Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Simpatija ne iš pirmo žvilgsnio: „Peugeot 3008“

Dauguma daiktų yra perkami atsižvelgiant į tris kriterijus: kaina, poreikių atitikimas ir išvaizda. Jeigu telefonas yra labai gražus ir jo procesoriaus bei kameros galimybės idealiai atitinka žmogaus poreikius, jis prietaisą pirks tik jeigu kaina atitiks jo ribas. Automobiliai, kadangi kainuoja kelias dešimtis vidutinių lietuvio atlyginimų, paprastai vertinami daugiausia dėmesio kreipiant į pirmąjį kriterijų – kainą.
Atnaujintas „Peugeot 3008“
Atnaujintas „Peugeot 3008“ / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Paprasčiausias pavyzdys – du vienodo tipo automobiliai. „Toyota Auris“ ir „Audi A3“. Iš esmės tai juk panašūs automobiliai – abu hečbekai, abu važiuoja, gali talpinti penkis žmones bei turi panašią erdvę salone bei bagažinėje, tad konkretaus žmogaus poreikius turėtų atitikti abu. Tačiau pradinė naujų šių automobilių kaina skiriasi ketvirtadaliu, o palyginus geresnes komplektacijas, pamatytume ir trečdaliu brangesnę „Audi A3“.

Skirtumai slypi smulkmenose – pradedant surinkimo kokybe, salono medžiagomis, baigiant galingesniais varikliais ir prestižu. Bei išvaizda, kuri nors ir ne kiekvienam vienodai svarbi, yra didelis kriterijus renkantis automobilį.

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Atnaujintas „Peugeot 3008“
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Atnaujintas „Peugeot 3008“

Matėte kada nors žmogų, kuris spygautų „Dievinu „Dacia“ automobilius ir rumunišką prekės ženklą“? O kiek tokių suskaičiuotumėte tarp BMW ar „Alfa Romeo“ vairuotojų?

Reikia laiko

Bandydamas automobilį, paprastai nežinau jo kainos, komplektacijos ir netgi variklio iki kol grąžinu jį atstovybei. Taip galima koncentruotis į trečią kriterijų, kuri galima pavadinti ir „malonumu vairuoti“ ar tiesiog „automobilio patikimu“. Juk kiti du surašyti techninių duomenų lentelėse.

Bandant atnaujintą (vadinamąjį feisliftą) „Peugeot 3008“, iš pirmo žvilgsnio ir pirmų keliolikos kilometrų jis didelio įspūdžio nepaliko. Važiuojant stebuklų nėra – nors automobilis gana minkštas, kai kurių komforto atributų prancūzai pagailėjo. Pavyzdžiui, garso izoliacijos – susikalbėti su kolega važiuojant 80 km/val. jau reikia pakėlus balsą. Dėl to galima apkaltinti žiemines padangas, nes nemažai triukšmo kyla būtent iš jų.

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Atnaujintas „Peugeot 3008“
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Atnaujintas „Peugeot 3008“

Tačiau su kiekviena dešimtimi įveiktų kilometrų „Peugeot“ vienatūris, bandantis vaidinti miesto visureigį, tapo vis mielesnis. Bėgant laikui atrandi daugybę malonių smulkmenų: patogi vairuotojo sėdėjimo pozicija, aiškiai išdėstyti prietaisai bei įspūdingo dydžio daiktadėžė porankyje.  Ten net A4 formato lapą galima įdėti jo nelanksčius. Tiesa, milžinišką jo talpą kompensuoja gana nedidelė pirštinių dėtuvė, liaudiškai vadinamasis „bardačiokas“ – jis pagal savo oficialųjį pavadinimą tinkamas tik pirštinėms sudėti.

Visus malonius atradimus gali sugadinti nebent pavarų dėžė (dauguma tokios klasės automobilių parduodami su mechaninėmis pavarų dėžėmis). Nėra smagu vairuoti didelį automobilį, kuriame „fun to drive“ kriterijus neegzistuoja, ir dar minkyti tris pedalus bei perjunginėti pavaras. Žinoma, yra dar dinozaurų, kuriems mechaninė pavarų dėžė tokį automobilį padaro sportiškesniu, tačiau kažkas juk ir už referendumą pasirašė, ir už paulauskus prezidento rinkimuose balsuoti žada.

Bet 3008, priešingai nei kai kurie jo konkurentai, yra parduodami ir su automatinėmis pavarų dėžėmis, o tai yra didžiulis pliusas – laisvė pasirinkti, koks kainos ir komforto santykis yra priimtiniausias.

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Atnaujintas „Peugeot 3008“
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Atnaujintas „Peugeot 3008“

Pasirinkimas

Pasirinkimo laisvė egzistuoja ir naršant po variklių katalogą. „Peugeot 3008“ turi septynias benzininių arba dyzelinių variklių, sujungtų su mechaninėmis arba automatinėmis pavarų dėžėmis, modifikacijas. Benzininiai varikliai – 120 arba 156 AG, dyzeliniai – 114, 150 arba 163 AG. 

Labiausiai dėmesį patraukia silpniausias dyzelinis variklis – 1,6 l darbinio tūrio, išvystantis 114 AG ir 285 Nm. Viena priežastis – jis buvo bandomajame modelyje, kita – ši modifikacija yra viena naujesnių „Peugeot“ kūrinių. Skaičiai techninių duomenų lentelėje gali nuvilti, nes įsibėgėjimas 0-100 km/val. trunka net 12,2 sek., o maksimalus greitis – 183 km/val. 

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Atnaujintas „Peugeot 3008“
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Atnaujintas „Peugeot 3008“

Bet tik iš pirmo žvilgsnio. Miesto eisme tokiu varikliu aprūpintas 3008 yra pakankamai dinamiškas net ir pilnu automobiliu keleivių, o degalų sąnaudos stulbinamai mažos. Įveikus pirmą maršrutą nuo šiaurinės Vilniaus dalies iki centro, borto kompiuteris rodė vartojant 4 litrus dyzelino šimtui kilometrų. Žinoma, tai yra ne pats objektyviausias maršrutas degalų sąnaudų matavimui, kadangi turi daug nuokalnių, tačiau ir važinėjant vėliau sąnaudos vos perkopė šešis litrus. Gamintojas deklaruoja 5,8 l/100 km. 

Ką tai reiškia? „Peugeot“ jau ne pirmą kartą pateikia degalų sąnaudas, labai artimas pasiekiamoms realiame eisme. Ir kad 3008 su 1,6 l HDi dyzeliniu varikliu yra žiauriai ekonomiškas ir kad dinamikos jam netrūksta. Automobilis yra minkštas ir slalome pasirodytų prastai arba labai prastai – „fun to drive“ čia nerasite. Bet „fun to family members“ ir „fun to wallet“ jausmų perteklius tikrai užklups.

„Peugeot 3008“ modifikacijas galite panagrinėti paspaudę čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius