Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

„Halls Winter Rally 2010“: dalyvių įspūdžiai po susipažinimo su trasa ir pirmoji avarija

Vytautas Švedas
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr. / Vytautas Švedas
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Pasibaigus susipažinimui su trasa, pakalbinome kelis „Halls Winter Rally 2010“ dalyvausiančius lenktynininkus, norėdami sužinoti, kokie jų įspūdžiai, kaip pavyko sudaryti stenogramas bei koks bus važiavimas rytojaus dieną, sniego iškritus ženkliai daugiau nei paskutiniaisiais metais.

Nuotraukas iš ralio siųskite 15min@15min.lt.

Dominykas Butvilas minėjo, kad trasų dalis nebuvo tokia bloga, kaip jie išgirdo iš ryto – tai yra: visi greičio ruožai buvo puikiai pravažiuojami. D.Butvilo nuomone, įtakos gerai kelių būklei turėjo ralio organizatoriaus pastangos greideriais nuvalyti kelius. Tačiau iš lenktynių pusės, sportininkas minėjo, kad dėl daug sniego ir jose susidariusių provėžų automobilio valdymas bus ženkliai sudėtingesnis, nes kelio danga daug slidesnė nei bet kuriais kitais metais.

D.Butvilo nuomone, visų pirma, daug sudėtingesnis taps pats stabdymas, o provėžos reikalaus daug tikslesnės trajektorijos ir bus ne tokios gailestingos sportininkų klaidoms. Dėl šios priežasties ralyje daug lemti turėtų stabilumas ir sugebėjimas išvengti klaidų, iš kurių pirmiausia galima paminėti užklimpsimo pusnyje riziką. Organizatorių parinkti keliai yra ypač siauri – tai yra tokie, kokie asmeniškai lenktynininkui labai patinka, nes būtent čia pasireiškia stenogramos tikslumas.

Sniege strigo uteniškių automobiliai. D.Butvilas minėjo, kad susipažinimo metu vietomis stenogramos kokybė galėjo kristi dėl susidariusių kamščių, kuriuos sukėlė užklimpę sniege ralio dalyvių bei vietos gyventojų automobiliai. Tačiau lenktynininkas, tik antrą ralį startuosiantis su nauju šturmanu – Renatu Vaitkevičiumi, mano, kad viską atlikti pavyko gerai. Kalbėdamas apie naujus greičio ruožus, lenktynininkas minėjo, kad jų atsiradimas ralyje yra teigiamas nuopelnas organizatoriams, o ruožų pradžia – duobėta, po kurios seka greita dalis, taigi ekipažams turėtų būti labai įdomu.

Nesivaikys rezultątų. Palyginus ilgą laiką Lietuvoje nematytas lenktynininkas – Vilius Rožukas paklaustas apie sezono planus minėjo, kad jie neapsiriboja tik „Halls Winter Rally 2010“ – paraiška pateikta visam sezonui. „Mitsubishi Lancer Evo IX“ automobiliu, kuriuo anksčiau startavo Deividas Jocius, dalyvausiantis lenktynininkas minėjo, jog šiam tikslui suformuotas naujas kolektyvas.

Šalia Viliaus važiuos bei diktuos stenogramą naujas šturmanas – Gediminas Žliūbas, o geriau pasiruošti startui iki ralio talkino ir vienas greičiausių priekiniais ratais varomus automobilius vairuojančių lenktynininkų – Darius Vilimas. Paklaustas apie tai, kokioje pozicijoje yra iškėlęs sau tikslą finišuoti, sportininkas minėjo, kad šį kartą nesivaikys pozicijų, taigi, rezultatas nebus toks, kaip anksčiau, kuomet jis Lietuvos trasose vairavo septintosios kartos „Lancer Evolution“.

Avarija. Vytautas Švedas šiandien patyrė avariją, kurios metu nuslydęs nuo kelio įvažiavo į griovį. Lenktynininkas teigė, kad ralyje nesėkmių būna visada, ypač, žiemą kai važiuojama padangomis, su kuriomis ne visada iš karto gali sustoti. Juolab, kad šis susipažinimas su trasa pasižymėjo besikeičiančiomis kelio sąlygomis, kur sukibimas skyrėsi gana ženkliai. Neįvertinus vienos ar kitos aplinkybės, galima papulti į įvairias situacijas.

Tačiau lenktynininkas teigė, kad viskas tvarkoje ir nevadino šios situacijos nesėkme, veikiau – proceso dalimi. Be kita ko, ekipažas stenogramą susidarė sklandžiai ir išsamiai. Apie rytojaus dieną V.Švedas minėjo, kad viskas priklauso nuo to, kiek sniego iškris šiąnakt. Anot lenktynininko, stenogramos kokybė dėl sudėtingesnių nei įprastai sąlygų nekris, tačiau vairuoti gali būti išties sunku – jei važiuojant standartinėmis padangomis sniego danga, parankesnė buvo ji, tai ralio dieną ji sukels sunkumų: padangų dygliai gali nepasiekti kieto įšalo, todėl galimi dideli šoniniai slydimai. Anot lenktynininko, reikės stengtis mažiau slysti, ieškoti optimalios trajektorijos, bei nuolat sekti, kur yra geriausias sukibimas.
 

Komentarai
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Parašykite atsiliepimą apie Gazas