Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Rolls-Royce“ didesniu konkurentu laiko laikrodį, o ne „Mercedes-Benz“

„Rolls-Royce“ dar prieš dešimtmetį buvo žinomi kaip automobiliai, kurių savininkai sėdi ant užpakalinės sėdynės. Vairuoti 6 metrų ilgio „Phantom“ sedaną nėra nei įdomu, nei smagu, tačiau sėdėjimo ant galinės sėdynės srityje šis modelis – nepralenkiamas. Norėdami tą pakeisti, britai sukūrė „Wraith“ – kupė, kurio filosofija yra kitokia.
„Rolls Royce Wraith“ ir „Dawn“
„Rolls Royce Wraith“ ir „Dawn“ / Dainiaus Cuberos nuotr.

Sėdėti dvi duris turinčio automobilio galinėje sėdynėje nėra didelis malonumas, ar ne? Tad „Wraith“, atrodo, turėtų būti sukurtas vairuotojui.

Dėmesys detalėms

Reikėtų turėtų bent dvidešimties metų patirtį testuojant prabangius automobilius, jachtas ir privačius lėktuvus, gyventi bent milijono vertės name ir kasdien nešioti dešimties tūkstančių eurų vertės laikrodį, kad galima būtų kompetentingai aprašyti „Rolls-Royce“. Aš tegaliu pasigirti mokėjimu atskirti „Patek Philippe“ nuo „Breitling“, tad apie prabangą ir išskirtinumą, ką pabrėžia „Rolls-Royce“ pardavėjai, neišsiplėsiu: viskas čia yra aukščiausiame, koks tik gali būti įsivaizduojamas automobilyje, lygyje. Salone čia kur kas smagiau nei bet kuriame „Audi“, „Mercedes-Benz“ ar „Lexus“ modelyje. Jį lyginti galima nebent su jachta ar privačiu lėktuvu.

Dainiaus Cuberos nuotr./„Rolls Royce Wraith“
Dainiaus Cuberos nuotr./„Rolls Royce Wraith“

Automobilio interjero apdailos medžiagos yra itin minkštos ir švelnios, čia nerasi nei vienos „plikos“ metalinės detalės – viskas padengta audiniu. Grindų kilimams, odinėms detalėms ar medžio apdailai naudojami gaminiai iš viso pasaulio: nuo JAV iki Japonijos.

Visos šios medžiagos keliauja į Didžiąją Britaniją – Gudvudą, kur įsikūrusi vienintelė pasaulyje „Rolls-Rolls“ gamykla. Joje dirba apie 1 500 darbuotojų, o tarp jų – 10 lietuvių. Visas nedidelis miestelis per metus surenka kelis tūkstančius automobilių, kurių kiekvieno kaina svyruoja nuo 350 tūkstančių iki milijonų eurų.

Dainiaus Cuberos nuotr./„Rolls Royce Wraith“
Dainiaus Cuberos nuotr./„Rolls Royce Wraith“

„Rolls-Royce“ modelių gamyba taip pat skiriasi nuo kitų automobilių: jie surenkami rankomis. Kaip sakė įmonės viešųjų ryšių vadovas Frankas Tiemannas, robotai atlieka tik „Rolls-Royce“ išorės dažymą. Visus kitus darbus atlieka žmonių rankos.

Beje, net ir dažymas ne visas yra atliekamas robotų. „Rolls-Royce“ turi Marką Courtą – žmogų, kurio pagrindinis darbas yra piešti juosteles. Tos juostelės vadinamos „coachline“ ir M.Courtas yra vienintelis žmogus pasaulyje, galintis jas nupiešti tiesias ant šešių metrų ilgio automobilio kėbulo. Jis pats suformuoja iš voverės plaukų pagamintus teptukus, o savo pirštus ištepa taip, jog šie be pasipriešinimo slystų dažyto metalo paviršiumi.

Tai – tik vienas iš pavyzdžių, kiek dėmesio „Rolls-Royce“ skiria mažiausioms detalėms. Už jas pirkėjai linkę dosniai sumokėti, o britų įmonė nesiekia šių turėti kuo daugiau.

F.Tiemannas sakė galintis garantuoti, jog „Rolls-Royce“ artimiausią dešimtmetį neparduos daugiau nei 10 tūkst. automobilių per metus. Jų tikslas – būti išskirtiniais, o ne populiariais. Turbūt dėl šios priežasties „Rolls-Royce“ yra vienintelis prabangių automobilių gamintojas pasaulyje, dar neturintis visureigio.

Tokį įmonės požiūrį F.Tiemannas apibūdina paprastai: jų konkurentai nėra kiti automobiliai. Tai jachtos, prabangūs laikrodžiai ar juvelyriniai dirbiniai.

Dainiaus Cuberos nuotr./„Rolls Royce Wraith“
Dainiaus Cuberos nuotr./„Rolls Royce Wraith“

Kam tas greitis?

„Rolls-Royce Wraith“ turi 6,6 l darbinio tūrio V12 variklį, išvystantį 630 AG. Britų markės atstovai neleido vadinti šio motoro BMW kūriniu, koks jis iš principo yra, nes ant gaubto uždėtas „Rolls-Royce“ ženkliukas. Tebūnie britų valia.

Pavarų dėžė ir multimedijos sistema – taipogi vokiška, tad technologinė pusė čia nepriekaištinga.

Automobilis iki 100 km/val. įsibėgėti gali per 4,6 sek., o viršijus šią ribą, spidometro rodyklė nenustoja kilusi tarsi ją kitoje pusėje trauktų magnetas. Tačiau tai – vienintelis sportiškumas, kurį „Rolls-Royce“ gali pademonstruoti.

Dainiaus Cuberos nuotr./„Rolls Royce Wraith“ ir „Dawn“
Dainiaus Cuberos nuotr./„Rolls Royce Wraith“ ir „Dawn“

Apie valdymo savybes reikėtų pamiršti, nes automobilis neskirtas važiuoti greitai. Užtenka greitesnio vairo suktelėjimo ir priekinė 5,3 m ilgio automobilio dalis jau slysta.

Tačiau kas nori su tokiu automobiliu važinėti greitai? Juo net greitį viršyti nesmagu: automobilis tarsi įpareigoja būti elegantišku eismo dalyviu ir elgtis kultūringai. Kiekvieną kartą išvydus spidometro rodyklę virš leistinos ribos vidinis balsas praneša „Ei, tu dabar aristokratas – elkis mandagiai“.

Kita vertus, greitį viršyti itin lengva.

Ne tik dėl daugiau nei 600 arklių, pasiekiamų vienu kojos spustelėjimu, bet ir dėl garso izoliacijos. Ji „Wraith“ modelyje yra aukščiausio lygio, tačiau tikrai neatsakyčiau į klausimą, ar ji geresnė nei S klasės „Mercedes-Benz“. Kitaip sakant, ji nenustebins „Bentley Arnage“, S klasės „Mercedes-Benz“ ar „Audi A8“ vairavusių žmonių.

Tokios geros garso izoliacijos padarinys – praktiškai tas pats garsas salone važiuojant tiek 50, tiek 80 km/val. greičiu. O stovint vietoje, vien maksimaliu greičiu įjungtas oro apipūtimas garso sukelia daugiau.

VIDEO: Eksperimentas: spaudžiant 100 km/val. „Rolls-Royce“ salone garsiausiai tiksi tik laikrodis?

Tai – neeilinis automobilis, neturintis lygių pasaulyje. „Gaminti geriausius automobilius pasaulyje“ – šio šūkio „Rolls-Royce“ laikosi jau ne vieną dešimtmetį. Panašu, kad laikysis dar ilgai.

Bandyto „Rolls-Royce Wraith“ techniniai duomenys
Variklis 6,6 l, V12
Degalai Benzinas
Didžiausia galia 630 AG
Didžiausias sukimo momentas 800 Nm
0-100 km/val. 4,6 sek.
Didžiausias greitis 250 km/val.
Pavarų dėžė 8 laipsnių, automatinė
Varantieji ratai Užpakaliniai
Degalų sąnaudos (miestas/užmiestis) 16,9 / 10 l/100 km
Ilgis/plotis/aukštis 5 281 / 1947 / 1 507 mm
Masė 2 440 kg
Kaina Nuo 350 tūkst. Eur

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius