugalėtų jų kūrinys. Kai vėliau bus pristatytas naujas „Renault Master“ – tikėtina, kad favoritas jau būtų jis.
Vis tik yra kelios sritys, kuriose „Daily“, net ir atsinaujinus konkurentams, turi nemažus šansus išlikti lyderiu. Tai – maksimali krovinių skyriaus talpa bei variklio galingumas. Jeigu dabartiniai lengvieji komerciniai automobiliai (LCV) gali talpinti iki 17 kubinių metrų krovinio, tai naujasis „Iveco“ kūrinys kartelę pakėlė labai aukštai – iki 19,6 m3. Ir tai – be drastiško išorės gabaritų didėjimo.
„Iveco Daily VAN“ matmenys | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ratų bazė (mm) | Ilgis (mm) | Bagažo skyriaus ilgis (mm) | Bagažo skyriaus plotis (mm) | Aukštis/talpa (m3) | Maksimali leistina masė (t) | ||
H1 (1545 mm) | H2 (1900 mm) | H3 (2100 mm) | |||||
3000 | 5040 | 2610 | 1800 | 7,3 | 3,5 | ||
3520 | 5560 | 3130 | 9 | 10,8 | 5,2 | ||
3520L | 5950 | 3540 | 12 | 13,4 | |||
4100 | 7130 | 4680 | 16 | 18 | 7 | ||
4100L | 7500 | 5125 | 17,5 | 19,6 |
Keleivinis „Daily“ gali talpinti 22 keleivius ir dar palikti 2,5 m3 vietos bagažui. Spėkit, kelintą vietą šie duomenys užima tarp konkurentų?
Kitas lyderystės užtikrinimas – variklis. Joks kitas konkurentas nesiūlo mikroautobuso, kurio variklis išvystytų daugiau nei 200 AG. „Iveco Daily“ 3 l darbinio tūrio 4 cilindrų variklis su dviem turbinomis išvysto 205 AG ir 470 Nm. Visas sukimo momentas pasiekiamas jau prie 1400 aps./min. – kada matėte tokį parametrą keleiviniame automobilyje? Verta laukti, kol šis variklis bus pradėtas montuoti į „Fiat Freemont“, „Lancia Thema“ ar kitus didelius itališkus automobilius.
„Iveco Daily“ varikliai | |||
---|---|---|---|
Pavadinimas (darbinis tūris) | Maksimali galia (AG) | Maksimalus sukimo momentas (Nm) | Emisijų norma |
F1A (2,3 l) | 106 | 270 | EURO 5b+ |
126 | 320 | ||
146 | 350 | ||
F1C (3,0 l) | 146 | 350 | |
170 | 430 | ||
205 | 470 | ||
146 | 350 | EURO VI | |
170 | 400 | ||
136 | 350 |
Trečioji sritis, kurioje „Iveco“ neturi lygių – manevringumas. 10,5 – tokiu skaičiumi metrais yra išreikštas mikroautobuso apsisukimo skersmuo, kuris šiuos metu – mažiausias visoje klasėje. Palyginkime su lengvaisiais? Prašom – metru trumpesnio BMW 7 apsisukimo skersmuo yra 12,2 m.
Mikroautobuso sugebėjimas apsisukti – dar ne viskas. Ne veltui jo bandymai buvo surengti lenktynių trasoje, kurioje bandomi naujausi „Alfa Romeo“, „Maserati“ bei „Ferrari“ automobiliai – „Balocco“. „Daily“ valdymo savybes galima apibūdinti labai paprastai – jų iki galo išnaudoti nepavyks, kadangi išsėdėti ant plokščios sėdynės neįmanoma veikiant bent kiek didesnei šoninei jėgai.
Gamintojas teigia, kad naujasis „Daily“ gali vairuotojui suteikti šoninę 0,74 g apkrovą – mažai mikroautobusų gamintojų užsiima tokių dalykų matavimu, tačiau galima įtarti, kad šis skaičius taip pat būtų užtikrintas lyderis.
Įmonės vadovo pasirinkimas
Jeigu mikroautobusus rinktųsi tie žmonės, kurie juos vairuoja, net neabejoju – pardavimų situacija būtų kitokia nei yra dabar. Taip, „Iveco Daily“ gali būti galingas ir greitas, yra labai manevringas – tai didžiuliai privalumai vairuotojui. Tačiau reguliuodamas saugos diržo aukštį ties durimis gali nusibrozdinti pirštą – diržą dengiančia plastmase galima būtų dar ir dešrą vakarienei papjaustyti, jos kampai labai aštrūs.
Tokių smulkmenų čia yra ne viena ir čia pasiteisinimas „gi itališkas produktas“ netinka. Keleiviniams automobiliams galima atleisti daugumą itališkų nesąmonių, kurių jie dar ir dabar neišvengia. Tačiau jie atrodo gerai. Komerciniame transporte viskas yra išmatuojama ir išvaizda mažai kam rūpi.
Kita vertus, tokios smulkmenos kaip saugos diržą juosiančios plastmasės kampų aštrumas taip pat mažai kam rūpi. 19,6 m3 – štai čia yra skaičius, kurį išvydę įmonių direktoriai „Google“ pradės ieškoti „Iveco“. „Ford Transit“ interjero nuotrauka – ją išvydę, mikroautobusų vairuotojai „googlins“ „Transit“ kainas ir siųs jas savo vadovams. „Renault Master“ kainą pamatę direktoriai rodys bukletą įmonės finansininkams ir tvirtins: „Taigi sutaupysim“.
Kas nugali? Rinka rodo, kad Lietuvoje kol kas aktualiausia yra kaina. Tačiau automobilio techniniai duomenys taps svarbesni, bent jau artimiausiais metais. Juolab kad skirtumas dabar – milžiniškas.