Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Halls Winter Rally 2010“: diskvalifikuotas S.Girdausko ekipažas, iš lietuvių greičiausias buvo R.Lipeikis (papildyta 23.35 val.)

Šį šeštadienį Utenos apylinkėse vyko pirmasis Lietuvos ir Latvijos čempionatų etapas – „Halls Winter Rally 2010“. Tarp keturiais ratais varomų ekipažų triumfavo svečiai iš Latvijos. Ralio nugalėtoju tapo patyręs ir labai greitas ralio meistras Janis Vorobjovas su šturmanu Guntaru Zicansu. Antri – Maris Neikšanas su Raiviu Jansonu, o trečias – Aivio Egle bei Martinšo Jerumo ekipažas.
Saulius Girdauskas
Saulius Girdauskas / Scanpix.lt nuotr.

Ralio nugalėtojas absoliučioje įskaitoje  J.Vorobjovas lenktynių pradžioje sniegui užkimšus visas aušinimo angas turėjo techninių problemų ir nukrito į septintą poziciją. Tačiau ši starto vieta paskutiniame ralio rate jam buvo labai palanki – važiuodamas pravalytu kelio paviršiumi, svečio iš Latvijos ekipažas sulig kiekvienu ruožo kilometru atkovodavo prarastas sekundes ir nugalėjo 25 sekundžių persvara. 

Tarp keturiais ratais varomų  lietuvių ekipažų greičiausi buvo šeiminis Roko Lipeikio ir Ingos Lipeikytės duetas – nuo ketvirtą poziciją užėmusio Janio Feldmanio su Andriu Jesse jie atsiliko vos 0,4 sekundės. R.Lipeikis prieš startą minėjo norintis važiuoti savo malonumui, o ne dėl rezultato, todėl šioje pozicijoje laikėsi beveik per visas varžybas. Tiesa, finiše 0,6 sekundės už Lipeikių ekipažą greitesnis buvo Saulius Girdauskas su Audriumi Šošu, tačiau dėl lenktynių taisyklių pažeidimo jų rezultatas anuliuotas.

Papildyta 23.35 val. Dar neturime Lietuvos automobilių federacijos oficialaus komentaro. Tačiau „Halls Winter Rally“ vienas įkvėpėjų Benediktas Vanagas 15min.lt informavo, kad S.Girdausko ekipažas buvo komisarų diskvalifikuotas, nes pagal ralio taisykles šis ekipažas gavo neleistiną pagalbą, t.y. pasibaigus benzinui kitas automobilis jį nutempė į degalinę.

Sportininkų iš Lietuvos Martyno Samsono ir Mindaugo Varžos ekipažas su savuoju BMW 320 buvo greičiausias tarp dviem ratais varomų automobilių. Utenoje gyvenantis M.Samsonas po finišo atvažiavo į uždarąjį parką gausiai susirinkusiems gerbėjams skanduojant jo pavardę. Šiam  ekipažui pavyko finišuoti aukštoje dešimtoje pozicijoje ir penkių sekundžių persvara įveikti Estijos ralio talentą Siimą Plangį su „Honda“.

 Nemažai daliai greitų lietuvių ekipažų nepasisekė – jie patyrė avarijas, strigo pusnyse ir kentėjo dėl technikos gedimų. Susipažįstant su trasa avariją patyrusiam Vytauto Švedo ir Žilvino Sakalausko ekipažui žiemos ralio ir šį kartą nepavyko laimėti – lenktynininkai apgadino automobilio pakabą ir baigė varžybas. Su nauju šturmanu Renatu Vaitkevičiumi startavęs vienas greičiausiųjų „Subaru“ techniką vairuojančių lietuvių Dominykas Butvilas  kliudė medį penktajame greičio ruože. Iki tol lietuviai buvo puikioje penktoje pozicijoje.

Šįkart raliui gamta nepagailėjo tikros žiemos sąlygų, kurių nebuvo jau daugelį metų:  sniego tiek daug, kad greičio ruožai iš abiejų pusių buvo apsupti sniego bortų, o dygliuotos padangos sunkokai sukibdavo su kietesniu paviršiumi, kurį dengė gausiai iškritęs sniegas. Turint omenyje ir vingiuotus bei siaurus Utenos regiono žvyrkelius, šis ralis praktiškai nenusileido ralio tėvynės  Suomijos žiemos etapams.

Nors dėl sudėtingų važiavimo sąlygų didesnių ar mažesnių klaidų darė kiekvienas ekipažas, sportininkai sutartinai gyrė parinktas trasas, tarp kurių šiemet buvo ir visai nematytų. Tiek dėl mažai pažįstamų greičio ruožų, tiek dėl gamtos sąlygų iš ralio dėl avarijų pasitraukė dalis ekipažų. Tačiau sniego pusnys sėkmingai „gaudė“ nulėkusius nuo kelio, todėl avarijos nebuvo tokios stiprios. Tiesa, pusnys nenorėdavo lengvai „paleisti“ lenktyninių automobilių, tačiau su gausiai susirinkusių žiūrovų pagalba sniege užstrigę ekipažai buvo sėkmingai išvaduoti ir tęsė varžybas.

Ralyje finišą pasiekė 43 iš beveik septynių dešimčių startavusiųjų ekipažų, tarp kurių buvo Lietuvos, Latvijos, Estijos bei Rusijos atstovų. Lenktynių stebėti sugužėjo tūkstančiai žiūrovų iš visos šalies bei užsienio valstybių, raliui akredituota gausybė žurnalistų. Jau lenktynių išvakarėse, penktadienį, ištikimiausi ralio žiūrovai atvyko į žiūrovų zonas užsiimti geriausių pozicijų, iš kurių galima stebėti lenktynes.

Nors žiema ir nėra pati draugiškiausia žiūrovams, į „Halls Winter Rally 2010“ jų susirinko kur kas daugiau nei į bet kokias kitas automobilių sporto varžybas Lietuvoje. Tai spaudos konferencijos metu minėjo ir Utenos miesto meras Alvydas Katinas. Jis pridūrė, kad miestas yra suinteresuotas tęsti žiemos ralio sostinės tradiciją. Raliui komplimentų negailėjo ir susisiekimo viceministras Rimvydas Vaštakas, kurio nuomone, šis ralis yra didelis indėlis į vieną iš valstybės prioritetų – eismo saugumą keliuose.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius