Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Nealkoholinis alus ar… nebrangus aukštos rūšies vynas?

Alus, neturintis alkoholio – savęs apgaudinėjimas ar mėgavimasis gėrimu be pašalinių pasekmių? Atsakymai dažniausiai konkretūs – taip arba ne. Panašiai ir su automobiliais, turinčiais sportiško to paties modelio apdailą. Atrodo gerai ir išskirtinai, tačiau važiuoja prastai. Už ar prieš?
„SEAT Leon“ su „FR Line“ apdaila
„SEAT Leon“ su „FR Line“ apdaila / Pauliaus Sviklo/GAZAS.LT nuotr.

Turiu galvoje tokius dalykus kaip FR, M, S, RS, „F Sport“ ir t.t. – sportiškų automobilių išvaizda, suteikta paprastiems automobiliams. Paprasčiausias dyzelinis „Audi A4“ gali turėti „S line“ serijos apdailą ir išoriškai atrodyti galingiausiu visoje gatvėje, o iš tikro būti eiliniu TDI, kuris paspaudus akceleratorių juodų dūmų šleife paskandins kiekvieną paskui jį sekantį automobilį.

Taip pat ir su M serijos apdailą turinčiais BMW, FR – SEAT, „F Sport“ – „Lexus“ ir t.t. Egzistuoja netgi „Alpina D3“ su dviejų litrų dyzeliu – jis turi vos 215 AG. Ką jau kalbėti apie mūsų šalyje populiarius BMW 318 su M apdaila. Toks agresyviai startavus ir tą vienintelį varantįjį ratą ne visada prasuktų.

Kita vertus, patys gamintojai su „sportiškos apdailos“ komplektacijomis įsūdė, kad BMW M ar „Audi S“ nebūtinai reiškia greitą automobilį. Didžioji dalis S ar M ženkliuką bei buferius turinčių automobilių yra apsimetėliai, po variklio dangčiu slepiantys paprastą ir ekonomišką variklį.

Tad, kodėl nepasimėgauti dailesne automobilio išore bei salonu, tuo pačiu išsaugant ekonomiją?

Gamintojo nuotr./SEAT Leon FR
Gamintojo nuotr./„SEAT Leon FR“

SEAT „FR line“

Neseniai turėjau progą išbandyti „SEAT Leon FR“. Ne, ne tikrą FR, o tik su „Formula Racing“ apdaila – bandytasis modelis turėjo 1,4 l TSI variklį su vos 125 AG. Įspūdžiai dviprasmiški.

Kol nepradedi važiuoti, tol automobilis atrodo kaip tikras FR. Išorė, sėdynės, vairas, sėdėsena – viskas gražu ir patogu. Gatvėje žmonės žiūri taip, tarsi vairuotum išties išskirtinį automobilį. Rekomenduočiau jį kenčiantiems nuo dėmesio trūkumo sindromo.

Su išore viskas gerai – buferiai ir slenksčiai rodo, kad čia yra kažkas sportiško, bet pro dujų išmetimo vamzdį skleidžiamas tyras garsas neprimena 250 AG po variklio dangčiu. Bet kam tai rūpi? Išorė savo paskirtį – žavėti aplinkinius – atlieka puikiai.

Salonas

Čia pasikeitimai nuo paprasto „Leon“ taip pat pastebimi – kitokios sėdynės, vairas bei dar keletas smulkmenų. Tikras džiaugmas vairuotojui. Vairas žymiai malonesnis nei paprasto SEAT, sėdynės – daug patogesnės.

Jeigu kalbėtumėm tik apie vairuotojo poziciją, visiškai pateisinu tuos sportiškus apdailų paketus. Tai galioja ne tik SEAT atveju – BMW, „Audi“, „Lexus“ ir kiti gamintojai daug dėmesio kreipia į smulkmenas, kurios aukštesnio lygio komplektacijoje yra išdirbtos geriau. Mažiau netvarkingų siūlių, iš geresnių medžiagų pagamintos sėdynės ir vairas – visa tai yra kiek daugiau nei eilinės smulkmenos.

Gamintojo nuotr./SEAT Leon FR
Gamintojo nuotr./„SEAT Leon FR“

Variklis

Kad ir kaip gražiai atrodytų automobilis, jis turėtų ir važiuoti kiek geriau nei eilinis gatvėje sutinkamas tautovežis. Su automobiliais, minimais šiame tekste, deja, tai neįmanoma – jie išsiskiria tik išvaizda.

Kita vertus, jie ne tik važiuoja vidutiniškai, bet turi ir mažesnes vidutines degalų sąnaudas bei nedidelius eksploatavimo kaštus. Tai jau privalumas. Tik ar norisi matyti gatvėje krūvas „M serijos BMW“ su vienu pieštuko dydžio išmetimo vamzdžiu ir jorkšyriniu viauksėjimu iš po variklio dangčio?

Kad ir kokia būtų vartotojų nuomonė, gamintojai sako, kad tai normalu. Nesutikti negali – gatvėse tokių bolidų pamažu daugėja, paklausa natūraliai skatina ir pasiūlą.

Trijų automobilių – paprasto 1,4 TSI, 1,4 TSI su „FR Line“ apdaila ir tikro „Cupra R“ palyginimas (plačiau – Autoplius.lt Naujų automobilių kataloge).

Modelis 1.4 TSI Style 1.4 TSI FR 2.0 TSI Cupra R
Variklio darbinis tūris (cm3) 1390 1984
Galia (AG) 125 265
Sukimo momentas (Nm) 200 350
Maks. greitis (km/val.) 197 250
0-100 km/val. (s) 9,8 6,2
Vid. degalų sąnaudos (l/100 km) 6,2 8,1
CO2 emisija (g/km) 148 190
Masė (kg) 1324 1450
Saugumo sistemos ABS, ASR ABS, ASR, ESP
Dienos šviesos žibintai Nėra Yra
Galiniai statymo jutikliai Nėra Yra
Ratų dydis 205/55/R16 225/45/R17 235/35/R19
Kaina (Lt) 61 990 64 990 91 990

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius