Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Prenumeruoti

„Subaru XV“ – subalansuotas moterims, bet tokių moterų pasaulyje mažai

Lietuvoje iškritus pirmam sniegui, tam pačiam, kurio dabar nebėra, susiruošiau į Taliną. Estijos sostinėje „Subaru“ kvietimu išbandžiau jų naujausią automobilį – į aštrią miesto krosoverių nišą nutaikytą „Subaru XV“.
„Subaru XV“ Taline
„Subaru XV“ Taline / Gamintojo nuotr.

Būkime atviri. Miesto visureigius, dabar madingai vadinamus krosoveriais, dažniausiai renkasi moterys. Joms patinka aukštesnė sėdėjimo pozicija, didesnė provaža, „džipiška“ automobilio išvaizda. Žinau, kad „Nissan“ su šiuo teiginiu nesutiktų, jų „Qashqai“ domisi ir vyrai, ir moterys. Bet keliuose matome aiškų vaizdą – prie krosoverių vairo dažniau sėdi dailiosios lyties atstovės.
Ore vyraujant naujametinėms nuotaikoms, reikia užduoti vyrišką klausimą – ar naujasis „Subaru XV“ būtų gera dovana žmonai/draugei/meilužei? Atsakymas – ne.

Per beveik trisdešimtį metų išmokau vieno – moterims patinka dovanos Joms. Ne virtuvei, ne sodyboms ir tikrai ne kilimams. Neabejoju, multifunkcinį virtuvės kombainą išpakavusi jūsų dama nusišypsotų. Bet neapsigaukite – šypsosi ne jos moteriška pusė (ta, kurią mylite), bet racionalioji, namų šeimininkės pusė (ta, kurios bijote).

Taigi, „Subaru XV“ yra nevykusi dovana damai. Automobilis turi visus būtinus krosoveriams ingredientus – jis aukštas, patogus, talpus, gana ekonomiškas ir, svarbiausia, saugus. „EuroNCAP“ bandymų metu nustatyta, kad tai – saugiausias automobilis jūsų vaikams. Dabar leiskite paaiškinti,k odėl nerekomenduoju jo puošti raudonais kaspinėliais ir kišti po Kalėdų eglute.

Vyriškas receptas

Visų pirma, jūs save apgausite sakydamas, kad automobilį perkate Jai. XV – automobilis jums, automobilių  fanatui, kuriam patinka važiuoti, jausti ritmą, jausti kelią po ratais ir azartiškai ieškoti geriausios posūkio įveikimo trajektorijos. XV – tikras sportininkas. Nesvarbu, koks variklis suka jo ratus – 1,6 l benzininis, 2,0 l dyzelinis – XV nėra greitas. Kalbant apie jo dinamiką, galiu vartoti tik tokias frazes: pakankamai greitas, ne lėtas ar visai dinamiškas. Jis judrus ir daug malonumo vairuotojui dovanojantis automobilis, nesvarbu, kad važiuojate lėtai. Jausitės tarsi ralio trasoje.

„Subaru XV“ Taline
„Subaru XV“ Taline

Jei ieškote automobilio kelionėms, kieta XV pakaba – didelis trūkumas. Ji net automagistralėje nenustygsta, renka duobes ir kelio sujungimus. Tik gerokai brangesni automobiliai sugeba išlaikyti balansą ir magistralėse būti ramūs, o posūkiuose – tikslūs. „Subaru“ kurdami XV tiek pinigų neturėjo, rinkosi vairavimo malonumo receptą. Štai „Volkswagen Tiguan“ pasirinko aukso viduriuką – standų, bet pakankamai patogų važiuoklės derinimą. Bet šiuo atveju, pamirškite tikrojo vairavimo malonumą.

Spėju, kai „Subaru“ nusprendė uždaryti savo WRC projektą, visų žmonių jie neatleido. Turbūt pakvietė juos dirbti prie serijinių automobilių. Lėtame miško kelyje, sukant į visiškai atvirą posūkį jaučiamas visų specialistų indėlis. Mašina gražiai „laižo“ posūkius – įvažiuojant kabinu posūkio vidų, taisau per didelį pasukamumą vairu ir ramiai išslystu į išorę. Nesu didelis lenktynininkas, bet keletą aštresnių veiksmų moku ir žinau, kad, tarkime, „Nissan Qashqai“ neleistų daryti to, ką gali XV.

O kur dar legendinė „Subaru“ visų keturių varomų ratų sistema! Ji tokia gera, kad galima ją pamiršti. Tiesiog veikia ir tiek. Ir veikia, skirtingai nei modernios vektorinės ar kokios dar sistemos, mechaniškai – visi keturi ratai, nepriklausomai nuo kelio sąlygų, gauna vienodai galios. Tiksliau, XV su mechanine pavarų dėže naudoja 50:50 receptą, o automobiliai su CVT automatine pavarų dėže – 60:40. Elektroninėse 4WD sistemose kartais jaučiamo slenksčio, kai įsijungia papildomi du ratai, čia nėra.

XV – pakelta „Impreza“ su didesniais ratais

„Subaru XV“ – nėra tikras krosoveris ir tai antra priežastis, kodėl jis netinkamas damoms. Tai viso labo paaukštinta naujosios „Impreza“ versija (Europoje nauja „Subaru Impreza“ pasirodys pirmą 2012-ųjų ketvirtį). Pamenate, labai seniai mūsų keliuose važinėdavo tokie „Volkswagen Country“? Tai tas pats antros kartos „Golf“, tik iškeltu kėbulu. XV naudoja tą patį receptą, tik daug kartų geriau parinko ingredientus. Viso to japonai išmoko paprastą „Legacy“ universalą paversdami „Outback“.

Kas išėjo? Graži mašina, su dauguma krosoverio privalumų ir be kelių esminių trūkumų. Tai gerai valdomas automobilis. Dar pridėsiu, kad jis gana praktiškas, nes tai – penkerių durų hečbekas. Nulenkus galines sėdynes jūsų paslaugoms – 1270 litrai krovinių skyriaus. Jei keliaujate keturiese, bagažinėje tilps 380 litrai krovinio.

Pirmas įspūdis klaidina

„Subaru XV“ Taline
„Subaru XV“ Taline

Per pertraukėlę tarp bandomųjų važiavimų su kolegomis laikydami kavos puodelius rankose aptarinėjome – ar „Subaru XV“ gražus? Prieš tai jį regėję tik nuotraukose buvome paruošę atsakymus „nelabai“ arba „tikrai ne“. Bet išvydus morkų spalva dažytus ir tamsiais ratlankiais pagražintus „gyvus“ egzempliorius, niekaip negalėjome pasirašyti prie „negražus“. Tai vienas iš tų automobilių, kurį pamačius supranti, kad, arba „Subaru“ pasisamdė nevykusius fotografus, arba jis tiesiog nefotogeniškas.

Pastačius šalia „Alfa Romeo Giulietta“ niekas nepastebėtų šio XV, jei ne ryški spalva. „Subaru“ dizainas visiškai kito lygio. Jis techniškas, „kabina“ ne kėbulo linijos, o žaisliukai – ratai, plastmasinė apdaila, piktokai atrodantys žibintai ir pan. Visa tai dera, sukuria tvirto automobilio įspūdį. To ir ieško į „Subaru“ salonus traukiantys pirkėjai.

Deja, automobilio salone darbavosi tikrai ne ralio automobilius kūrę inžinieriai. Įsitaisius vairuotojo ar keleivio vietoje pamiršau, kad vos prieš šešerius metus gamintų „Subaru“ interjerai buvo neišvaizdūs ir nemalonūs liesti. XV salonas – gražus, patogus, ir pagaliau prie jo įmanoma prisiliesti nesiraukant. Sakote, kam tai rūpi – malonus nemalonus, minkštas ar kietas. Bet sumokėję 80 tūkst. litų už naują automobilį mažiausiai norite, kad plastikas blizgėtų kaip senas „Siemens“ telefonas.

Gamintojo nuotr./„Subaru XV“ Taline
Gamintojo nuotr./„Subaru XV“ Taline

Deja, multimedijos sistemų grafika ir valdymas tikrai primena senuosius „Siemens“. Mikroskopinis spalvotas ekranas pačiame centrinės konsolės viršuje siūlo tiek informacijos, kad laimėtumėte sunkiausią protų mūšį. Klimato kontrolės duomenys, degalų sąnaudos, išorės temperatūra – viskas sukišta į vieną poros colių ekranėlį. Be to, skaičių fone „Subaru“ įtaisė kažkokį erdvinio tinklelio imitaciją, „super-duper“ 3D efektą... Mieli inžinieriai, susimildami, nusipirkite be kurį, kad ir patį pigiausią „Volkswagen“, ir pasižiūrėkite, kaip reikia pateikti informaciją. Dviratis jau išrastas, kopijuokite, nesigėdinkite.

Jums pasisekė!

Grįžkime prie naujametinės temos. Neapgaudinėkite savęs, šį automobilį jūs pirksite (jei pirksite) ne žmonai, o sau. Bet, jeigu ji po bandomojo važiavimo sakys „brangusis, noriu šio automobilio“, jums labai pasisekė – turite antrąją pusę, kuri šį tą supranta apie automobilius. Sveikiname, išsipildė daugumos vyrų svajonė.

Pabaigai, keli žodžiai apie skaičius. „Subaru“ siūlo tris variklius – 1,6 ir 2,0 l benzininius, bei 2,0 litrų dyzelį. Visi opoziciniai, visi suka keturis ratus. Benzininiai siūlomi ir su automatinėmis CVT pavarų dėžėmis „Lineatronic“, kurios, geriausiu atveju, yra pakenčiamos. Visi variklių ir pavarų dėžių deriniai yra neprasti, tačiau dyzelis su mechanine pavarų dėže išsiskiria – tai geriausias pasiūlymas vairuotojui. Dinamiškas, galingas, bet ekonomiškas. Gaila, kad tai pati brangiausia „Subaru XV“ versija...

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Vasarinių padangų sezonas: kur rasti geriausią kainos ir kokybės santykį?
Reklama
Pranešimas apie prašymų dėl triukšmo mažinimo priemonių įgyvendinimo išlaidų kompensavimo priėmimą
Reklama
Atėjo metas apsitverti sklypą: specialistų patarimai
Reklama
„CFMOTO“ tapo naujos motociklų vairavimo akademijos Lietuvoje partneriais
Užsisakykite 15min naujienlaiškius